مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علیرضا ندیمی زاده

899
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عليرضا
نام خانوادگی نديمي زاده
نام پدر بهروز
تاریخ تولد 1345/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/05/01
محل شهادت كردستان
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن خارگ
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید

    عليرضا در اول فروردين 1345 در خانواده اي مذهبي در شهر گناوه چشم به جهان گشود. پدرش بهروز در جزيره خارگ كارمند شهرداي بود و در كنار آن مغازه‌اي مختصر داشت. كه در آن كار مي نمود و معاش خانواده را تأمين مي كرد. مادر گرامي و با ايمان وي «عزت شاه‌مهدي» نام داشت.

    عليرضا به اتفاق خانواده به خارگ مهاجرت نمود و در آنجا سكني گزيد. تحصيلات ابتدايي را در دبستان كورش (شهداء ، فعلي) دوران راهنمايي را در مدرسه شهيد مطهري به پايان رساند و سپس تا دوم دبيرستان ادامه تحصيل داد. عليرضا در اولين روزهاي شكل‌گيري بسيج در خارگ به عضويت آن درآمد. و با اشتياق و شور زايد الوصفي تمامي ماموريت هاي محوله را انجام مي داد. وي شب ها در ساحل و در شهر به نگهباني (گشت زني) مشغول بود. عبدالرضا داراي روحيه سلحشوري و عاشق انقلاب بود در زمان جنگ در پدافند هوايي به ساير برادران خود كمك مي نمود و در جمع آوري كمك هاي مردمي براي اعزام به جبهه نقش مهمي داشت. ايشان علاقه زيادي به انجام امور مذهبي و ديني داشت به اين خاطر ارتباط تنگاتنگي با مسجد و روحانيت گرانقدر داشت به ويژه در ايام محرم و صفر در تشكيل مراسم عزاداري تلاش زيادي مي‌نمود.

    عليرضا در تاريخ 5/1/62 از طريق بسيج به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شتافت و از خود رشادت ها و شجاعت هاي بسياري نشان داد. سرانجام در عمليات والفجر 2مورخ 1/5/1362 در منطقه كردستان بر اثر اصابت تركش به ناحيه سرش به درجه رفيع شهادت نايل آمد و به آرزوي ديرينش رسيد.و پيكر مطهرش در كنار ساير هم رزمان شهيدش در مورخ 4/6/62 در گلزار شهداي امامزاده مير محمد خارگ به خاك سپرده شد.
    ادامه مطلب

    انتهاي جاده ايثار(وصيت نامه شهيد)


    «و لاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياء عند ربهم يرزقون»

    «كسانيكه در راه خدا كشته مي شوند را مرده مپنداريد بلكه آنها زنده اند و در نزد خدا روزي مي گيرند »(قرآن كريم)

    «شهادت مرگ دلخواهي است كه مجاهد با همه آگاهي و همه منطق و شعور و بينايي خود آن را انتخاب مي كند پدر جان و مادر جان سلام ، برادرها و خواهرهايم سلام، اكنون كه اين وصيت نامه را مي نويسم به ياد شهدايي مي افتم كه شهادت در راه خدا نصيبشان شد ولي جنازه هايشان بدست پدر و مادرشان نرسيد.(قرآن كريم)

    خداوندا تو را به محمد و آلش قسم مي دهم كه شهادت در راه خدا، اسلام،قرآن و خاك ميهنم را نصيبم كن و مرا در‌صف شهدا قرار بده در ضمن صحبتي با برادران و همسايگان حزب الهي شهرم دارم كه برادران و خواهران ، نماز جماعت را هميشه بر پا كنيد كه اين نمازهاي شما آمريكا را به ستوه آورده است. دعاي كميل و توسل و ندبه را در مساجد برپا داريد.

    «راستي يادتان نرود، امام را هميشه بعد از نماز دعا كنيد و از همشهري هاي خوبم مي خواهم كه به فكر مال و ثروت نباشند چونكه اين دنيا به كسي وفا نكرده و به فكر دنيا بودن بي فايده است بايد دست به دست هم بدهيم و به فكر آخرت باشيم. مادر جان اين راهي را كه من رفتم خودم انتخاب كرده ام و شما بايد افتخار كنيد كه پسري بزرگ كرديد و آنرا به اسلام هديه كرده ايد. از برادرانم مي‌خواهم نماز جماعت در هر كجاي شهر برگزار مي شود شركت كرده و نماز بخوانند و در نماز امام را دعا كنيد . پدر و مادرم را تنها نگذاريد. از شما مي‌خواهم اگر شهيد شدم برايم گريه نكنيد زيرا دشمن از گريه شما شاد مي شود.»22/1/1362(عليرضا نديم زاده)
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخارگ
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
    your comments
    guest
    0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دلنوشته ها
    0
    ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x