کنگره بوشهر دو قرن مقاومت ، در فضای ملی و بین‌المللی انعکاس و جلوه‌ با اهمیتی دارد

تاریخ انتشار : اکتبر 19, 2020
کنگره بوشهر دو قرن مقاومت ، در فضای ملی و بین‌المللی انعکاس و جلوه‌ با اهمیتی دارد
نماینده مقام معظمر رهبری در استان گفت: در سال‌های گذشته کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با شکوه خاصی برگزار که در فضای استانی، ملی و بین‌المللی انعکاس و جلوه‌ با اهمیتی داشت.
 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در جمع اعضاء ستاد کنگره بوشهر دو قرن مقاومت با تاکید بر نقش مهم استان بوشهر در عرصه مبارزاتی ضد استعماری اظهار داشت: در سال‌های گذشته کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با شکوه خاصی برگزار که در فضای استانی، ملی و بین‌المللی انعکاس و جلوه‌ با اهمیتی داشت.

امام جمعه بوشهر، تاریخ استان بوشهر را سراسر مبارزه علیه استعمار و استکبار دانست و افزود: این استان از دیرباز با قدمتی افزون بر 2 قرن تاریخی با شکوهی مبارزه علیه استعمار و استکبار داشته است.



نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، آثار به جا مانده از مقاومت بوشهر در دو قرن گذشته را نشان از جایگاه استعمار ستیزی مردم بوشهر دانست و بیان کرد: قلعه ریشهر در بوشهر آثاری از مقاومت مردم این دیار در مقابله با تجاوز پرتغالی‌ها دارد که سبب شکست این استعمارگران شد.

امام جمعه بوشهر، این استان را سرزمین مبارزان با استعمار و پناهگاه مبارزان استعمار ستیز دانست و خاطر نشان کرد: اوج اقتدار و مقاومت مردم در حمله انگلیسی‌ها به بوشهر و حضور علما و سردارانی از این دیار برای مقابله با آنان بود که می‌توان از مرحوم شیخ حسن آل‌عصفور به عنوان نخستین پرچمدار مبارزه با استعمار بریتانیا یاد کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نخستین حمله انگلیس به استان بوشهر در سال 1837 میلادی بود افزود: شیخ حسن آل عصفور حکم دفاع مقدس ضد استعماری صادر کرد و مردم استان بوشهر نیز فضا را چنان کردند که در سال 1838 میلادی متجاوزان از بوشهر عقب نشینی کردند.

وی، بااشاره به حمله و تجاور انگلیس به بوشهر بیان کرد: استعمار انگلیس چهار بار به استان بوشهر حمله کرد اما هر بار با مقاومت مبارزان و مردم استعمار ستیز این منطقه به رهبری علما روبه‌رو شد و شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه حکم علما در مبارزات ضد استعماری مردم استان بوشهر در گزارش کنسول‌های انگلیس آن دوران ثبت است تصریح کرد: در چهارمین تجاوز انگلیسی‌ها به بوشهر در سال 1915 میلادی با رهبری دینی علامه بلادی، مجتهد برازجانی و به سرداری رئیسعلی دلواری چنان درسی به آنان دادند که تهاجم آنان در خلیج فارس دیگر تکرار نشد.

امام جمعه بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از برگزار کنندگان چهارمین کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار قدردانی کرد و افزود: برگزاری کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار کار ارزشمندی است که هرسال برگزار می‌شود.

کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار ۱۸ اسفند برگزار می‌شود

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار ۱۸ اسفند همزمان با روز بوشهر با حضور شخصیت‌های برجسته استانی، ملی و بین‌المللی در بوشهر برگزار می‌شود.



سردارعلی رزمجو در نشست هماهنگی برگزاری کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با بیان اینکه یکی از نیازهای انقلاب اسلامی تقویت روحیه استکبارستیزی است اظهار داشت: در برگزاری کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار در اقشار مختلف مردم استان بوشهر فرهنگ استعماری ستیری در بین مردم احیا می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از برگزاری چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعماردر بوشهر خبرداد و گفت: چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار 18 اسفند همزمان با روز بوشهر با حضور شخصیت‌های برجسته استانی، ملی و بین‌المللی در بوشهر برگزار می‌شود.

سردار رزمجو با بیان اینکه درسه دوره برگزاری این کنگره مردم حضوری فعال داشتندخاطر نشان کرد:در طول برگزاری کنگره یاد شده در سه سال گذشته شاهد حضور اقشار مختلف مردم و جریان‌های سیاسی متفاوت بودیم که نشان می‌دهد همه مردم خود را سهیم در این حماسه‌ها می‌دانند .

وی با اشاره به اینکه امسال این کنگره با کیفیت مناسب‌تری برگزار می‌شودگفت: انتقال فرهنگ استکبارستیزی به نسل‌های مختلف و به ویژه نسل جوان از اهداف برگزاری کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار است.

رزمجو، برگزاری این کنگره را یادآور حماسه مردم استان بوشهر با استعمارگران دانست و تاکید کرد: پیشینه حماسی تاریخ بوشهر که سرشار از ایثار است بر کسی پوشیده نیست که باید این حماسه‌ها بازگو و واکاوی شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: در پیش و هنگام پیروزی انقلاب، در دوران دفاع مقدس و پس از آن شاهد حماسه‌آفرینی‌های مردم بوشهر در مقابل استعمارگران بوده‌ایم که از این باب استان بوشهر در نوع خود منحصر به فرد است.

تولید نوشت‌افزارهایی با طراحی بوشهر دو قرن مقاومت

سرگرد غلامرضا جمالی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نشست برنامه‌ریزی برگزاری بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با بیان اینکه اسفند ماه امسال کنگره چهارم برگزار می‌شود اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار 18 اسفند همزمان با روز بوشهر با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قشرهای مختلف مردم در کنار قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر برگزار می‌شود.



وی با بیان اینکه کنگره یاد شده با سال‌های گذشته متفاوت برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: هنرمندان امسال با تولید نماهنگ و انواع برنامه‌های پرمحتوا در راستای غنی بخشی به کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار جلوه ویژه‌ای داده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه برنامه کاربردی برای برگزاری چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار تدوین شده است افزود: آثار ارائه شده در این کنگره به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود.

سرگرد جمالی با بیان اینکه توسعه فرهنگ مقاومتی از آثار مهم برگزاری این کنگره است تصریح کرد: تولید نوشت‌افزارهایی با طراحی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار و تولید محتوایی در بخش‌های مختلف از ویژگی‌های برگزاری چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار است.
0
ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x