مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد افراسیابی

671
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی افراسيابي
نام پدر رضا
تاریخ تولد 1344/01/04
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1361/03/01
محل شهادت خرمشهر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    محمد افراسيابي فرزند رضا در سال 1344 در يك خانواده ي پرجمعيت و كشاورز مذهبي در روستاي حسن نظام از توابع بوشهر به دنيا آمد. چند سال بيشتر نداشت كه به علت متروكه شدن روستاهها و مشكل بي آبي و سخت شدن گذران زندگي و از همه مهمتر عدم وجود مدرسه به اتفاق خانواده اش راهي برازجان گرديد. بعد از دريافت مدرك سوم راهنمايي ، وارد دبيرستان دكتر شريعتي گرديد در اين مدرسه سال اول نظري را مي گذراند كه جنگ تحميلي موجب دگرگوني در سطح كشور اسلامي خصوصا در بين جوانان كم سن سال شد و آنها عاشقانه پايشان يه جبهه ها گشوده شد.

    محمد آرام و ساكت بود و به ورزش فوتبال و واليبال علاقه ي زيادي داشت و در اين رشته ها موفقيت چشمگيري به دست آورد. با ديگران با مهرباني رفتار مي كرد و در زير اين سكوت چهره اي شاد و خندان داشت. محمد از جمله جواناني بود كه سختي هاي راه را به جان خريد و در تاريخ 11/1/61 راهي جبهه ي حق عليه باطل گرديد و در عمليات پيروزمند فتح المبين در كنار  ساير همرزمانش شركت نمود. محمد آرام نداشت ، تا اينكه مجددا در كربلاي خوزستان حضور يافت . اين بار در خونين شهر به آرزوي ديرين و هميشگي اش كه همانا شهادت بود در تاريخ 1/3/61 نايل آمد.
    ادامه مطلب
    خداوند كليد سعادت و يا بدبختي آدميان را بدست خودشان سپرده است. پس چه بهتر كه ما سعادت را انتخاب كنيم و يا در ميدانهاي  جنگ بگذرانيم و كفار را بكشيم تا به درجه رفيع شهادت برسيم، و اما وصيت من اين است ! از امت شهيدپرور مي خواهم تا جان در بدن دارند به رهنمودهاي رهبر عزيز ، امام امت بخوبي عمل نمايند و راه شهيدان انقلاب و جنگ تحميلي را ادامه دهند و اما پدر و مادر، خواهر و برادران گرامي ام ! بسيار شرمنده ام كه نتوانستم براي شما خدمت بكنم. و اگر شهيد شدم هيچگونه ناراحتي به دل راه ندهيد ، زيرا فرزند شما به همان هدف خويش يعني شهادت رسيده است و بايد افتخار كنيد چنين فرزندي داريد. بالاخره ما بايد از اين دنيا برويم چه بهتر كه با عزت و شرف و با دستي پر به سوي الله برويم. وصيت آخر من به دوستان و آشنايان اين است كه اگر ناراحتي از من ديده ايد به بزرگي خودتان حلالم نماييد.

    محمد افراسيابي
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اينجانب حسن برجويي فرد از دوستان شهيد افراسيابي هستم. در مدت خدمت در بسيج و جبهه حق عليه باطل همسنگر و همرزم ايشان بودم . يك مانور از طرف حوزه نجف اشرف برازجان برگزار شده بود و پايگاه مقاومت ابوذر هم در اين مانور شركت داشت. در اين مانور تعدادي از برادران بسيج از جمله : افراسيابي ، شهيد محمد خسروي ، شهيد حسن ابراهيمي ، احمد ابريشمي ، شهيد حسين ايرج زاده ، شهيد قاسم زارع و ديگر برادران پايگاه مقاومت حضور داشتند. منطقه ي مانور، كوههاي سخت برازجان تا مسير شاهزاده ابراهيم و كوه هاي ني نيزك بود. موقع برگشتن از مانور ، در مسير راه از كوه ها و دره ها مي گذشتيم . زمستان آن سال بارندگي خيلي زياد بود و رودخانه هاي اطراف ، همگي پرآب بودند و به سرعت جريان داشتند. در حال گذشتن ، يكي از برادران به نام حسين ارشدي درون آب افتاد. كسي جرات رفتن به داخل آب را نداشت و آب هم داشت او را با خود مي برد،يك مرتبه شهيد محمد افراسيابي از بالاي دره شيرجه زد و با لباس خود را به آب انداخت و آن برادر را نجات داد. اين يك خاطره ي كوچكي از شجاعت شهيد افراسيابي بود. او واقعاً داراي ايثار و جرأت زيادي بود و به جاي ديگر برادران، اكثر اوقات نگهباني مي داد. بنده چند بار به او گفتم : آقاي افراسيابي هر وقت من مي آيم ،مي بينم در سنگر نگهباني هستي، مگر تو چند ساعت پست مي دهي ؟ مي گفت : براي خدا اشكال ندارد شبانه روز هم كه نگهباني بدهم باز هم احساس خستگي نمي كنم و خوشحال هستم.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x