مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مرتضی شمسا

944
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مرتضي
نام خانوادگی شمسا
نام پدر محمود
تاریخ تولد 1349/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/11/03
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • سلام و درود بر شهیدانی که همچون شمع سوختند تا روشنی بخش راه ما باشند شهیدانی که از در یای عشق به دنیای فانی گذشتند تا به ما بیاموزند که چگونه باید گذشت تا درآن غوطه ور شدو چگونه به مقصد رسید تا در راه نماند.

    شهیدان سوختند تا منور کنند تاریکیها را ، رفتند تا به ما نشان دهند راه را از دنیای دل بریدند تا به ما بفهانند دل بستن به قفس را ترجیح دادند . تا با عزت  تا بگویند زیان زندگی با ذلت را شهدیان از مولایشان آموختند درس زیستن و رفتن و ساخته شدن تا بسازند دیگران را خون سرخشان سیل وار به حرکت میاورد لشکر ایمان داران را از هم میدرد. زنجیرهای دل بستگی ها ودر هم میکوبد سدها و حصارهای ظلم و ستم را، شهیدان عاشقند ، عاشق سوختن ونشان دادن آنگاه که به یقین رسیدند پرکشیندند از دیدگان دیگران. روحشان شاد باد.

    شهید مرتضی شمسا در تاریخ 10/10/1346 از مادری اسوه ایمان و فداکار و مهربان متولد و در دامانش همچون گلی پرورش یافت از بدو تولد با رنج و مشقت دست وپنجه نرم کرده تا مانند مولایش حسین (ع) در این زمان آبدیده و آنگاه که صیقل پیدا کرد در مقابل سختی های تحمیل شده برامت اسلامی مقاومت در مقابل ظلم و ستم علی الخصوص جنگ تحمیلی حسین وار با شجاعت و مردانگی و ایثار واز خود گذشتگی مقابله نماید و به جهانیان گوشزد نماید که ما مرد جنگیم و شیفته شهادت و هرگز تن به ذلت نخواهیم سپرد چون مار سروخون حسینیم و درس ایثار را از مولایمان آموخته ایم شهید مرتضی هنوز پیش از 7 سال نداشت که با برادر ش شهید مصطفی همراه با پدر در تظاهرات شرکت می نمود و از آن هنگام همراه با امت اسلامی بر ضد ظلم بیداد به قیام برخاست، هنوز       بیش از 11 بهار از زندگیش نگذشته بود که مادر عزیز و مهربان خود که بیش از هرزمان دیگر نیاز به محبت مادر داشت از دست داد ولی برادر شهیدش مصطفی هرگز نگذشت غم مرگ مادر در روحیه او خللی وارد نماید هرجا بودند با هم و هرجا میرفتند باهم آنچنان مانند حلقه های زنجیر قلبهایشان بهم پیوند زنده شده بود ه به هیچ وجه گسسته نمیشد. چراکه مرتضی هرچه داشت از برادرش داشت  و واقعا" او را آنچنان ساخت تا دنباله رو و ادامه دهنده راهش که همان پاسداری از اسلام عزیزبود باشد.

    شهید با شروع جنگ تحمیلی با وجود سن کمی که داشت جهت فراگیری اموزش نظامی و عقیدتی به سازمان فدائیان اسلام پیوست و فعالیتهای خود را در کنار دیگر برادران شهید خسرو خسرویان ، حسن وردیانی ، حیدر حیدری، مجید بشکوه ، بندرریگی، سید عباس صفوی و محمدرضا پیمان و مجید زائر خصوصا" مصطفی ادامه و از آنان درس شجاعت و شهادت آموخت شهید مرتضی علاوه بر اینکه عضو فعال گرو مقاومت هنرستان بود به محض تاسیس پایگاه مقاومت امام حسن عسکری (ع) و گروه مقاومت شهدای گمنام در آنجا ثبت نام کرد.

     

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x