مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی زارعی

729
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علي
نام خانوادگی زارعي
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1336/11/12
محل تولد بوشهر - دشتي
تاریخ شهادت 1361/04/21
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن كاكي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • در سال 1336 در خانواده اي متدين و مذهبي در روستاي بنياد ديده به جهان گشود خانواده نام علي را بر اين نوزاد نهاد تا يکي از شيفتگان و عاشقان علي(ع) باشد. علي از آغاز زندگي با ولايت پيوندي ناگسستني را امضاء کرد پدر علي مرحوم محمد يکي از ساکنان روستاي بنياد بود که از طريق کشاورزي و زراعت و پرورش درخت خرما روزگار را سپــري مي نمود. علي کودکي در کشاورزي و باغـــــداري پدر را کمک مي کرد دست تقدير شهيد زارعي را در آغاز نوجواني به فراق مادر عزيز و زحمتکش مبتلا کرد و رنج و درد بي مادري را از آن لحظه تجربه نمود.

    بدليل نبودن مدرسه در روستا علي جهت تحصيل و کسب علم و دانش پا به دبستان کاکي گذاشت و تا کلاس سوم ابتدايي درس خواند، او هر روز فاصله چند کيلومتري خانه تا مدرسه را پياده طي مي نمود و عصر نيز با پاي پياده به خانه بر مي گشت بدليل فقر وضعيت نامطلوب آن دوران شهيد زارعي درس را رها کرد و در کنار پدر براي امرار معاش کمر همت بست و به کار کشاورزي مشغول شد.

    با شروع نهضت و انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني نيز پا به پاي مردم بيدار بخش کاکي به تظاهرات و قيام عليه رژيم حاکم مي پرداخت و در اکثر تظاهراتها و سخنراني ها که در سال 57 در کاکي برگزار مي گرديد شهيد زارعي در صفوف مقدم قرار داشت.

    با شروع جنگ تحميلي به فرمان رهبر و مقتداي خويش براي دفاع از اسلام انقلاب و سرزمين خود در سالهاي 60 و 61 عازم جبهه هاي نبرد گرديد هنگامي که عمليات غرورآفرين رمضان در سال 1361 شروع شد علي نيز همراه ديگر رزمندگان جمعي لشکر 19 فجر با نبردي دليرانه بر صفوف دشمن بعثي يورش بردند و در اولين ساعات عمليات توانستند پيروزمندانه صفوف مقدم دشمن را شکسته و تا نزديکيهاي بصره به پيش بروند سرانجام اين عزيز خانواده در تاريخ 24/4/1361 در کربلاي ايران يعني شلمچه ميعادگاه ظفرآفرينان آسماني همچون پرستوي عاشق تا عرش اعلا پرواز کرد و به شهادت رسيد. پيکر مطهرش بعد از چند روز به زادگاهش روستاي بنياد منتقل گرديد و با تشييع مردم شهيد پرور منطقه در کنار حسينه روستا به خاک سپرده شد.
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهدا و الصد يقين

     

    اين شهدا که تصاويرشان پيش ماست، اينها به سوي خدا شتافتند و به

    دعوت اسلام لبيک گفتند و سعادت را براي خودشان تحصيل کردند.

    امام خميني (ره)

     

    با درود و سلام به رهبر کبير انقلاب و با درود به روان پاک شهداي انقلاب اسلامي بالاخص شهداي جنگ تحميلي. اينجانب علي زارعي که کشور را در حال جنگ ديدم وظيفه ي خود دانسته تا به نبرد کفار بعثي بپردازم لذا من به جبهه مي روم اگر شهيد شدم مبادا خانواده ام بي صبري کنند و پيام من به مردم مسلمان اين است که در خط امام بوده و راه ما که راه امام حسين(ع) و شهادت در راه خداست ادامه دهند. اگر شهيد شدم در قبرستان کاکي مرا به خاک بسپاريد.

    « به اميد پيروزي هر چه زودتر رزمندگان اسلام در نبرد با کفار بعثي »

    شهيد علي زارعي
    ادامه مطلب
     

    مصاحبه با برادر شهيد علي زارعي حاج عبدالحسين زارعي

    4  با عرض سلام، ضمن معرفي خود از اخلاق و رفتار شهيد صحبت بفرماييد.

    ?به نام خدا اينجانب حاج عبدالحسين زارعي فرزند مرحوم محمد ساکن کاکي برادر شهيد علي زارعي و مشغول کشاورزي هستم، علي فردي بسيار متدين و مذهبي بود از اخلاق و رفتار خوبي برخوردار بود به نحويکه در طول عمر پربرکتش هيچ موقع کسي از ايشان رنجيده خاطر نگرديد بسيار اهل تلاش و کار بود بر روي زمين کارهاي طاقت فرسا اعم از آماده کردن شخم زدن و ديگر امورات کشاورزي و باغــــداري را انجام مي داد.

    4 درمورد برخورد ايشان با پدر و مادر بفرماييد.

    ?ايشان مادر را در نوجواني از دست دادند ولي هرگاه که ايشان ياد مي کرد هميشه دعاي خير را براي او از ياد نمي برد در مقابل مرحوم پدر که ايشان هم در سال 73 به رحمت خدا رفتند بسيار فروتن بود به نحويکه هيچ موقع حرفي در مقابل صحبت هاي ايشان نمي گفت هميشه در سلام کردن پيشي مي گرفت.

    4  درمورد علاقه ايشان به جلسات مذهبي و ادعيه و قرآن بفرماييد.

    ?ايشان اکثر اوقات در جلسات مذهبي که در روستا و کاکي تشکيل مي گرديد شرکت مي کرد اکثر شب هاي جمعه در مراسم دعاي کميل را در مسجد روستا برگزار مي شد شرکت مي کرد با شروع نهضت انقلابي مردم ايران ايشان نيز در اکثر راه پيمايي ها و تظاهرات ها شرکت مي کرد، يا شروع جنگ تحميلي اخبار و گزارش هاي جنگ را مرتب پي گيري مي کرد و شور و شوق حضور در جبهه تمام وجودش را فرا گرفته بود در سال 60و61 در عمليات رمضان به شهادت رسيد.

    4  درمورد ولايت پذيري و تبعيت از مقام امام خميني(ره) توضيح بفرماييد.

    ?هميشه مطيع دستورات حضرت امام بود و به همه ما سفارش مي کرد که اگر امام دستور رفتن به جبهه را صادر کرد چون او مرجعيت است ما بايد اطاعت نماييم اين امر از سفارش هايي که در وصيت نامه اش نموده نيز مشخص است.

    4 در پايان چه پيامي براي مسؤولين و مردم داريد؟

    ?از مردم و مسؤولين مي خواهم که شهدا را از ياد نبرند.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاركاكي
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x