مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی روشن ضمیر

878
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علي
نام خانوادگی روشن ضمير
نام پدر خداكرم
تاریخ تولد 1329/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1357/05/28
محل شهادت سینما رکس آبادان
مسئولیت -
نوع عضویت ساير(شهيدانقلاب)
شغل آزاد
تحصیلات دیپلم
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • شهید علی روشن ضمیر فرزند خداکرم متولد سال 1329 دارنده شناسنامه 58 صادره از بوشهر این شهید مظلوم بود و مظلوم شهید شد و ایشان دوران تحصیلات ابتدائی خود را که گذراند وارد هنرستان شد . بعداز اتمام این دوره به خدمت ارتش نیروی دریایی در آمد و منتقل آبادان شد و در آنجا خدمت می کرد .فکر کنم 8 تا 9 سال در ارتش نیروی دریایی بود ایشان درجه دار نیروی دریایی بودند . که 8 سال قبل از انقلاب بود که از ارتش استفادء دادند و بعداز آن به تحصیل خود ادامه دادند در رشته علوم تجربی دیپلم خود را گرفت .

    شهید چون از بچگی پدر ومادرش از هم جدا بودند زندگی سختی داشت واز نظر اخلاق و رفتار وکردار فردی خود ساخته و فردی نمونه بین فامیل بود و سرمشق تمام فامیل بود. ایشان فردی با خدا وبا ایمان بودند . و زندگی مستقل داشت و درآمد زندگی ما از وقتی بچه بودیم ایشان تهیه میکردند.

    و از زمانی که وارد ارتش شد جدا زندگی می کرد و همیشه از پدر و مادر خود دیدن می کرد . هرگز انهارا تنها نمی گذاشت . بخصوص مادرش را که همیشه با آدمهای محروم بود چیزهایی از آن می دانست که در نگاهش پیدا بود ولی چیزی به ما نمی گفت وهمیشه با ادمهای مهربان ویکدل بود  و معلوم بود که محرومیت جامعه آن زمان را خوب حس می کرد و خیلی دلسوز مادرش بود با وجود این که پدرش نه در حق او پدری کرد و نه در حق مادرش وفاداری باز آنها را رها نمی کرد . و به آنها درس زندگی و یکرنگی و شهامت می داد.

    اوبه سختی بزرگ شده بود و در سخت ترین وضع جان را به خدا سپرد و در روز 28 مرداد بود ک بعداز آن کاخ ظلم پایدار نماند و در هم ریخت . ایشان را با تعداد زیادی از زن وبچه و مردم مظلوم را به آتش کشیدند و شهید کردند.

     

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x