مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید قاسم مسکی زاده

725
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام قاسم
نام خانوادگی مسكي زاده
نام پدر محمدعلي
تاریخ تولد 1339/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت اروندرود
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت جهادگر
شغل كارمندشيلات
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شهید  قاسم مسکی زاده فرزند محمدعلی در خانه ای محقر واقع در شهرستان خرمشهر درسال 1339 دیده به جهان گشود و تا رتبه سوم راهنمایی به تحصیل اشتغال داشت و بعداز مشمولیت به خدمت مقدس سربازی شتافت وی بعداز شروع جنگ تحمیلی به دهلران اعزام و در قسمت پدافند هوائی انجام وظیفه نمود در همین حال خرمشهر به اشتغال بعثی های کافر در آمده و پدر ومادر پیرش بدست آنها اسیر گشتند . شهید مسکی زاده در جبهه دهلران مجروح و به بیمارستان منتقل  گردید . بعداز بستری شدن مجددا" خود را به یگان مربوطه معرفی وبه نبرد جانانه با کفار بعثی ادامه داد وی بعداز اتمام خدمت مقدس سربازی همواره در جهت پیش برد اهداف مقدس انقلاب اسلامی از پای ننشستند و در انجمن اسلامی محل و همچنین گروه مقاومت فعالیت خود را از سرگفت . شهید مسکی زاده ولع زیادی در جهت فراگیری مسائل شرعی داشت بطوریکه همواره از جلسات بیهوده دوری و در جلسات دینی بصورت فعال ومستمر شرکت می جست . او همیشه در راستای مذهب اسلام قدم گذارده و مقید به شرکت در نماز جمعه و مراسم مذهبی وراهپیمائیها بود . صفای و جودش باعث شادی دوستانش می شد.  وی با اینکه پدر ومادرش اسیر ودوفرزند کوچک و پسر داشت اما جهاد مقدس در راه خدا وپیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی او را برآن داشت که به جبهه حق علیه بایل شتافت وبعداز نبردی جوانمردانه در عملیات کربلای (4) دعوت حق را لبیک و به فیض عظیم شهادت نائل گردید.
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

     

    " وصیت نامه شهید قاسم مسکی زاده"

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اشهدان لا اله الا الله و اشهد ان محمدرسول الله و اشهدان علیا" ولی الله  واشهدان الاسلام دینی والکعبه  قبلتی و القرآن کتای والموت حق واشهدان علی ما اتاه الرسول محمد بن عبداله .... حقا" حقا.

     

    بنام پروردگار منان ( حنان که همواره مرا یاری نموده و همیشه راه مستقیم را برایم روشن کرده و هدایتم به صراط مستقیم نموده و با سلام  ودرود به پیامبران از آدم تا خاتم آل محمد(ص) و با سلام و درود به امام امت خمینی عزیز و تمامی شهیدان گمنام اسلام و انقلاب اسلامی ایران و با سلام و درود به امت شهید پرور ایران که با فریادهایی دشمن شکن خود همواره ازحق وحقیقت و حیثبت و ناموس خویش و از کیان مقدس ایران اسلامی دفاع کرده و از جان و مال خویش مایه گذاشته و همیشه خون خود را نثار درخت نونهال انقلاب اسلامی گردانیده است.

    و اما هدف از اینک جبهه را در این مقطع انتخاب کردم مانند آب زلال برایم روشن شده که معنای استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی از مرحله شعار به مرحله عمل رسیده و این اصل انقلاب اسلامی بحساب می آید ویکایک ملت شهید پرور ایران خواستار آن است و دیگر اینکه بنده در این مدرسه یعنی کشور ایران کلاس به کلاس درس خوانده ام و یک از این کلاسها نماز جمعه میباشد که واقعا" سنگر وحدت  و اخوت و معرفت در ایندوران به شمار می آید. که دشمنان همیشه روی این حساب میکنند وخوف از آن دارند و با در س و عبرتی که از این مکان مقدس گرفته ام ، هم اکنون به مرحله امتحان رسیده ام و محل امتحان جبهه های نبرد حق علیه باطل میباشد که امیدوارم بیاری خداوند متعال روسفید و پیروز از آن در آیم./

    خدایا خایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

                                                                                     التماس دعا ، به امید زیارت کربلا

                                                                                 9/9/65

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x