مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اسماعیل افراسیابی

824
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسماعيل
نام خانوادگی افراسيابي
نام پدر سيا مرد
تاریخ تولد 1346/11/20
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1367/01/28
محل شهادت فاو
مسئولیت تك تيرانداز
نوع عضویت پاسداروظيفه
شغل -
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن شاه فيروز
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • شهيـد اسماعيـل افراسيابي در سال 1346 در يك خانواده مذهبي و تهيدست در روستاي شاه  فيروز ديده به جهان گشـود دوران طفـوليت را در دامـان پاك مـادري رئوف و مهربـان و صبور بسـر برد و از همـان اوان كودكـي آثار مظلوميت و محروميت در چهـره پاكش مجسـم بود . در سـن 4 سالگي پدر بزرگوارش را از دست داد و با وجود فقـر خانوادگي و دوري مسافت راه ، و را كـه كوچكتريـن فرزند پسر خانواده بود به مكتب خانه در روستاي خليفه فرستادنـد تا پس از دو سال در كمال مشقت و سختـي و طول راه و آمد و رفت و سرما و گرما قرآن را تمام كرد . پس از آن در دبستـان عـلامـه ( شهيـد جشـن فعلـي ) روستـاي خليفـه ثبت‌نـام نمـود چـون قـرآن را خـوانــده بـود او را در كـلاس دوم ثبت نـام كـردنـد .

    تـا كلاس پنجم درس خوانـد اما بر اثر فقر مالـي مجبور به ترك تحصيـل گرديـد و بـه كـار روزمـره خـويش كه دامـداري و كشاورزي بود مشغول شد . تا اينكه در سال 1362 در جزيره خارگ به كارگري مشغول گرديد و بعد از مدتي باز به عللي در روستـا به كار كشاورزي و دامپـروري اشتغال ورزيـد. شهيد بسيـار سـاده و فقيـر و مظلـوم زنـدگي مي‌كـرد و حرف هر كس را از كوچك تا بزرگ قبـول مي‌كرد و ايـن دليلـي بـود بـر سادگي و مظلـوميت شهيد كه بر تمام دوستان و آشنايان اين امر صادق است .

    وي در تاريخ 18/4/66 بـه خدمت مقدس سربـازي اعزام و دوران آموزشـي خود را در كرمان گذراند و پس از آن بـه ماهشهر اعزام گرديد . و آموزشهـاي لازم در رابطه با جبهه و جنگ را در آنجا گذراند و در جبهه جنوب مشغول خدمت گرديـد. پس از مدتـي خدمت ، يكـي دوبار هـم به مرخصـي آمـد. پس از برگشتـن از مرخصـي به دستور فرماندهـي ، به خدمت در منطقـه فاو مشغـول گرديد ، كه در حمله ناجوانمردانه بعثي‌هاي كافر و آمريكاي جهانخوار ، در مورخه 29/1/1367 بوسيله بمباران شيميايي به درجه رفيع شهادت نائل آمد . پيكر مطهرش به زادگاهش روستاي شاه فيروز انتقال يافت و در همانجا به خاك سپرده شد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    سجاياي اخلاقي شهيد  

     

    اخلاقش بسيـار خوب بـود به طوري كه اگـر كوچكتريـن فرد هـم به او توهيـن مي‌كـرد پاسخ او را با لبخند مي‌داد . با همـه بسيار مهربان بـود . هميشه تأكيـد مي‌كرد به بزرگترهـا احترام گذاشته و بـا كوچك‌ترهـا هـم با مهرباني رفتار كنيد .

    اهل مسجـد و نماز و روزه بـود . در بيشتر مراسمـات با توجـه بـه اينكـه جـوان و كـم سن و سال بود ولي قرآن مي‌خوانـد و در بعضـي مواقع ترجمـه آن راهممي خواند . از اوايل جنـگ و تا قبل از اعـزام به خدمت سربازي هميشـه مـي‌گفت : كـه بايـد مـا بـه جبهـه رفته و جنـگ كنيــم ، چـون دشمــن وارد كشـور مـا شـده است .

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    روئيـده گـل شقـايق از خـاك شهيد

     

    بـاريـده پيـام از لب پـاك شهيــد

     

    بـا عطـر صنـوبـران خـونيـن شوئيـد

    با دست خدا پيكر صد چاك شهيد
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارشاه فيروز
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x