مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید هاشم بوشهری

703
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام هاشم
نام خانوادگی بوشهري
نام پدر بندر
تاریخ تولد 1344/06/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/01/02
محل شهادت قصرشيرين
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • زندیگنامه شهید

    خداوند فرزندي به آنها عنايت كرده بود.«ماندني» سر از پا نمي شناخت و از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيد. به خانه كه مي رسيد ازهمسر سراغ مسافري كه در راه داشتند را مي گرفت و از حال و احوالش پرس و جو مي كرد. با هم كه بودند

    ورد صحبتش بچه بود، بچه اي كه هنوز جشم به دنيا نگشوده بود. پدر چقدر دوست داشت بنشيند و خستگي روزانه اش را با بيان رؤياها و آرزوهايش، از فرزند به در كند. مادر هم كه اينقدر شور و شوق را در سيماي شوهرش مي ديد تمام زحمت هاي بارداري و ناراحتي اش را با لبخندي به رخ شوهر مي كشيد. همه چيز داشت به خوبي و خوشي تمام مي شد كه با خزان مرگ آوري بنيان خانواده ي «ماندني» را به زردي كشاند و آن را متلاشي كرد.و پدر در حسرت ديدن فرزند چهره در نقاب خاك كشيد.

    زري پس از مرگ شوهر، نزد برادرش آمد تا بار نه ماهه اش را به زمين رساند اما نه آنطور كه تصور مي كرد و مي خواست.

    فرزندش در اول فروردين ماه 1344چشم به جهان گشود و مادر نام او را «هاشم» گذاشت و از همان آغاز زندگي، تحت سرپرستي خانواده ي مادري قرار گرفت و در كنار مادربزرگ و دايي اش زندگي كرد. از آن جا كه فقر و محروميت سخت بر آنان فشار مي آورد نتوانست پا به مدرسه گذارد و از فرا گرفتن علم و دانش محروم شد.

    از همان كودكي مردانه به كار كردن روي آورد تا بتواند زندگي خود و مادرش را اداره كند و روي پاي خود بايستد. او براي هم سالان و حتي بزرگترها سمبل صبر و مقاومت و تحمل بود. هيچ گاه از تلاش و فعاليت باز نماند. متين و آرام و در عين حال سري پرشور و شر داشت. به ويژه نسبت به مادر كه زحمت زيادي به پايش كشيده ، مهربان و پرعطوفت بود.

    هاشم در مورخ 18/2/1364 جهت گذراندن خدمت مقدس سربازي به پادگان صفر پنج كرمان اعزام شد.پس از پايان آموزش به باختران منتقل شد و دوران خدمت خويش را در آنجا سپري كرد. وي در عمليات كربلاي 4شركت نمود و شجاعت و رشادت هاي زيادي از خود به يادگار گذاشت. در آن عمليات از ناحيه پا مجروح گرديد و به بيمارستان شهيد فياض بخش تهران منتقل شد. پس از يك هفته بستري شدن جهت ادامه درمان و استراحت به برازجان آمد يك ماه نگذشته بود كه مجدداً راهي محل خدمت شد. در آخرين نامه اي كه از جبهه نوشت آورده است:«مادر ! اگر در  اين سفر شهيد شدم شما ناراحت نباشيد و براي من گريه نكنيد زيرا من براي رضاي خدا شهيد شده ام. شما به جاي گريه براي من، به جان امام امت دعا كنيد تا من از شما راضي باشم.»

    آخرين ماه هاي سربازي طي مي شد و او هم چنان در حسرت شهادت بي تاب مانده بود كه آيا اين سعادت را به آغوش خواهد كشيد يا نه ؟ او كه بي صبرانه آرزوي شهادت داشت سرانجام در تاريخ 1/2/1366 در منطقه عملياتي قصر شيرين شاهد دلرباي وصل را در آغوش كشيد و به ملكوت اعلي پيوست. پيكر مطهرش در شهر برازجان و در بهشت سجاد شهيدان هميشه جاويدبه خاك سپرده شد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x