مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمدحسن بحرینی

931
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمدحسن
نام خانوادگی بحريني
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1345/05/16
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/08/25
محل شهادت فاو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت پاسداروظيفه
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن بشيرآباد
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید

    زندگينامه شهيد محمد حسن بحريني

    فوق هر نيكي هست تا در راه خدا كشته شود پس زماني كه انسان در راه خدا جهاد كند و كشته شد فوق آن نيكي نمي شود فرض نمود .       ( پيامبر اكرم « ص » )

    شهيد محمد حسن بحريني در سال 1345 در خانواده اي مذهبي و روحاني و متعهد به دين اسلام در روستاي تل قاتل ديده به جهان گشود وي در همان اوان كودكي علاقه زيادي به اسلام و تعاليم مذهبي بخصوص نماز داشت و در سن پنج سالگي روانه مكتب شد پس از فراگيري قرآن در هفت سالگي پا به مدرسه گذاشت و كلاسهاي ديگر ابتدايي را در روستاي بشيرآباد به پايان رسانيد و به دليل مشكلات زندگي خانواده از ادامه تحصيل منصرف شد . از لحاظ اخلاقي وي فردي متين ، باوقار و كاملاً فروتن و متواضع بود قبل از اين كه ديگران به او سلام كنند او سلام را آغاز مي كرد و اين روش او الهام گرفته از زندگي سراسر پر افتخار پيامبر اسلام بود وي پس از تحقق انقلاب اسلامي با شركت در مراسمات مذهبي و دعا علاقه خود را به اسلام و انقلاب اسلامي ابراز مي داشت و مسجد را به عنوان سنگري مي دانست كه مي بايست به فرموده امام آن را هميشه پر نمود وي پس از جنگ تحميلي عراق عليه ايران اسلامي تصميم رفتن به جبهه را كرد در سال 1362 به بسيج مركزي مراجعه نمود ولي به علت كمي سن از طرف مسئولين سپاه به جبهه اعزام نگرديد ولي در سال 1363 مجدداً به بسيج مراجعه كرده و پس از گذراندن دوره آموزش نظامي در پادگان جهرم به مدت يكماه به خط مقدم اعزام گرديد ولي حدود سه ماه در جزيره مجنون بر عليه مزدوران بعثي مردانه جنگيد و روح سلحشوري و مبارزه با ظالمان و بيدادگران را در مكتب سيدالشهدا از حضرت اباعبدالله الحسين ( ع ) و در خانواده اش از جد بزرگوارش مرحوم شيخ عبدالله كه در زمان خودش با زورگويان و خوانين و كدخدايان محلي مي جنگيد آموخت . او بارها از طرف آنها مورد شكنجه و غارت اموال قرار گرفته بود او پس از پايان مأموريت خود به خانه برگشت و در كارهاي كشاورزي به پدرش كمك كرد ولي روح بلند او در جاي ديگري در طيران بود تا اينكه در تاريخ 18/4/1364 به خدمت مقدس سربازي فرا خوانده شد و به جهت علاقه زيادي كه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي داشت ترجيح داد كه خدمت سربازي خود را در اين نهاد و در جبهه بگذراند و يكي از خصوصيات اخلاقي اين شهيد بزرگوار اين بود كه هر وقت از جبهه بر مي گشت بقيه دوستان خود را تشويق به رفتن به جبهه

    مي نمود و سرانجام در تاريخ 25/8/65 در جبهه فاو بر اثر تركش خمپاره به فيض شهادت نائل و به لقاء الله پيوست
    ادامه مطلب
    وصت نامه شهيد محمد حسن بحريني

    انا لله و انا اليه راجعون

    همه از خدا هستيم و بازگشتمان بسوي اوست . درود بر رهبر عظيم الشأن اسلام امام خميني و درود بر كساني كه به پيغام امام كه همان پيام خداست لبيك گفتند و سلام بر پدراني كه جوانان خود را به جبهه هاي حق عليه باطل مي فرستند و زير شهادت نامه آنها را امضاء مي كنند . اما پدر جان تو نبايد هيچ ناراحت باشي چون هديه اي در راه خدا مي دهي ديگر نبايد آن را از خدا بخواهي و باري پدرجان اگر برنگشتم از طرف من هيچ ناراحت نباشيد روزي مه مي خواستم بروم زياد تفحص كردم ولي تو را پيدا ننمودم ، مرا حلال كن و اميدوارم كه اگر شهيد شدم هيچ ناراحت نباشيد چون كه شهادتم در راه خدا بود . درود بر خميني سلام بر شهيدان ، شهيدان زنده اند الله اكبر ، به خون آغشته اند الله اكبر . اگر شهيد شدم راهم را ادامه دهيد . اي مادرم صبر زينبي داشته باش مادرم از شهادت من ناراحت نباش زياد گريه و زاري نكن . اي مادرم مرا حلال كن و خواهرانم مرا حلال كنيد و اي اقوام و همسايگان مرا حلال كنيد .

    سرباز كوچك اسلام

    محمد حسن بحريني
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربشيرآباد
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x