این همایش در نوع خود بی نظیر بود

مقام معظم رهبری از این همایش خوشحال خواهد شد

تاریخ انتشار : اکتبر 19, 2020
مقام معظم رهبری از این همایش خوشحال خواهد شد/ این همایش در نوع خود بی نظیر بود
بوشهر دو قرن مقاومت" بدون هیچ اشتباهی برگزار شد و این می تواند یک امر بسیار مهم و کاری نو برای استان در عرصه فرهنگی باشد
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه شهر بوشهر در جمع برگزار کننده گان همایش بین المللی "بوشهر دو قرن مقاومت" با اشاره به اینکه، این همایش با کمترین هزینه و در کمترین زمان برنامه ریزی و اجرا شد، اظهار داشت: این همایش با مدیریت جهادی و همت نیروهای ارزشی و انقلابی استان ولایتمدار بوشهر انجام شد و در نوع خود در سطح کشور بی نظیر بود و می توان آن را جزء کارهای برتر در حوزه فرهنگی به حساب آورد.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن اشاره به اینکه هیچ کدام از استعمارانی که به بوشهر حمله کردند به اندازه انگلستان خسارت وارد نکردند، افزود: مردم بوشهر از دیر باز عهد خود را به ولایت ثابت کرده اند و در نبرد با روباه پیر با همت مردم، علما و سرداران جنوب توانستند آنها را رسوا و از خاک بیرون کنند، اما آنها آمده بودند که بمانند.


نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مردم استان با حکم جهادی علما و سردارانی همچون رئیس علی دلواری و دوستانش در صحنه حضور پیدا کرند و در این نبرد 50 نفر از همرزمان رئیس علی دلواری شهید شدند که در برنامه های بعدی باید از آنها تقدیر شود.


امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: این حرکت دلیرمردان استان بوشهر یک پیام به انگلیس داشت، که نمی تواند با حمله نظامی به هر کجا که می خواهد برود و خاکی را تصرف کند.


وی با اشاره به اینکه همه جنگ ها را انگلیس طراحی می کند، گفت: کشور انگلیس در تاریخ به عنوان کشوری استعماری معروف است و به شکل سلطنتی مدیریت می شود.


آیت الله صفایی ضمن اشاره به اینکه انگلیس هر کجا که می رود بین افراد آن جامعه تفرقه ایجاد می کند، عنوان کرد: در استان بوشهر باید یک کرسی آزاد اندیشی برگزار شود و ساعتها در مورد این استعمار پیر بحث و گفت و گو شود.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه انگلیسی ها هر کاری برای ماندن انجام دادند، اذعان داشت: با برگزاری این همایش بین المللی مردم بوشهر پاسخی کوبنده به روباه پیر دادند و با حضور و تهاجم فرهنگی روح نفوذ فرهنگی انها را بیرون کردند.


امام جمعه شهر بوشهر با توجه به اینکه این کار باید الگو شود، تاکید کرد: استان بوشهر در آستانه یکصدمین سالگرد شهید رئیس علی دلواری است و مسولین باید همت کنند تا این کار با بهترین شکل ممکن برگزار شود و نیروهای ارزشی ثابت کردند که با کمترین هزینه امکان پذیر است.


به گزارش سپاس، این مدرس حوزه با اشاره به اینکه پیام شما را به رهبری خوام رساند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از کار شما جوانان بوشهری که با مدیریت جهادی این کارها را انجام داده اید خوشحال خواهد شد.


وی در پایان افزود: همایش " بوشهر دو قرن مقاومت" بدون هیچ اشتباهی برگزار شد و این می تواند یک امر بسیار مهم و کاری نو برای استان در عرصه فرهنگی باشد.

0
ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x