مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید ابراهیم بنافی

940
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام ابراهيم
نام خانوادگی بنافي
نام پدر حاجي
تاریخ تولد 1347/03/20
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/11/20
محل شهادت عين خوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن مزارعي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید

    بيستم خرداد ماه سال چهل و هفت هجري خورشيدي روز تولد يكي از نوجوانان برومند و پيكار گر صحنه هاي رزم و ايثار است كه جانانه جنگيد و جان خود را به جانان تقديم و به جنت سفر كرد . « ابراهيم بنافي » فرزند حاجي در خانواده اي متدين و با ايمان در وحدتيه ( مزارعي ) پا به عرصه ي وجود نهاد .

    دوره ي تحصيلي ابتدايي را در سن هفت سالگي در دبستان طالقاني  آغاز كرد . چون پيش از آن كلام خدا را فرا گرفته بود توانست با موفقيت ، اين مقطع را ادامه دهد . سال چهارم ابتدايي بود كه انقلاب اسلامي به رغامت امام خميني (ره) به پيروزي رسيد . اين اتفاق بزرگ و شكوهمند بر روحيه ي حساس و كودكانه ي وي تأثير شگرف گذاشت و او را به صفوف آهنين مبارزين انقلابي پيوند داد .

    با وجود سن كمي كه داشت پس از پايان دوره ي ابتدايي ، فعاليت انقلابي خود را با نام نويسي در بسيج محل آغاز كرد و همراه و همدوش بسيجيان سلحشور در پايگاه محل به يادگيري آموزش هاي سطحي و مقدماتي پرداخت . و اول آذر ماه سال شصت و يك جهت آموزش نظامي به جهرم اعزام گرديد .

    او يكي از تخريبچيان سلحشوري بود كه به همراه همرزمان دلاورش با همت والاي خود در عمليات والفجر مقدماتي  با نداي يا الله مين هاي كاشته شده ي دشمن بعثي را خنثي كرد ؛ ولي با انفجار يكي از مين ها يك پايش قطع شد و بدنش مورد اصابت تركش مين قرار گرفت و راه ياران و همرزمان خويش را با فداي جان عزيزش در تاريخ بيستم بهمن ماه سال شصت و يك باز كرد .
    ادامه مطلب
    وصيت نامه ي خود را در آخرين لحظات اعزام به جبهه چنين مي نويسد :

    « ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله اموتاً بل احياء عند ربهم يرزقون  . سلام بر حسين ، سرور شهيدان و بر تمامي شهداي گلگون كفن انقلاب اسلامي و سلام بر امت مسلمان و بيداد دل ايران . اي مسلمين ! بدانيد كه هر كه در راه خدا كشته شود مرده نيست ؛ بلكه زنده است و پيش خدا روزي مي گيرد .

    اينجانب ابراهيم بنافي هم اكنون راهي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل هستم و مي خواهم ديني را كه اسلام به عهده ي من قرار داده ادا كنم . مي خواهم رهسپار جبهه ي نبرد حق عليه باطل شوم و با ياري برادران عزيزم بر صداميان بشويم و با كمك برادران يا آنها را هلاك كنم و از اين مملكت خلاص كنم و يا تا آخر در راه خدا پيكار كنم تا به درجه ي شهادت نايل آيم .

    پس پدر و مادر و خواهران و برادران عزيزم ! نگران من نباشيد زيرا كساني كه به جبهه ها مي روند و شهيد مي گردند ، در راه خدا كشته مي شوند و ما از كشته شدن در راه خدا باكي نداريم ؛ زيرا به رستگاري مي رسيم . والسلام عليكم و رحمته اله و بركاته . ابراهيم بنافي . سلام بر حسين پرچمدار شهيدان . »
    ادامه مطلب
    به گفته ي آقاي  نعمت اله بنافي همه ي آرزو و علاقه ي برادرش در رفتن به جبهه خلاصه مي شد . به همين منظور چون جواب منفي از مسئولين اعزام كننده شنيده بود ، در شناسنامه ي خود دست برد و تاريخ تولد خود را تغيير داد تا به آرزوي خود برسد . وي پس از پايان دوره ي آموزشي خود راهي جبهه شد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمزارعي
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x