مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمدخلیل فولادی

715
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمدخليل
نام خانوادگی فولادي
نام پدر ابول
تاریخ تولد 1336/08/05
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1360/07/16
محل شهادت آبادان
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل آموزش وپرورش
تحصیلات ديپلم
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    الذین آمنوا هاجرو و جاهدو افی سبیل الله با اموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله واولئک هم الفائزون

     

    زندگینامه : شهید محمدخلیل فولادی

     

    شهید محمدخلیل  فولادی در سال 1336 در شهر بوشهر و در خانواده ای زحمت کش متولد گردید پدرش به شغل ملوانی اشتغال داشت وشهید دوران کودکی تحصیلات ابتدائی خود را در در             دبستان بن مانع عاشوری بوشهر آغاز نمود و دوران دوره متوسطه رادر دبیرستان پهلوی سابق (شریعتی) با اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید . شهید در دوران تحصیل علاقه وافری نسبت به کسب علم و دانش داشت. و با نمرات عالی کلاسها را به پایان رسانید. شهید پس از گرفتن اخذ دیپلم به طور متفرقه مشغول بکار های خلاق بود . در زمان تحصیل در تابستانهای گرم و سوزان بوشهر مشغول بکار میشد. تا بتواند هزینه زندگی و تحصیل خود را فراهم کند . و در این ایام علاقه زیادی به قرآن و سیره ائمه اطهار داشت و زندگی رهبران دینی همیشه الگوی زندگی خود قرار میداد و به رعایت تقوا و عدالت همیشه تاکید مینمود. در زمان مبارزات قبل از انقلاب همگام با امت حزب الله مبارزه علیه رژیم ستمشاهی آغاز نموده و شعارهای وی – اعلامیه های وحمله به مراکز دواس و حمله به مراکز فساد از جمله مبارزات وی میبود . حتی در چندین مورد گاردهای رژیم ستمشاهی وی و دوستان را محاصره قرار داده و با اتکاء به ایمان به خدای واحد که داشت همیشه می گفت در زندگی کسی تنها نمی ماند مگر اینکه از خدای خود دست بکشد. همگام با برادران محل فعالیتی چشم گیر در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

    و پس از یکسال به استخدام آموزش وپرورش درآمد و با توجه به استعداد تحصیل و نمرات عالی که داشت محل خدمت وی در دبستان پائیر در بندرگاه تعیین گردید . و در سال 1358 همگام با برادران محل اقدام به تشکیل انجمن اسلامی نمود . و در سال 1359 با شروع جنگ تحمیلی اقدام به تشکیل پایگاه مقاومت محل نمودند که شبها در محل بوسیله چوب وچماق و سایر اسحله های سرد و گرم حفاظت دستاوردهای انقلاب می نمود.

    در مدرسه بصورت یک معلم نمونه بود و به دانش آموزان خود علاقه زیادی داشت و آموزگاران به وی علاقه زیادی داشتند تا آنجائی که وی را در سمت های دیگری لایق می دانستند وی در خرداد ماه سال 1360 اقدام به تشکیل خانواده نمود و پس از گذشت 3 ماه از ازدواج با توجه به وضعیت جنگ تحمیلی و صحبتهای حضر امام به آموزش نظامی پرداخت و به جبهه حق علیه باطل اعزام گردید     و پس از 15 روز در جبهه عملیات حصر آبادان آغاز گردید . که رسته وی آرپی جی زن بود که در حین حمله توسط سربازان سفاک رژیم بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد و بنا به گفته حضرت امام که حصر آبادان باید شکسته شود آبادان و سایر مناطق همجوار آزاد گردید./

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد

     

     

     

     

     
    ادامه مطلب
    بسمه تعالی

     

    " وصیت نامه شهید محمد خلیل فولادی "

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ولا تقولوا لمن یقتلو فی سبیل الله امواتا" بل احیاء ولکن لاتشعرون (قرآن کریم)

    پروردگارا این بنده ناچیزت را که تو خودت آفریدی اکنون بسوی تو باز میگردد. خدایا کوچک تر از آنم که بتوانم چیزی بگویم چون از خود هیچ ندارم فقط چند کلامی با یاری تو روی کاغذ می نویسم.

    اینجانب محمد خلیل فولادی با ایمان بخدای واحد قدم در این راه میگذارم و چون با یاد خدا حرکت میکنم هیچ نگرانی ندارم . من نتوانستم اینهمه خونهای پاک ریخته شده را تحمل کنم وخود بدون حرکت برجای بنشینم ، من از جوانانی که در صحنه کربلا به شهادت رسیدند برتر نیستم . من از مفتح ها ، مطهری ها ، بهشتی ها و رجائی ها و باهنرها بهتر نیستم. پدر ومادرم من زحمت های بسیاری را که در راه بزرگ شدنم کشیدید هرگز فراموش نخواهم کرد و میدانم که شما هم هدیه خداوند را که در دست شماست بدون هیچ هراسی به خدای متعال پس میدهید.

    برادر وخواهر تحصیل را ادامه دهید . فقط برای رسیدن به پروردگار از دوری من نگران نباشید.

    همسرم تو نیز چون هزاران زینب باید صبورباشی . برادرم ابراهیم تو که خودرا شناخته ای و بی باک در راهش قدام گذاشته ای ، میدانم که هیچ نگران من نیستی ، اگر من قابل شهادت باشم به آن خواهم رسید. همه دوستان و آشنایان را سلام میرسانم و همگی مرا حلال نمائید./

     

    یاران همه سوی مرگ رفتند                     بشتاب که تا زره نمانی

     

     

                                                                                                            محمد خلیل فولادی

     

    16/6810

     

     

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x