مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی باغملائی مطلق

800
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علي
نام خانوادگی باغملائي مطلق
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1345/02/11
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/02/04
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • قسمتی از زندگینامه شهید علی باغملائی

     

    شهید علی در سال 1345 در انواده ای مذهبی پا به عرصه وجو گذاشت و دوران طفولیت را در کنار خانواده خود  سپری نمود تا اینکه دوران تحصیل ابتدائی خود را در دبستان امام  جعفر صادق (ع) آغاز نمود تحصیلات ابتدائی را پشت سر نهاده و وارد دوره راهنمایی گشت . در این دوران بود که مبارزات ملت مسلمان ایران برعلیه طاغوت به اوج خود رسید . علی در آن سالها دارای روحی پرشور بود و هنگامیکه این مبارزات به سراسر کشور رسید و تمام اقشار مردم برعلیه نظام ستم شاهی شوریده بودند. علی هم همراه و همگام با بچه های محل خود شروع به فعالیت نمود و باوجود سن کم و جثه ریز خود در درگیریها بر علیه عمال شاهد سخت تلاش می نمود.

    پس از پیروزی انقلاب شکوهمند مردم مسلمان ایران و شکستهای رژیم ستم شاهد وابرقدرتها مخصوصاٌ امریکای جنایتکار که نمی خواستند مردمی آزاد در جهان وجود داشته باشد ، رژیم نوکر صفت عراق را وادار به تجاوز به خاک ایران انقلاب نمودند از روز اول جنگ بود که جوانان مشتاقانه بسوی جبهه ها عزیمت نمودند در همین حین علی با شوری وصف ناپذیر سعی در یادگیری فنون نظامی برآمد و اغلب اوقات درمحل گروه مقاومت حسینیه ارشاد حاضر وبه امر نگهبانی و حفاظت میپرداخت تحصیلات راهنمائی خود را نیمه تمام رها کرد و مشتاقانه بسوی پادگان امام حسین (ع) به شیراز مراجعت و دوره آموزشی را سپری نمود و از همان جا همراه با دیگران بسیجیان عاشق رهسپار  دیار عشق گردید.

    در عملیات رمضان در شلمچه که صورت گرفت شرکت نمود و مردانه همانند مولای خود علی ابن ابیطالب جنگید و در همانجا در تاریخ 18/2/61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. جسد پاکش حدود مدت سه ماه برروی زمین گرم جبهه ها باقی ماند که بعداٌ منطقه بوسیله رزمندگان دلیر اسلام پاکسازی و جسد علی به وطن یعنی بوشهر آورده و با تشیع  دوستداران خود به خاک سپرداه شد. علی دارای روحی سرشار از      محبت به انقلاب و امام بود و در محل دارای حسن شهرت اخلاق بود.

    روحش شاد و راهش پررهرو باد
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهدا و الصدیقین

     

    وصیت نامه خود را با نام خدا آغاز می کنم.

    ان الله اشتری من المومنین انفسهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون........ و و لک هوالفوز العظیم.

    همانا خداوند جان و مال مومنین را به بهای بهشت از ایشان خریداری نموده و در راه خدا جهاد کنند پس می کشند وکشته می شوند....... و این خود سعادت و پیروزی عظیمی است . ( قرآن کریم )

     

    ای مردم بیدار باشید وخدا را شکر کنید که در زمان ما یک امام برای هدایت مستضعفین نهان است مکه مستضعفین بتوانند خود را از مستکبرین و ابرقدارتها بگیرند. بار دیگر دست کثیف صدام از آستین آمریکا بیرون آمد و یک جنگ تحمیلی به ملت رزمند ایران تحمیل کرد. خود به تماشای آن نشست و مگر این کافران نمی دانند که هیچ دستی بالاتر از دست الله نیست اگر آنها نمی دانند پروردگار عالم با اصحاب فیل چه کرد . آمریکا چون میداند از صحرای طبس و ترور شخصیتها و انفجارات و جنگ تحمیلی چیزی دستگیرش نمی شود. ناچار به ملی گرایان و ریاست طلبان کند و بوسیله آنها می خواهد کودتایی انجام دهد که قبل ازآن که دست به چیزی زده شود الله آنها را افشاء می کند و این ثمره خون شهیدان است. و همبستگی ملت به امام هیچوقت امام را تنها نگذارید و برای او دعا کنید . همچنان دعا برای امام زمان (عج) ، مساجد را خالی نکنید . نماز جماعت و نماز جمعه را همیشه  بروید.

     

    والسلام – علی باغملائی

    شب یکشنبه 22/1/61
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x