مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین بختیاری

486
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی بختياري
نام پدر علي
تاریخ تولد 1342/05/11
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/08/21
محل شهادت عين خوش
مسئولیت معاون گروهان
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • حسين، فرزند علي در پانزده مهر ماه 1342 در بوشهر ديده به جهان گشود. ايشان فرزند چهارم خانواده بود و 19 سال داشت كه به شهادت رسيد. او پسري ساكت، بي‌تكبر و بي‌ريا بود و با همه مي‌جوشيد.
    وي بعد از گذراندن دوران كودكي در مهر ماه 49 در دبستان «باقري» مشغول به تحصيل شد و بعد از اتمام دوران ابتدايي وارد مدرسه‌ي راهنمايي «اميركبير» شد. وقتي انقلاب اسلامي به رهبري امام عزيز در ايران شروع شد، او هم مثل ديگر دانش‌آموزان به صف راهپيمايي و تظاهرات و مراسم مذهبي پيوست و بعد از دوره‌ي راهنمايي وارد دبيرستان «شهيد مطهري» شد؛ تا اينكه جنگ تحميلي آغاز شد.
    وي براي اولين بار در آذر ماه سال 1360 براي آموزش به اصفهان اعزام شد؛ ولي به علت بيماري به بوشهر بازگشت. او مجدداً در تاريخ 2/12/60 به كازرون رفت و بعد از دوران آموزش، به اهواز اعزام شد و در حملات «فتح‌المبين» و «بيت‌المقدس» شركت كرد.
    حسين پس از چهار ماه و نيم به بوشهر آمد اما بعد از دو ماه استراحت، بار ديگر در تاريخ 24/4/61 به جبهه اعزام شد. اين رزمنده‌ي شهيد، در تاريخ 10/7/61 به مرخصي آمد و مثل هر بار كه به مرخصي بر مي‌گشت، به قبرستان رفت و ساعت‌ها در قبرستان با شهيدان درد و دل مي‌كرد. او اين بار نيز به شهيدان گفت: « يك جاي خوب برايم نگه داريد!»
    حسين دوباره نيز به جبهه رفت و در سومين اعزامش بود كه در شب 21/8/61 و در جبهه‌ي «عين خوش» شهيد شد.
    ادامه مطلب
    انالله وانا اليه راجعون «براستي همه از خدايند و بسوي خدا باز مي‌گردند.»
    والعصر. ان الانسان لفي خسر. الاالذين آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر.
    خدمت پدر و مادر و خانواده‌ي گرامي‌ام سلام مي‌كنم. مي‌دانم از دست دادن فرزند برايتان سخت است، اما چه مي‌شود كرد؟ من تا كي مي‌توانم شاهد ديدن تشييع جنازه‌ي برادران و همسنگرانم باشم.
    پدر و مادرم! شما زحمت زيادي برايم كشيديد و من كوچك‌ترين خدمتي در برابر زحمات چندين ساله و شبانه‌روزي شما نتوانستم انجام بدهم. اميدوارم بخاطر خدا و اسلام و قرآن هم كه شده مرا ببخشيد؛ چون من يك امانتي بودم در پيش شما و نبايد ناراحت شويد و اشك بريزيد.
    پدر و مادر و خانواده گرامي‌ام! چون من نتوانستم فرد مفيدي براي شما باشم، معذرت مي‌خواهم. تنها خواهشي كه از شما خانواده‌ي عزيز و امت هميشه در صحنه و شهيدپرور ايران و بخصوص از خانواده‌ي گرامي‌ام دارم، اين است كه امام حسين زمان را تنها نگذاريد و گوش به حرف منافقين و گروهك‌هاي منحرف و از خدا بي‌خبر ندهيد.
    اگر پروردگار مرا لايق شهادت و لياقت شهيد شدن دانست و آن را به من عطا فرمود، مرا در كنار برادران همسنگرم در «بهشت صادق» دفن نماييد و در تشييع جنازه‌ام برادران و دوستانم را خبر كنيد و از برادران و خواهراني كه حقي بر گردنم دارند، بخواهيد كه مرا ببخشند!
    والسلام
    محرم21/8/1361
    ادامه مطلب
    وصیت نامه شهید حسین بختیاری

    خط سرخ شهادت ، خط آل محمد و علی است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگواران و به پیروان خط آنان به ارث رسیده است .(امام خمینی)

    در کمال صحت و سلامت این وصیت نامه رامی نویسم .

    انا لله و انا الیه راجعون (راستی که همه ازخدایند و به سوی خدا باز می گردند.)المعصومین الحجه ا... و العصران الانسان لفی خسر الا الذین آمنو و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر.

    خدمت پدر و مادر و خانواده گرامی سلام عرض می کنم . می دانم از دست دادن فرزند برایتان سخت است اما چه می شود کرد من تا کی می توانم شاهد دیدن تشییع جنازه برادران و همسنگرانم باشم.

    پدر و مادرم شما زحمت های زیادی برایم کشیدید و من کوچکترین دینی در برابر زحمات چندین ساله شبانه و روزی شما نتوانستم انجام دهم امیدوارم بخاطر خدا و اسلام و قرآن که شده مرا ببخشید چون من یک امانتی بودم در پیش شما ، نباید نارحت شوید و اشک بریزید.

    پدر و مادر و خانواده گرامی ام چون من نتوانستم فرد مفیدی برای شما باشم معذرت می خواهم تنها خواهشی که از شما دارم ، امام حسین زمان خود را تنها نگذارید و گوش به حرف منافقین و گروهکهای منحرف و از خدا بی خبر ندهید.

    اگر پروردگار مرا لایق شهادت و لیاقت شهید شدن را اعطا نمود مرا در کنار برادران همسنگرم در بهشت صادق دفن نمائید در تشییع جنازه ام برادران و دوستان را خبر کنید و از برادران و خواهرانی که حقی در گردنم دارند بخواهید که مرا ببخشند.

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x