مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اسماعیل حسینی

818
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسماعيل
نام خانوادگی حسيني
نام پدر بشير
تاریخ تولد 1339/01/16
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1363/12/26
محل شهادت شرق دجله
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن كاكي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    خوشا به حال آنانکه با شهادت رفتند، خوشا به حال آنانکه اين گوهر(فرزندان) را در دامان خود پرورش دادند.

    چو غلام آفتابــــــــم همه زآفتــــاب گويـم

    نه شبم، نه شب پرستم که حديث خواب گويم

    آب باران را اگــــــــر نتـــــوان کشيــــــد

    هم بـــه قــــدر تشنــــگي بايــــد چشيـــــــد

    اينک برآنيم تا قلم بر سينه کاغذ نهيم و با تمام ناتواني حديث زندگي، شمع وجود دوستان و همولايتي و راست قامت جاودانه ديـگر، بزرگ مـرد شهيـــد« اسماعيل حسيني» را به صفحاتي آذين ببنديم که شايد حامل پيام اين عزيز به عصر و نسل ديگر باشيم.

    سخن از شهيدي ديگر است، شهيدي از تبار هابيل که بر عليه قابيل مردانه جنگيد، کسي که براي ديدار دوست لحظه شماري ميکرد تا اينکه با اصابت گلوله مزدوران بعثي با پيکري خونين به ديدار معشوق شتافت.

    در شانزدهمين روز از اولين ماه بهار سال 1339 در روستاي شيخيان در خانواده اي از تبار مهر و آيينه فرزندی بدنيا آمد که بعدها مردي بزرگ در تاريخ اين ديار گرديد. پدر نام او را اسماعيل گذاشت، تا روزي ذبيح راه حق شود و مردانه به سرزمين سناي عشق جهت قرباني رود. خانواده از نظر مالي کم بضاعت ولي از نظر ايماني و معنويت بسيار در حد اعلايي بود، پدر بزرگوار ايشان مانند ساير مردم روستا در صداقت و سادگي مثال زدني بود، ايام عزاي سالار شهيدان همواره علم عزاداري حسين غريب را بر دوش داشت و پيشاپيش مردمان صادق و صميمي روستا فرياد غريبي حسين و مظلوميت عباس را به نوحه مي نشست.

    اسماعيل کودکي را در آن روستا گذرانيد، روستاي شيخيان از توابع بخش کاکي شهرستان دشتي برکرانه شرقي مند در کنار کوهي به همين نام قرار دارد. مردمان با صفا و صميمي که گرد محنت روزگار بر چهره هاي جنوبي اين مردمان پر تلاش سايه افکنده است. اين روستا بنا به اعتقادات مردمي مدفن دو امامزاده معصوم، امامزاده حسن و امامزاده جعفر مي باشد که بنا به اعتقادات مردم اين منطقه اين دو بزرگوار از فرزندان امام موسي کاظم (ع) مي باشند که بارگاه مذکور همواره زيارتگاه مردم بوده است، مردم روستا در پيروزي انقلاب و اعزام به جبهه به فرمان رهبر عزيز و فرزانه نقش بسيار خوبي داشتند که در اين راه شهيداني نيز تقديم نمودند، که يکي از عزيزان زنده ياد هميشه تاريخ اسماعيل بود.

    اسماعيل بدليل مشکلات و تگناهاي اقتصادي خانواده نتوانست براي تحصيل و کسب علم به مدرسه رود.

    ده ساله بود که گرد يتيمي بر معصوميت گونه هايش نقش بست، مسؤوليت اين مرد بزرگ را دو چندان مي کرد، از همان کودکي مجبور شد براي امرار معاش به کار کشاورزي بپردازد، جهت انجام کارهاي بنايي و ساختماني به همراه خانواده به کاکي هجرت نمود و تا مدتها به کار بنايي مشغول بود.

    قلب شهيد مالامال از عشق به ولايت بود، با شروع جنگ ايشان هميشه اخبار و وقايع جنگ را دنبال مي کرد، با فرا رسيدن دوران مقدس سربازي جهت گذراندن خدمت به پادگان آموزشي اعزام گرديد و پس از گذراندن دوره ي آموزشي با عشق  وافري که به اسلام و رهبر داشت عازم ميدان هاي نبرد شد و مدتها در جبهه شوش خدمت کرد، پس از مدتي به مرخصي آمد، در زمستان 62 با يکي از بستگان ازدواج نمود و يک هفته از ازدواجش نگذشته بود که راهي ميدان هاي نبرد گرديد، با شروع عمليات بدر در منطقه ي عمومي هورالهويزه و شرق بصره ايشان رشادتها به خرج داد و در تاريخ 26/12/62 به افتخار شهادت نايل آمد، پيکر پاکش ساليان متمادي فضاي هور را عطرآگين کرده بوده، سرانجام در سال 73 پيکر اين قهرمان نام آور توسط گروه تجسس شناسايي و در مؤرخه 15/12/73 به کاکي منتقل نمودند و در ميان استقبال گرم همشهري ها و خانواده تا گلزار شهدا تشييع گرديد و در جوار ديگر شهداي مظلوم اين خطه به خاک سپرده شد.

     

     

     

     

     

     

    مشخصات پدر شهيد اسماعيل حسيني

    نام: بشير

    نام خانوادگي: حسيني

    تاريخ تولد: 1314

    محل تولد: چاه حسين جمال

    زندگينامه

    مرحوم بشير فرزند زاير حسين زاير عبدعلي در سال 1314 در روستاي چاه حسين جمال متولد گرديد، کودکي را در همانجا گذراند در ايام جواني به شيخيان مهاجرت نمود. شغل ايشان کاشت غلات به روش سنتي بود، حدود 20 سالگي با دختر دايي خود ازدواج مي نمايد که حاصل اين ازدواج 4 پسر و 1 دختر مي باشد. در سال 1358 بر اثر بيماري پس از دو ماه بستري در بيمارستان بوشهر دارفاني را وداع گفت، وي سه بار به مشهد مقدس جهت زيارت امام رضا(ع) مشرف گرديد.

    خداوند او را غريق درياي رحمت خويش گرداند.

    مشخصات مادر شهيد اسماعيل حسيني

    نام: مريم

    نام خانوادگي: حسيني

    تاريخ تولد: 1314

    محل تولد: شيخيان

    زندگينامه

    مريم حسيني فرزند محمد زاير حسين ابول در روستاي شيخيان در خانواده اي مذهبي و متدين متولد گرديد. دوران کودکي را به کمک خانواده در کارهاي منزل و کمک در کشاورزي و دامداري سپري نمود. در سن 24 سالگي با مرحوم مشهدي بشير حسيني پسر عمه ي خود ازدواج مي نمايد که از وي 4 پسر به نامهاي: علي، عبدالحسن، محمد و اسماعيل و يک دختر به نام زينب متولد گرديد. پسر بزرگ ايشان علي در سن 18 سالگي فوت مي نمايد و فرزند آخر به نام اسماعيل در جبهه به شهادت مي رسد. ايشان با جديت و تلاش مضاعف در راه تربيت و پرورش فرزندان خود متحمل زحمات زيادي گرديد که از برکت وجود اين مادر بزرگوار فرزنداني بسيار متدين و برومند را پرورش داده است. ايشان بسيار متقي و پرهيزگار است بارها به زيارت مشهد مقدس مشرف گرديده است.
    ادامه مطلب
    قسمتي از وصيت نامه شهيد اسماعيل حسيني

    وصيت من به جوانان عزيز اين است که گوش به فرمان امام باشيد و دعوت ايشان را اجابت نماييد و مبادا سنگر جبهه را خالي کنيد و دشمن را شاد کنيد، مبادا که خون شهيدان انقلاب اسلامي به هدر رود، جان ما هزاران بار فداي امام خميني و انقلاب اسلامي.

    برادران و خواهران عزيز، گوش به فرمان رهبر باشيد در جبهه و چه در پشت جبهه و دستورات و احکام اسلامي را فراموش نکنيد و شئونات اسلام را رعايت نماييد، جان شما و جان رهبر، جان شما و جان مادر بزرگوار و زحمت کشيده ام، نگذاريد که در غياب من مادرم سوخته و پريشان گردد.

    « شهادت من بر همه ي شما مبارک باد».
    ادامه مطلب
     

    مصاحبه با برادر شهيد اسماعيل حسيني

    4  با عرض سلام، درمورد اخلاق و رفتار شهيد با ما سخن بگوييد.

    ?ايشان فردي مؤدب و مهربان بودند، هرگز عملي انجام ندادند که افراد خانواده ناراحت شوند، همه مردم به خاطـــر اخلاق و رفتــــــار متين و سنگينش او را دوست مي داشتند.

    4  نحوه ي رفتار با والدينش چگونه بود؟

    ?شهيد پدر را در سن ده سالگي از دست داد، مادر او را بزرگ کرد به همين خاطر او مادرش را بسيــار دوست مي داشت و احتــرام خاصـــي براي او قائـل بــود و هرگز نمي گذاشت که مادرش ناراحت باشد و يا سختي ببيند.

    4  شهيد با کداميک از اعضاي خانواده ارتباط بيشتري داشت؟

    ?همان طور که عرض کردم ايشان مادرش را خيلي دوست داشت ولي در مجموع با تمام اقوام و بستگان رابطه ي بسيار خوبي داشت به طوريکه همه ي اهالي روستا او را دوست مي داشتند و به خاطر زحماتي که جهت امرار معاش خانواده متحمل مي شد او را تحسين مي کردند همه ي ما شاهد زحمات ايشان بوديم.

    4  چه موقعي به جبهه اعزام شدند؟

    ?ايشان در سن 21 سالگي به خدمت سربازي رفتند و آموزش را در تيپ 55 هوا برد شيراز گذراندند و از همانجا به جبهه شوش اعزام شدند.

    4  چه توصيه هايي به شما مي کرد؟

    ?به نماز و دعا اهميت فراوان مي داد و مي گفت که پيرو خط امام باشيد و راه امام و شهدا را ادامه دهيد، نماز و دعا را هميشه مي خوانــد به نماز سر وقت اهميـت خاصي مي داد، به قرائت قرآن نيز اهتمام مي ورزيد، در نماز جماعت مسجد شرکت مي کرد.

    4  ارتباط شهيد با دوستان چگونه بوده است؟

    ? شهيد در روستا دوستان زيـــادي داشت که همه او را در انــجام کارهايش يـاري مي کردند، همديگر را خيلي دوست داشتند شهيد احترام خاصي براي دوستانش قائل بود.

    4  در مورد حق الناس چگونه عمل مي کردند؟

    ?در هر جا که نياز به کمک ايشان بود وي خود به مردم کمک مي کرد و همسايه ها را تا آنجا که مي توانست در امورات زندگي ياري مي کرد.

    4  از نحوه شهادت ايشان براي ما صحبت کنيد.

    ?ايشان در سال 1362 در عمليات بدر در شرق بصره جاويدالاثر گرديد و سرانجام در سال 73 خبر شهادت ايشان براي ما آوردند و پيکر ايشان در تاريخ15/12/73 پس از تشييع در گلزار شهداي کاکي به خاک سپرده شد.

    4  از اين که برادر شهيد هستيد چه احساسي داريد؟

    ?بسيار خوشحال و سرافرازم که اين شهيد را در راه حفظ انقلاب و راه امام تقديم نموده ايم.

    4  به عنوان برادر شهيد چه سفارشي براي مردم و مسؤولين داريد؟

    ?همه بايد براي دفاع از آرمانهاي اسلام و امام به پا خيزند و نگذارندکه خون شهيدان پايمال شود و بدانند آرامشي که دارند از برکت خون شهيدان است.
    ادامه مطلب
    « تقديم به شهيد اسماعيل حسيني که وصيت نامه را با فانوس شبانه در آن زمستان سرد سنگر جا گذاشت»

    در جاري رود عشق تطهير شدند                            چون چشمه رها زخاک دلگير شوند

    شفاف به شکل آبشاري زشـکوه                            از خويش گذشتند و سرازيــر شدند

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاركاكي
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x