مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید یوسف قربانی

1326
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام يوسف
نام خانوادگی قرباني
نام پدر ابراهيم
تاریخ تولد 1343/06/06
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/07/28
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت فرمانده گروهان
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • در روز 21 ماه مبارک رمضان سال 1343 در خانواده ای فقیر و مذهبی فرزندی چشم به جهان گشود و او را یوسف نامیدند. وی در سن 6 سالگی به مدرسه رفت و مشغول فراگیری علوم شد او در همان سن کودکی علاقه خاصی به خاندان نبوت داشت و در سن هشت سالگی خواندن قرآن را شروع نمود. نمازها را هیچوقت ترک نمی نمود او فردی بود مظلوم و از همان اوان کودکی سربزیری و مظلومیت در چهره نورانی شهید هویدا می‌نمود. برادر شهید مان یوسف قربانی در کلاس دوم راهنمائی بود که کم کم آتش زیر خاکستر انقلاب داشت هویدا میشد. از بدو انقلاب همگام و همراه با بقیه برادران در تمامی راهپیمائی ها و تظاهرات و پخش اعلامیه و تکثیر نوار و پخش آن شرکت فعال داشت با تمامی این مسائل شاید بتوان گفت خانه یوسف مسجد شده بود فعالیت وی ادامه داشت تا اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد پیروزی را در آغوش گرفت و وی نیز با سیل خروشان امت به پیشواز انقلاب وامام شتافت همیشه اوقات هم وغم این شهید راست قامت انقلاب و امام بود شهید بیشتر وقتها به نیابت پیشنماز مسجد امیرالامومنین (ع) بود اکثرا" در دبیرستان ودر جبهه نیز با اسرار برادران پیش نمازی را متقبل میشد با تشکیل ارتش بیست میلیونی با کلیه همرزمان هم محلیش در بسیج مسجد امیرالمومنین (ع) شروع به فعالیت نمود روزها و شبها خانه را نمیشناخت این را تمامی اهالی کوی مسجد از امیرالمومنین (ع) میدانند که یوسف فرزند اسلام و مسجد بود نمازهای شبش را با آن قد و قامت سنگر را هرگز برادران هم سنگرش و در مسجد و جبهه فراموش میکنند در جواب سئوال که از او میپرسیدند چرا شبها سری به منزل نمیزنید او همیشه در جواب بگفت اسلام برتر از هرچیز و هیچ چیز برتر از اسلام نیست در سال 58 که بنی صدر خائن کاندیدای ریاست جمهوری شده بود به خانواده اش متذکر میشود که به بنی صدر رای نددهید او یک خائن است ودر حقیقت که حرف او نصایح او درست از آب درآمد. جنگ تحمیلی شروع میشود و اکنون اسالم در خطر است و وی تاکید داشت که به فرمان امام بید جبهه ها را گرم نگهداریم با اول به مدت چهارماه در جبهه جنوب غربی (زبیدات) به همراست از کیان اسلامی و انقلاب پرداخت در پایان ماموریت در مسابقه قرآنی که از طرف تبلیغات تیپ امام سجاد بر پا میشود اول شده و بدیدار آیت الله منتظری میروند وبعداز اتمام ماموریت بموطن باز می گردد.بعداز اتمام امتحانات به زیارت حرم امام رضا (ع) شتافتند بعداز برگشتن یکهفته در بوشهر بودند و باز راهی سرزمینهای ( خونرنگ) گردیدند او میگفت بید گمنام ماند حتی مرحله دوم که میخواست به جبهه عزیمت نماید هیچ از رفقا ودوستان را برنداد این نشانه ای از بی ریائی و گمنام بودنش بود با گردان والفجربه منطقه جنوب اعزام شدند و

    بعداز دو ماه به منطقه غرب (کردستان) روانه گردید در یکی از شبهای قبل عملیات والفجر چهار تا صبح در مسجد مقرشان بیدار بودند و با خدای خویش رازو نیاز میکردند حتی فرمانده واحد شان هر چه اصرار می کند برگردد و ساعتی استراحت کن چون عملیات در پیش است ولی باز شهید همانجا تا صبح میماند ویا گریه وزاری و نماز شب با خدای خویش راز و نیاز می کند تا اینکه عملیات افتخار آفرین و الفجرچهار آغاز و در حین عملیات در منطقه بانه – مریوان به دیدار معشوق می‌شتافتند.
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

    وصیت نامه شهیدیوسف قربانی

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یا ولی المومنین ویا غایه آمال العارفین یا غیاث المستغیسین ، یا حبیب قلوب العبادتین ویا اله العالمین.

    ای صاحب اختیار مومنان ، ای نهایت آرزوی عارفان، ای فریاد رس فریاد خواهان ، ای محبوب دلهای راستگویان وای خدای جهانیان ، گواه باش در این دنیا به ظاهر تنها زیسته ام ولی تو را بهترین دوست با آمال ها  وعشقها یافتم ، پس مرا به سوی خودت فراخوان ، شاهد باش که از تمامی مظاهر مادی بریدم تا به تو بپیوندم ، خدایا شاهد باش که با عشق به تو درمسیر تو حرکت کردم ، اینک فقط پیوستن به تو را انتظار دارم خدایا من خواهان شهادتم ، نه به این معنی که از زندگی خسته شده ام و یا خواسته باشم که از این دنیا فرار کنم ، بلکه میخواهم گناهانی که انجام داده ام به وسیله رنج کشیدن در راه تو ریختن خونم به خاطر تو پاک گردد. من میخواهم شهید شوم تا اگر زنده ام موجب رشد دیگران نشد. خونم بتواند این موضوع را جبران کند و درخت انقلاب را آبیاری نماید میخواهم شهید شوم تا خونم به علی علیه السلام و امام حسین (ع) گواهد دهد که رهرو راهشان بوده ام ، ای بهترین دوستان و یاران و عشقها ، مرا دریاب ، من جوانی گنه کارو غافل هستم از دیار عاشقان خسته می آیم که شاید مرا بپذیری ، ای معشوم مرا فراخوان که دیگر نمیتوانم صبر کنم. چه سخت است آنگاه که بی ندو دوست صمیمی جدائی می افتد و چه سخت است آن موقعی که یک رهرو به مقصد نمیرسد پس خدایا این سختی ها را ازدوش من بردار .مادرم در شهادتم گریه نکنید . همچون زینب (س) شجاع باش وبه دیگر مادران شهداء نصیحت کن و دلداری بده ، مادرم اگرنمیتوانم ببینمت مرا حلال کن واز تو معذرت میخواهم که نتوانستم وظیفه ام نسبت به تو انجام بدهم . در این لحظات آخر احساس می کنم که دیگر بین شما برادران نخواهم بود خیلی میخواستم که یک بار دیگر حرم امام رضا (ع) را زیارت کنم ، برادرانم و دوستانم در سنگر علم و مدرسه فعالانه بکوشید و درس را با هدف بخوانید ، هدفی در جهت رشد به سوی الله ، یعنی درس خواندن برای خدای تبارک و تعالی باشد. درس نخواندن شما خیانت به جامعه وملت مستضعف ایران و به آینده ایران اسلامی است. امروز ایران ما،  اسلام ما، به جوانانی که بتوانند بوسیله نیروی لایق خود دست به ابتکار بزنند نیاز داد، امروز صدور انقلاب ودر سطح بین المللی احتیاج به فرهنگ غنی اسلامی دارد . پس ای دانش آموزان بکوشید در همه زمینه ها و نه تنها در زمینه درس رشد کنید ، امروز دنیای مستضعف تنها امیدش انقلاب اسلامی ایران است. اگر در شهرهای غیر جنگی زندگی میکنید باید بدانیم در مقابل خون شهیدان مسئولیم ودر محیط های انجمن اسلامی باید جوانان روزی رشد افراد کار کنند وبه امر به معروف ونهی از منکر ، برنامه صحیح ، تشکیل گردهمائی که بتوان روی آنها از هر نظر کارکرد توجه کنند ، برادران و دوستان گرامیم ، در مسائل اسلامی تکیه کنید ، همیشه در فکر رشد دیگران و خود باشید و سعی کنید بیشتر به یاد خدا باشید و رابطه خود را با او نزدیک کنید و مبادا دوستی های این دنیا باعث غفلتمان شودو جزو غافلین باشیم ، پس همیشه سعی کنید نفس خود را تحت فشار قرار دهید خود را با سختی های جامعه وفق دید ، به یاد افراد سطح پائین جامعه باشید وبه ا«ها کمک کنید ، امام آنها را خیلی دوست دارد ، همانگونه که فرموده اند یک موی آنها را چقدر ارزش قائل شده اند ، امیداوارم که بزودی زود انقلاب ما در جنگی که به ا و تحمیل شده است .پیروز گردد. وضربه های نهائی خود را بر ارتش رو به زوال صدامیان وارد کند و خدایا از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیفزا. امیداوام که خداوند مرا ببخشد. که از شهیدان درس نگرفتم.

     

    والسلام

    یوسف قربانی

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x