تحلیل مولفه های قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی با رویکرد وصایای شهدای شهر خورموج
دانلود فایل
مولف
سید هادی مقامس زاده
ناشر
سال انتشار
شابک
تیراژ
تعداد صفحات
موضوع

تحلیل مولفه های قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی با رویکرد وصایای شهدای شهر خورموج

چکیده
مقاله پیش رو به مطالعه و تحلیل 90 وصیت نامه برگزیده از شهدای شهرستان دشتی می پردازد. روشی که جهت تهیه این پژوهش به کار رفته روش تحلیلی و توصیفی است. در این پژوهش به سوال ذیل پاسخ داده می شود؟ «مولفه های اصلی قدرت نرم جمهوری اسلامی با توجه به وصیت نامه شهدای شهرستان دشتی چیست؟» مضامین و محورهای اصلی این پژوهش عبارت است از: «ولایت فقیه»، «دشمن شناسی و استکبارستیزی»، «امام حسینﷷ»، «عفاف و حجاب»، «نماز جماعت و نماز جمعه»، «نفی زندگی دنیایی» و «توصیه به گریستن برای شهدای کربلا به جای گریستن برای شهادت خودشان».
در این میان عنصر «ولایت فقیه» به عنوان دال مرکزی به حساب می آید که دال های دیگر پیرامون آن مفصل بندی می شوند و معنا می یابند. بنابراین ما می توانیم با مطالعه این پژوهش به فصل الخطابی از گفتمان شهدا، که خط مشی فعلی و آینده نظام اسلامی را ترسیم می کند، دست یابیم.
با توجه به دو مقوله «استحاله» و «انحراف»، به عنوان دو آسیب اساسی پیش روی انقلاب اسلامی بررسی وصایای شهدا به عنوان یک ضرورت مطرح می گردد.
در این پژوهش به دنبال آن هستیم تا غبار فراموشی را از یاد و خاطره آن نام آوران بزداییم و با نگاهی به وصایای آن گلگون کفنان، پیام الهی آنان را به عنوان یکی از رهبردهای حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی و مقدمه سازی ظهور حضرت ولی امر ارواحنا فداه به نسل جوانان و نوجوانان منتقل کنیم.