استان بوشهر با دوقرن مقاومت در برابر استعمار برگ زرینی در تاریخ رقم زد

دو مین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت

تاریخ انتشار : اکتبر 19, 2020
دو مین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت /استان بوشهر با دوقرن مقاومت در برابر استعمار برگ زرینی در تاریخ رقم زد
دومین کنگره بین المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» 25 اسفند 94  با حضور هزاران نفر از مردم بوشهر در کنار گورستان متجاوزان انگلیسی در بوشهر برگزار شد. در این مراسم که با استقبال با شکوه مردم بوشهر اهمراه بود تعدادی از شخصیت‌ها و علمای مبارز بحرین، سردار سعید قاسمی و آیت‌الله صفایی […]
دومین کنگره بین المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» 25 اسفند 94  با حضور هزاران نفر از مردم بوشهر در کنار گورستان متجاوزان انگلیسی در بوشهر برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال با شکوه مردم بوشهر اهمراه بود تعدادی از شخصیت‌ها و علمای مبارز بحرین، سردار سعید قاسمی و آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حضور داشتند.

اجرای زنده حامد زمانی و ساسان نوذری از دیگر بخش های این کنگره بین المللی بود. همچنین از خانواده علمای مبارزه با استعمار، خانواده شهید نادر مهدوی، خانواده شهید مدافع حرم (شهید احمدی جوان) و سربازان نیروی دریایی منطقه دوم که سربازان آمریکایی را در خلیج فارس به دام انداختند تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه دلوار گفت: استان بوشهر در طول دو قرن مقاومت بزرگان و عالمانی را تقدیم جامعه کرد که نام آنها مرزها را درنوردیده و امروز تن متجاوزین را به لرزه انداخته است. اگر دیروز مجاهدات رئیسعلی ها و شهید مهدوی ها در تاریخ ثبت شده است امروز نیز فرزندان آنها هیمنه دشمن را شکسته و آنها را به زانو در آورده اند.

استان بوشهر با دوقرن مقاومت در برابر استعمار برگ زرینی در تاریخ رقم زد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: بی تردید یک از ابعاد مهم هندسه و ساختار سیاسی اسلام استکبار ستیزی است.

وی افزود: در مهندسی فقه حکومتی اسلام یکی از ارکان مهم در عرصه فقاهت، مبارزه با استکبار و عرصه تهاجم بیگانگان به سرزمین اسلامی است و نیز در عرصه سیاست اسلامی هیچگاه کفار اجازه ندارند به نهاد حکومت اسلامی سلطه پیدا کند و حکام اسلامی نیز به هیچ صورت مجوزی برای آنها نیست که سلطه بیگانگان را بپذیرند.

امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ سیاسی جهان فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است، استعمار کهن با نگاه تجاوزات سخت و نظامی سپس استعمار نو به شکل ایجاد حاکمیت بیگانه ساز و مزدوران جهان سلطه با مدیریت جهان، و سپس استعمار فرا نو برای تغییر جامعه  است تا از درون، جامعه را به سمت اهداف استعماری خود که همان قبول سلطه بیگانگان است سمت و سو دهد.نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه جهان در شرایط حساس و پیچیده ای از تاریخ قرار دارد، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با طلوع خود جهان را متحول کرد و بیداری آفرید و حرکت های ضد استعماری و ضد استکباری موجب شده است که جهان از سطله فرهنگی غرب آگاه شوند و سرزمین های  اسلامی به سمت اسلامی فکر کردن حرکت کنند.

وی افزود: این سیاست جهان سلطه به سرگردگی آمریکا و کشورهای اقماری مثل انگلیس با طراحی استعماری فرا نو و نفوذ در جامعه و دگردیسی در افکار و اندیشه های جامعه است که جامعه ای که به دنبال استقلال و حاکمیت دین خدا و حفظ هویت ملی خود است را درهم شکند و مردم را به شکل آرام هویت ملی دینی خود را از دست دهند و هویت غرب گرایانه حاکم کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استعمار به دنبال نفوذ در تمامی لایه های جامعه است اظهار داشت: دشمن به دنبال نفوذ در چه بین مسؤولان و چه مردم است تا با نفوذ فرهنگی خود و طراحی استعماری، آنان را به سستی کشاند و مردم را نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: دشمن با نفوذ خود به دنبال این است که در عرصه فرهنگ به صورت نرم و آرام تمامی آرمان ها و ارزش را با توجیهات و مصلحت اندیشی کاذب کنار بگذارند و مردم نیز تغییر ذائقه و سلیقه و هویت فرهنگی پیدا کنند و اخلاق و آداب آنها به سمتی رود که جهان سلطه آن را مدیریت می کند.

آیت الله صفایی ‌بوشهری با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به مسئولان در مورد نفوذ دشمن، اظهار داشت: ما باید راه نفوذ دشمن را ببندیم و جبهه مقاومت فرهنگی ایجاد کنیم و این بزرگ‌ترین خط مقاومت استکباری است.

امام جمعه بوشهر افزود: استان ولایت‌مدار بوشهر یک کتاب زرین و گواه این است که مردم این دیار بصیر، ولایت‌مدار، مقاوم و شهادت‌طلب هستند و به تاریخ مقاومت و پایداری خود افتخار می‌کند.

امروز نفوذ از نه از پنجره بلکه از دروازه وارد شده است

سردار سعید قاسمی فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در جهت پاسداشت از نردم استعمار ستیز بوشهر این مراسم باید به صورت سالانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزتاری این کنگره صدای بسیاری در داخل و خارج از کشور در آورده است اظهار داشت: مشخص است این برنامه در مقابل شمسیرکشی های بسیاری از افراد در دوران پسابرجام نیاز است که خود را در این دوران بالانس کنیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه این مراسم در موقعیت تاریخی خاص برگزار شده است اظهار داشت: تک تک مردم با حضور خود پیام مقاومت را دادند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از تقاضاهای ما الحاق بحرین به استان بوشهر است بیان داشت: بحرین استانی از ایران است که باید به جمهوری اسلامی ایران ملحق شود؛ زمین این کشور متعلق به استان بوشهر است که در زمان های قبل با کارشکنی ها از ایران جدا شد.

وی با تقدیر از پاسدارانی که اقدام به دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس کرده بودند، ادامه داد: همیشه روسای جمهور این تقدیر را انجام می‌دادند اما رهبری هر چقدر صبر کردند حرکتی ندیدند.

سردار قاسمی با بیان اینکه انگلیس در طول تاریخ چهار سری به استان بوشهر حمله کرده است در حمایت از سخنان موضع گیرانه آیت الله صفایی بوشهری گفت: اگر قصد داشته باشند در بوشهر کنسولگری تشکیل دهند باید از جنازه ما مردم رد شوند.

وی با اشاره به مساله نفوذ اظهار داشت: امروز نفوذ از نه از پنجره بلکه از دروازه وارد شده است، بعد از انتخابات افرادی وارد مجلس شدند که به بهانه مطالبات مردم  با سعودی، انگلیس، آمریکا و اسرائیل دست می دهند و آنها را داغدار از حرکت های داعش می دانند، بفرمایید پس چه کسی داعش پرورش و حمایت کرد.

سردار قاسمی در پاسخ به سخنان رئیس جمهور که با کنایه گفته بود سال آینده سال 95 است بیان داشت: سال آینده متعلق به شیرمردان و شیر زنان بوشهری است و باید این همایش های مقاومت در استان های دیگر برگزار شود.

مبارز بحرینی: از مردم استان بوشهر می خواهم درها را به سمت استعمار باز نکنند

در ادامه این مراسم علامه شیخ عبدالله صالح از علمای بحرین اظهار داشت: از مردم استان بوشهر می خواهم درها را به سمت استعمار باز نکنند. بسیار خوشحال هستم که جمعیتی را می بینم که برای زنده نگه داشتن مقاومت جمع شده اند. این استعماری که شما گرفتار آن شدید ما به آن گرفتاریم و پایانی جز مقاومت و پیروزی ندارد؛ از مردم استان بوشهر می خواهم درها و پنجرها را به سمت استعمار باز نکنند.ا

این مبارز بحرینی همچنین اظهار داشت: همگی ما در خط امام و پشتیبان انقلاب به رهبری امام خامنه ای هستیم.

در ادامه مراسم دکتر الراشد از مبارزان کشور بحرین نیزگفت:  انگلیسی ها همچنان در بحرین هستند و مردم بحرین از همان 200 سال پیش  که شما بوشهری ها انگلیس ها  را بیرون راندید همچنان زیر سلطه استعمار قرار دارند.

وی با بیان اینکه همچنان در گیری هایی در بحرین وجود دارد اما رسانه ها  توجهی به این موضوع نمی کنند، افزود: ویرانی ها در کشورهای می بینیم و استعمار بعد از شکست در جنگ سخت، جنگ نرم را انتخاب کرده اند؛ در پایان بهترین درودها را به خانواده شهدای ایران و شهدای استعمار تقدیم می کنم.

در ادامه برنامه اجرای زنده حامد زمانی آغاز شد. مردم آهنگ عمار دارد این خاک را با این خواننده انقلابی خواندند.

مراسم با اجرای حامد زمانی و تقدبر از حضور مردم به پایان رسید.

 

دو قرن مقامت دوم دو قرن مقامت دوم دو قرن مقامت دوم دو قرن مقامت دوم آیت الله صفایی دو قرن مقامت دوم ساسان نوذری ساسان نوذری دو قرن مقاومت دوم سعید قاسمی سعید قاسمی دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت حامد بردستانی خانم بوشهری دو قرن مقاومت دوم مصطفی مردانی دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم دو قرن مقاومت دوم سعید قاسمی
0
ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x