مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالرزاق معرفاوی

338
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالرزاق
نام خانوادگی معرفاوي
نام پدر حمزه
تاریخ تولد 1346/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/12/30
محل شهادت قصرشيرين
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل سرباززميني ارتش
تحصیلات پنجم ابتدايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    زندگینامه شهید عبدالرزاق معرفاوی پور

     

    سالها پیش در جنوب ایران پهناور در تاریخ 14/6/1342 در روستای نهرابه اروند کنار تابعه شهر حماسه و خون آبادان خانواده حمزه معرفاوی پور به لطف خدای منان صاحب فرزندی شده که عبدالرزاق نامش نهادند. دوران کودکی را تا سن نوجوانی را پایا پای صدای بلبلهای نخیل وشرشر نهرها به شادابی می گذراند ، که تحمیل جنگ توسط صدام ملعون علیه ایران روزگار را گونه ای دیگر رقم زند با وجود شرایط سخت جنگ ماندن ناممکن شده بود پس از عزیمت از شهر و دیار و استقامت در اردوگاه جنگ زدگان در شهر فسا مستقر شده در ایام نوجوانی از شور و شعف خاصی برخوردار بود. متدین و به اصول نماز و برپایی آن تاکید داشتند چشمان صادق ونجیب او آشنایی کامل با سطور مبارک کلام الله داشت با کوچک و بزرگ برخورد شایسته ای داشت کینه به دل راه نمیداد تا مبادا از اوناراحت بشوند . پس از انتقال از اردوگاه به روستای چغادک که دیگر سن نوجوانی را پشت سر می نهاد و از دوران کودکی جز خاطرات جنگ و اشغال خاک مقدس بدست بعثیون کافر چیزی نمانده عزم خویش در فریضه و جهاد را مصم ترمی کرد لذا در سال 1365 و اقدام به تدارک جهت عزیمت به جبهه های حق علیه باطل  گذراندن دوران مقدس سربازی نمود که در تاریخ مقرر همراه تعداد کثیری از جوانان دلیر از بوشهر به پادگان آموزشی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 5 کرمان اعزام گردیدند پس از گذراندن دوران آموزشی ودوران کامل تکاور خط شکن که وظیفه عمده ه تجسس در قلب دشمن و دریافت اطلاعات جغرافیایی منطقه جهت تدارک عملیاتها بود به لشکر بزرگ 21 حمزه پیوسته به اندیمشک و بعد به منطقه که همان سرپل ذهاب است پیوست.

    در طول خدمت از روحیه شادابی برخوردار بود که چهره اش هویدا بود در این مدت طی جانجانفشانی های عدیده ای عامل موثری در ناکام گذاشتن دشمن در تعرض خاک مقدس وطن شده سهم  بسزایی در ایستادگی و مقاومت علیه باطل داشتند . در مرخصی که تشریف می آورند همیشه سخن از جبهه وایثار عزیزان همسنگر می کرد وآرزویی جز شهادت و نابودی دشمن نداشتند به همه قوت قلب می داد با خانواده و همسایه ها خداحافظی می کرد ودفعه آخر یک جور دیگر خداحافظی می کرد انگار به دلش وحی شده ک دیگر وقت رفتن بود برق در جشمانش پیدا بود شوق لقاء محبوب خویش ، تقریبا" دو ماه از وی خبری نبود و هیچ پیامی دریافت نشده که سرانجام صبح یک روز از طرف بنیاد شهید استان خبر شهادت ایشان را به خانواده رسید.

     

     

     

     

    شهید عبدالرزاق معرفاوی پور در تاریخ 20/12/1366 در منطقه سرپل ذهاب و همزمان با بمباران شیمیایی وسط دشمن خود وچندنفر از همسنگران او مورد اثابت ترکش خمپاره از ناحیه سینه و دیگر اعضای بدن شده و به درجه شهادت رسید که پیکر شریفش با شرکت گروههای مختلف مردم شریف تشیع و در گلزار شهدای چغادک به خاکی سپرده روحش شاد وراهش پررهرو باد

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x