گورستان روباه سند دلاوری مردم بوشهر است

چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت

تاریخ انتشار : اکتبر 19, 2020
چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت/گورستان روباه سند دلاوری مردم بوشهر است
چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار امروز 18 اسفند روبروی گورستان متجاوز انگلیسی در  شهر بوشهر با حضور عبدالناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سید عماد حسینی عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین،  دکتر شیو عبدالسلام هیئت علمی دانشگاه بهشتی اهل نیجریه،آیتت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان، جمعی […]
چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار امروز 18 اسفند روبروی گورستان متجاوز انگلیسی در  شهر بوشهر با حضور عبدالناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سید عماد حسینی عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین،  دکتر شیو عبدالسلام هیئت علمی دانشگاه بهشتی اهل نیجریه،آیتت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان، جمعی از مردم استان  بوشهردر حال برگزاری است.

این مراسم به صورت زنده از شبکه ملی بوشهر با خوانندگی حامد زمانی و سید جواد هاشمی هنرمند سینما و تلویزیون به عنوان مجری برنامه پوشش خواهد داد.

چهارمین کنگره بین المللی مقاومت  بوشهر دو قرن در برابر استعمار با قرائت قرآن توسط قاری نوجوان بین المللی سید طه حسینی  واجرای  سرود جمهوری اسلامی توسط گروه رزم نوازان آغاز شد.

این مراسم با اجرای سید جواد هاشمی بازیگر تئاتر و سینما، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، مقامات نظامی و انتظامی و گروه‌های مختلف مردمی اجرا می شود.

حامد زمانی از خوانندگان حماسی کشورمان نیز تازه‌های هنری خود را در این کنگره بین‌المللی اجرا می‌کند.

در آغاز برنامه  مجری خاطره ای را از زبان نیلسترم سوئدی درباره دیدار با رئیس علی را در قالب نمایشی بیان کرد و در ادامه حجت الاسلام  علی زاهدوست امام جمعه دلوار به نمایندگی از مردم دلاور استان برای خیر مقدم در پشت تریبون حاظر شد.

گورستان روباه سند دلاوری مردم بوشهر است

زاهد دوست گفت: گورستان روباه سندی از دلاورردی های و بصیرت مردم استان نبوشهر است و حضور ما در با این جمعیت انبوه به تبعیت از بزرگان دربرابر ظم ایستاده ایم و پشت ولایت به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای آماده جانفشانی هستیم.

با اشاره به تاریخچه استان بوشهر در مبارزات ضد استعماری و مجاهدت ها و دلیرمردی علما و مبارزان این خطه از جنوب کشور، گفت: استان بوشهر تاریخی با بیش از دو قرن مقاومت در برابر استعمار و استکبار دارد.

وی افزود: استان بوشهر سرزمین مبارزه با استعمار و جایگاه سرداران و شیرمردانی چون رئیسعلی دلواری است.

حجت ااسلام زاهد دوست ادامه داد: استعمار انگلیس چهار بار به استان بوشهر حمله کرد و هر بار با شکست مواجهه شد و چیزی جز خفت نداشته است.

وی افزود: افتخار داریم در چهارمین کنگره استان بوشهر در دو قرن مقاومت در جوار گورستان روباه پیر حضور داشته باشیم و هیمنه پوشالی این حکومت اشغالگر را لگدمال کنیم.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: گورستان روباه پیر سندی از دلامردی ها و بصیرت مردم استان بوشهر است و حضور ما در با این جمعیت انبوه به تبعیت از اجداد ماست که در برابر ظلم ایستادگی کرده و پشت ولایت به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای آماده جانفشانی هستیم.

بعد از خیر مقدم امام جمعه دلوار زهرا کودک سرطانی که مردم در سال گذشته برای شفای او در کنگره بوشهر دو قرن مقاومت صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) را خوانده بودند حال با بهبودی کامل روی سن حاضر شد و مردم را خوشحال کرد و حاضران بار دیگر صلوات خاصه را این بار برای سلامتی همه بیماران سرطانی خواندند

سرود ای ایران  که توسط جمعیت حاضر در مراسم  خوانده شد کرانه های خلیج فارس را به لرزه در آورد و سپس گروه نمایشی نافع اثری با عنوان نخل ها ایستاده می میرند را روی صحنه بد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در اد امه آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری به عنوان سخنران برنامه به ایراد سخنان خود پرداخت.

استان بوشهر شناسنامه پایداری ایران در برابر استکبار است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سخنران چهارمین کنگره بین المللی 'بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار' افزود: نگاه جهان استکبار به سرزمین های دیگر این گونه است که یک جغرافیایی برای کسب ثروت است.

وی یادآورشد: آنان همواره به دنبال تسلط بر مراکز قدرت سرزمین ها بودند و با تهاجم های سخت ، نظامی و استعمار نو و در تاریخ معاصر به دنبال تحقق این مهم هستند.

وی افزود: استعمار گران و استکباریون با تهاجم نظامی، استعمار نو و فرا نو در همیشه تاریخ هستندو همواره به دنبال این بودند که مردمان جهان را به عنوان طعمه برای بلعیدن استفاده کنند.

وی بیان کرد: جهان استکبار در اندیشه نظمی است تا بتوانند با مدیریت خود مردم را به بردگی بکشند و سرمایه های آنها را چپاول کنند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: آنها جهان را سفره ای لذیذ برای خود فرض کرده و خود را صاحب این سفره می دانند.

وی یادآور شد: میز مذاکره با دشمنان میز دشمنی است و آنها همواره در پی نابودی سایر کشورها هستند.

این استاد مطرح حوزه تاکید کرد: سه گروه هستند که استکبار و استعمار را همراهی می کنند گروه اول مزدوران و همراهان دشمن، کسانی که دگر اندیش هستند و همفکر دشمنان هستند و مانند دشمن عمل می کنند و به دنبال بیگانگان هستند.

گروه دوم: ساکتینی هستند که به دنبال زندگی بی خطر و در اندیشه هستند که در مقابل تهاجم بیگانگان خود را مخفی کنند

گروه سوم رزمندگانی هستند که بر اساس آموزه های دینی و عرق ملی در مقابل دشمنان می ایستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: بخاطر وجود سرمایه های بسیار غنی و بیکران در ایران این کشور همواره محل تهاجم سخت کشورهای بیگانه بوده است.

وی ادامه داد: استان بوشهر همواره به خود می بالد که تاریخی پر شکوه دارد و زمانی که در پایتخت حکمرانان تسلیم بودند و به زندگی می پرداختند و روشنفکران زیر پرچم سفارتخانه ها زندگی میکردند، عالمان سردارانن و مردم با بصیرت در مقابل انگلستان ایستادند و ابرقدرت دریایی آن زمان را به زانو درآوردند.

صفایی بوشهری افزود: برای نمونه در 2 قرن گذشته انگلیسی ها نیز چهار بار به استان بوشهر حمله کرد و همه آنها با رهنمودهای مفاخر و ستارگان پرفروغ مانند علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، مجتهد برازجانی و سردارانی همچون احمد خان و باقر تنگستان و شهید رئیسعلی دلواری ناکام ماندند.

وی خاطر نشان کرد: بوشهر مدرسه آمو زش استکبار ستییزی و استعمار ستییزی است، مردم بوشهر ریشه در ولایت و مجاهدت دارند و در ایران اسلامی و استان ولایتمدار بوشهر اگر بخواهد کسی به خاک وطن تجاوز کند مانند آن دوران با رئیس علی ها مواجهه می شود، استان بوشهر در ولایتمداری مردمانش چون ستاره در کتاب تاریخ می درخشند و امروز در کنار رهبری ایستاده اند و از حریم ایران و اسلام دفاع می کنند.

در ادامه برنامه با دعوت از مهمانان خارجی حاضر در برنامه توسط مجری آنها روی سن حاضر شدند و به ایراد سخنرانی پرداختند

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: رژیم اشغالگر قدس بی دوام است

بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار' در جمع خبرنگاران در بوشهرافزود: رژیم صهیونیستی بدترین چهره استعمارگری در منطقه خاورمیانه است.

وی تصریح کرد: ساختار اشغالگرانه رژیم صهیونیستی طبق آمار نهادهایی مانند سازمان ملل موجب آوارگی دو سوم فلسطینیان از سرزمین خود شده است.

ابوشریف بیان کرد: این اشغالگری تنها اشغال نظامی یک سرزمین نیست بلکه نابودی هویت اسلامی قدس شریف است.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام با وجود تمام فشارها و توطئه‌ها در حال رشد است و به اعتراف غربی‌ها سالانه 10 تا 20 هزار نفر در انگلستان و 25هزار نفر در فرانسه مسلمان می‌شوند.

ابوشریف اضافه کرد: پیش بینی شده تا سال 2050 مسلمانان جهان بر سایر ادیان برتری یابند.

وی یادآور شد: در دو قرن گذشته به دلیل طمع مادی، دشمنی جهان استکبار با دین اسلام و تجاوز بیگانگان به منطقه خاورمیانه همواره این دین مورد تهاجم قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: کشور استعمارگر انگلیس نه تنها در بوشهر بلکه در نقاط مختلف جهان برای غارت ثروت مردم حضور و تلاش کرده است.

ابوشریف اضافه کرد: خاورمیانه همواره برای استعمارگران به ویژه انگلیس از نظر منابع طبیعی و مسائل دینی اهمیت داشته است.

وی گفت: در طول تاریخ استعمارگران با اشغال مستقیم نظامی و سیاست‌هایی مانند تجزیه و جنگ مانع اتحاد مسلمانان بوده اند که این سیاست اکنون نیز در حال اجرا است.

ابوشریف یادآور شد: ترس از اسلام، غرب را ناچار به ایجاد گروه‌هایی که مدعی اسلام هستند کرده تا با قتل‌ عام و جنگ در جهان اسلام مانع اتحاد مسلمانان شوند.

اتحاد مسلمانان رویکرد اصلی شیخ زکزاکی است

شیهو عبدالاسلام' از مبارزان نیجریه گفت: رویکرد اتحاد مسلمانان پس از آن شکل گرفته که استعمارگران همه توان خود را برای ایجاد نفاق و تفرقه درجهان اسلام به کار گرفتند.

وی بیان کرد: در نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی مقاومت در برابر استعمار، بیگانگان و آزادی‌خواهی با توجه به شعار 'لا اله الا الله' شکل گرفته است تا علاوه بر تلاش برای برقراری عدالت، ثروت‌های عمومی از انحصار گروه‌ها خارج و دست بیگانگان از این کشور کوتاه شود.

عبدالاسلام اضافه کرد: علاوه بر هدف های یاد شده، آزادی فلسطین به عنوان آرمان جهان اسلامی از مهمترین اهداف شیعیان نیجریه است.

وی بیان کرد: استعمار با تفکر برتری نژادی، خود را مستحق زندگی و دیگران را محکوم به بردگی می داند و آنها با این رویکرد علاوه بر غارت منابع طبیعی در کشورهای مختلفی انسان‌های بی‌شماری را برای بردگی به اسارت می گیرند.

عبدالاسلام ادامه داد: برای نمونه در نیجریه و کشورهای اطراف که طبق منافع استعمارگران مرزبندی شده‌ در گذشته حکومت اسلامی حضور داشته است.

وی ادامه داد: در زمان ورود استعمار گران، مردم در برابر این متجاوزان مقاومت کردند و استعمارگران قتل‌ عام ‌های بزرگی انجام دادند تا بتوانند بر منابع طبیعی این کشور تسلط داشته باشند.

در ادامه برنامه ارتباط تصویری با لندن برقرار شد و دکتر مسعود شجره رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی در انگلیس برقرار شد و این موضوع با حمله طرفداران فرقه شیعه انگلیسی به سفارت ایران همزمان شد.

شجره با  تشکر از برگزار کنندگان این کنگره زد استعماری و استکباری گفت: جریان شیرازی مهره استکبار است و حمله آنها به سفارت ایران در همین راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استکبار هیچ جا موفق نشده است مگر اینکه مردم همان جا عامل نفوذ شده اند و گروه شیرازی یکی از مهره های روشن نفوذ استکبار است.

وی در پاسخ به سوال مجری درباره هلوکاست که در ایران در جنگ اول جهانی توسط بریتانیا رخ داده و بیش از 9 میلیون ایرانی کشته شده گفت:این اتفاق قطعاَ واقع شده است و  یکی از ابزار استکبار کشتار دسته جمعی است که در کشورهای افریقایی قابل مشاهده است و این حرکت به دنبال ایجاد ترس در مردم هستند.

وی ادامه داد بلژیکی ها بیش از 10 میلیون نفر را در آفریقا کشتند تا وحشت در میان مردم ایجاد کنند و به استعمار گری ادامه دهند.

وی یاد آور شد : برای مقابله با جنایات انگلیس باید اعتماد به نفس داشته باشیم و در این رابطه آموزه های قرآن در اسلام دارای جایگاه مهمی است و هیچ وقت استعمار نمی تواند بر ای طولانی مدت در کشورهای اسلامی پیروز شود.

در این بخش از برنامه با توجه به فوت همایون شهنواز کارگردان سریال تاریخی دلیران تنگستان که روز قبل از کنگره رخ داد کلیپی به یاد وی در این برنامه پخش شد.

در ادامه برنامه از خانواده قهرمانان تاریخ مقاومت و مهمانان خارجی تقدیر به عمل آمد و از سید رضا صافی کار گردان بوشهری فیلم(پینوکیو، ریسعلی و عامو سردار ) تقدیر به عمل آمد.

پایان بخش برنامه اجرای زنده حامد زمانی و گروه ایستاده ها برای حاظران در کنگره بود.

دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم شیخ علی زاهد دوست دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم حسین معینی دو قرن مقاومت چهارم حامد زمانی حامد زمانی دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم دو قرن مقاومت چهارم

 
0
ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x