مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید شیرزاد آرمات

531
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام شيرزاد
نام خانوادگی آرمات
نام پدر گرگعلي
تاریخ تولد 1345/11/20
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1360/11/19
محل شهادت تنگه چزابه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن مفقودالاثر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهيد شيرزاد آرمات در سال1345در روستاي چاه خاني در خانواده اي فقير و مستضعف چشم به جهان گشود.پس از دوران كودكي در سن6 سالگي در همان زادگاهش به كلاس اول ابتدايي قدم نهاد و دوران ابتدايي را با موفقيت پشت سر گذاشت.و ضمن تحصيل به پدرش نيز كمك مي كرد.پس از دوران ابتدايي به مدرسه راهنمايي خوشاب راه يافت و كلاس اول تا سوم راهنمايي را با موفقيت پشت سر گذاشت.ايشان در تمام دوران انقلاب در كنار پدر و مادر و اعضاي خانواده با آن كمي سن در جلسات اسلامي و راهپيمايي هاي دوران انقلاب اسلامي شركت مي كرد.وي عاشق انقلاب بود.و با تمام توان در خدمت اسلام بود. با شروع جنگ تحميلي،وي آرزو داشت كه با صداميان به نبرد بپردازد،تا اينكه در آذرماه سال1360 از پدر و مادر  اذن جهاد خواست و چون به او اجازه داده شد از طريق بسيج به شيراز اعزام شد و مدت يك ماه دوران آموزشي را در پادگان شهيد عبدالله مسگر به پايان رساند و بعد مجدداً به مرخصي آمد و پس از بازديد از خانواده راهي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گرديد.شهيد آرمات در حمله شوش شركت كرد و از ناحيه پيشاني مجروع و درمان سر پايي گرديد.و بعد از پايان حمله به مرخصي آمد.مجدداً به جبهه برگشت و در حمله تنگ چزابه شركت نمود و در آن عمليات با تني چند از ياران صديقش جان به جان آفرين تسليم و در راه اسلام و امام امتش شهيد گرديد.ولي متأسفانه جسدش پيدا نشده است.

     

    از آنجايي كه كه شهيد در زمان شهادت ، دوران نوجواني خود را مي گذراند و حدود 14 سال سن بيشتر نداشتند. همواره از اخلاق و جاذبه بسيار جذب و پسنديده اي برخوردار بودند، به نحوي كه با حضور ايشان گرمي خاصي در خانواده مشهود بود.

    شهيد در خانواده مايه دلگرمي مادر و پدر و حتي تمام اعضاي خانواده بود. حتي در امور منزل و حتي كمك به پدر در جهت تأمين امرار معاش از خود رفتار منحصر به فردي داشتند. وي عاشق جبهه و جنگ بود. لحظه اي آرامش نداشت و مشتاقانه هم چون خيل رزمندگان اسلام براي جان فشاني در راه اسلام و امام از همه مهمتر تثبيت حاكميت ولايت فقيه به جبهه رفت.

     

    خصوصيات اخلاقي:

    شهيد آرمات فردي متواضع و فروتن بود. وي داراي حجب و حياي بسيار زيادي بود. در امنت داري نيز مشهور بودند. ايشان از گشاده رويي بسيار زيادي برخوردار بودند به نحوي كه بندرت عصباني مي شد. همواره با حوصله و صبر و متين بود، از صفا و صميميت مثال زدني برخوردار بود به نحوي كه در بين دوستان و هم كلاسي هايشان زبانزد بود. در وفاي به عهد تلاش مي كرد. شهيد وقتي كه از جبهه به مرخصي مي آمد همه دوستان و تمام اعضاي خانواده را به خواندن نماز و رفتن به مسجد و حضور در مراسم سياسي و عبادي و پشتيباني از ولايت فقيه توصيه مي كرد.
    ادامه مطلب
    راهم را كه راه سرخ شهادت است و راه تمام شهيدان است ادامه دهيد.

    «و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياءٌ عند ربهم يرزقون»

    آنهايي كه در راه خدا كشته مي شوند،مرده نخوانيد،بلكه زنده اند و نزد خدا روزي مي برند.

    سلام بر رهبركبير انقلاب اسلامي ايران و سلام بر مردم شهيد پرور ايران و سلام بر پدر و مادر و اهل خانواده ام.من شيرزاد آرمات در سال1345به ش.ش909، صادره از چاه خاني،نام پدر گرگعلي،وصيت خود را شروع مي كنم.

    پدر و مادر!اگر من به درجه رفيع شهادت نائل آمدم،براي من ناراحت نباشيد،چون من امانتي بودم از خدا نزد شما. براي من تنها گريه نكنيد و گريه بر مظلوميت امام حسين(ع) سرور شهيدان كه به ما درس شهادت داده گريه بر تمام شهيدان كه به نداي امام حسين(ع) و امام خميني لبيك گفتند و مرگ سرخ را انتخاب كردند و گريه بر مظلوميت آن سيد بزرگوار با هفتاد و دو تن از همرزمانش .گريه بر رجايي آن حامي امام و گريه بر باهنر آن بازوي امام.

    وصيتم به مادرم اين است كه،مادرجان شرايط فعلي نياز دارد كه ما به جبهه برويم. اگر بر نگشتم راهم را زينب وار ادامه بده.و از برادرانم حفاظت كن.منظورم اين است كه حفاظت كن كه از چهارچوب اسلام بيرون نروند.

    وصيتم به برادرانم اين است كه بعد از من راهم را كه راه سرخ شهادت است ادامه دهند.پدر و مادر!اگر من به درجه رفيع شهادت نائل آمدم،اگرجسدم را آوردند در قبرستان محل،جنب قنبرعلي كامكاري  مرا به خاك بسپاريد.و روي قبرم كلمه ناكام را ننويسيد،چون من به آن كامي كه مي خواستم رسيده ام.

    27/10/1360

    شيرزادآرمات
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمفقودالاثر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x