چهارمین کنگره بین‌المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» برگزار شد

تاریخ انتشار : اکتبر 19, 2020
چهارمین کنگره بین‌المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» برگزار شد
چهارمین کنگره بین‌المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران برگزار شد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران جمعه‌شب در این کنگره که در میدان رفاه بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: استعمارگران همواره در تلاش برای چپاول هستند و در دو قرن اخیر جهان اسلام را مورد تهاجم قرار داده‌اند.



ناصر ابوشریف با بیان اینکه مهمترین دلیل تجاوز بیگانگان به منطقه طمع مادی و دشمنی با اسلام است، اضافه کرد: انگلیس در غارت ثروت‌های مردم  جهان نقش داشته است و در نقاط مختلف شاهد اقدامات این کشور هستیم.

وی به اهمیت بالای خاورمیانه برای استعمارگران از جمله انگلیس اشاره کرد و ادامه داد: استعمارگران در طول تاریخ برنامه‌های مختلفی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم علیه جهان اسلام داشته‌اند.



نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: امروز هم این کشورها دنبال سیاست‌های خود هستند و فشارها و توطئه‌های بسیاری بر علیه جهان اسلام دارند ولی اسلام در حال رشد و توسعه است.

وی به گسترش اسلام در سطح جهان و به ویژه اروپا اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی بدترین چهره استعمارگری در منطقه است و باعث آوارگی دو سوم فلسطینیان شده است.

ابوشریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ساختاری ناهمگون دارد و دوام زیادی ندارد گفت: غرب از اسلام ترس دارد و تلاش می‌کنند به روش‌های مختلفی مسلمانان را تضعیف کنند و به اسلام هراسی روی می‌آورند.


استان بوشهر تاریخی پرشکوه در مبارزه با استکبار دارد






نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر تاریخی پرشکوه در مبارزه با استکبار دارد.


آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه‌شب در چهارمین کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مبارزه با استعمار در بوشهر اظهار  داشت: استکبار جهانی در تلاش است تا جهان را مدیریت کرده و سرمایه دیگر کشورها را ببلعند.

وی با بیان اینکه دشمن در هیچ شرایط قابل اعتماد نیست ادامه داد: ایران همیشه دارای سرمایه‌های بسیار یژبزرگی بوده است و همین موضوع عملی برای تلاش دشمنان برای تهاجم و تصاحب شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: طی دو قرن اخیر انگلیسی‌ها چهار بار برای ورود به ایران از بوشهر تهاجم خود را آغاز کرده‌اند که هر چهار بار نیز با شکستی سنگین روبرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر تاریخی پرشکوه در مبارزه با استکبار دارد، افزود: این استان به عنوان شناسنامه مقاومت و پایداری ملت ایران در مقابل استکبار شناخته می‌شود.

مردم استان بوشهر آماده جانفشانی هستند

علی زاهد دوست

امام جمعه دلوار نیز در این کنگره اظهار داشت: استان بوشهر در چهار بار مبارزه خود با انگلیسی‌ها به پیروزی رسیده است و نام این استان با تاریخ ضد استماری پیوند خورده است.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست به شکست‌های مفتضحانه انگلیسی‌ها در بوشهر اشاره کرد و افزود: استان بوشهر بزرگان بسیار زیادی را در راه مقاومت مقابل استعمارگران تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت جانانه بوشهری‌ها در مقابل استعمارگران لرزه بر اندام  متجاوزان  انداخته است، اضافه کرد: با صدور فتوای علمای دین، مجاهدان و مبارزان این سرزمین درسی بزرگ به متجاوزان دادند.

امام جمعه دلوار با اشاره به اینکه وجود گورستان متجاوزان انگلیسی نشان از جایگاه استعمار ستیزی مردم این سرزمین است، خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر همواره برای مقابله و مبارزه با متجاوزین آماده هستند و این را همواره نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این کنگره به مدت چهار سال برگزار شده است، تصریح کرد: برگزاری این کنگره بسیار مهم است و حرکت برگزارکنندگان جای تقدیر دارد.

جبهه مقاومت نیجریه در مقابل استعمارگران

مبارز و پژوهشگر نیجریه‌ای نیز در این مراسم اظهار داشت: همه سازمان‌های بین‌المللی در خدمت استکبار و استعمار هستند و تاکنون برای جلوگیری از کشتر مسلمانان اقدام خاصی نداشته‌اند.

شهنو عبدالسلام با اشاره به جنایات استکبار در کشور نیجریه خاطرنشان کرد: استعمارگران با تبعیض نژادی خود را برای غارت ثروت دیگر کشورها محق می‌دانند ‌و مردم آنها را برده خود می‌دانند.

وی تصریح کرد: در نیجریه جبهه مقاومت در برابر استعمار و بیگانگان و آزادی‌خواهی به رهبری شیخ زکراکی با توجه به شعار لا اله الا الله شکل گرفته است.

دو قرن 4

مبارز و پژوهشگر نیجریه‌ای اضافه کرد: با اشاره به تلاش برای برقراری عدالت و خروج ثروت‌های عمومی از انحصار بیگانگان افزود: از مهمترین اهداف شیعیان نیجریه می‌توان به آزادی فلسطین به عنوان آرمان جهان اسلامی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در نیجریه سبب ترس استعمارگران شده است، گفت: استعمارگران با اقدامات خرابکارانه و بمب‌گذاری سعی در تحریک شیعیان برای اقدام خشونت‌آمیز داشتند که با هوشیاری شیخ زکزاکی خنثی شد.

در حاشیه این کنگره حامد زمانی هم به اجرای برنامه پرداخت.

   



0
ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x