استقبال 4000 نفری از همایش دوقرن مقاومت

تاریخ انتشار : اکتبر 19, 2020
استقبال 4000 نفری از همایش دوقرن مقاومت
همایش بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با حضور انبوه مردم استان دارالحماسه بوشهر در روبروی گورستان متجاوزین انگلیسی آغاز شد. گورستان متجاوزین انگلیسی مراسم با قرائت قرآن توسط حاج عباس هاشمی قاری بین المللی قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی آغاز […]
همایش بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با حضور انبوه مردم استان دارالحماسه بوشهر در روبروی گورستان متجاوزین انگلیسی آغاز شد.

گورستان متجاوزین انگلیسی

مراسم با قرائت قرآن توسط حاج عباس هاشمی قاری بین المللی قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی آغاز شد.

پخش سخنان حضرت آیت الله صفایی بوشهری که به همراه قطعاتی از مبارزات رئیسعلی و سایر مبارزان بوشهری در برابر استعمار در قالب کلیپی زیبا آماده شده بود اولین بخش از آغاز رسمی همایش بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار است.

20:15 آغاز سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری

از برگزار کنندگان این همایش که به رنگ مقاومت ایمان و بیداری و پیروزی است تشکر می کنم

استعمار در معنای لغوی یعنی ایجاد عمران و آبادی در جغرافیای بشری، اما این واژه در فرهنگ سیاسی به معنای تهاجم و حضور بیگانگان و اشغال سرزمین با توجیهات به ظاهر فریبنده است.

در ادبیات کلاسیک سیاسی جهان این واژه دو مدل در عرصه مدیریت راهبردی دارد، اول استعمار کهنه و سنتی و دیگری استعمار نو. استعمار پیشین و استعماری که سنتی بوده در قرون متقدن استعمار سخت بوده، استعماری با تهاجمات نظامی و استفاده از ادوات نظامی و رزمی و شما می بینید در قرن های پیشین این مدل استمعار به شکل گسترده ای در جهان شایع بوده اما استمعار نو بدون تهاجم نظامی به شکل نرم فرهنگی سیاسی اقتصادی و حتی به شکل علم و فناوری و ایجاد شبکه های مزدور وابستگان داخلی صورت می گرفته و در درون کشوری به کشور دیگر وابسته می شده. فرق این دو این است که استعمار سنتی برون زا بوده و استعمار نو درون زا.

استعمار با دو هدف قدرت سیاسی و توسعه روت صورت می گرفته است هر سرزمینی که مشاهده می کردند به دنبال مصادره آن به سود خود بودند و در اندیشه چپاول آن منطقه بودند. در تاریخ استعمار دریا نقشی مهم ایفا می کرده است ، آبراهی برای تسلط بوده است که طریقی مناسب برای حمله و نبرد استعماری بوده است.

ابرقدرت های دریایی قدیم مثل پرتغال اسپانیا و انگلیس نقشی مهم ایفا می کردند، در تاریخ هر جایی که کشتی انگلیسی پرتغالی و اسپانیایی بوده با خود استعمار آورده است

راهبرد ویژه استعمار در جغرافیای زیستی انسان این بوده که خود را انسان های درجه یک و دیگر انسان ها را افرادی پست تلقی می کردند و اندیشه شان این بود:برتری جویی با شعار همه جا و همه کس برای ما و ما برای خود

آنها به جهان نگاه بره داری می کنند، الان نیز همین طور است و سران استکبار خود را برتر می بینند و جامعه بشری را به دور از فرهیختگی و دارای عقب ماندگی می دانند.

ماهیت استعمار این است که سرزمین ها وابسته به ما و ثروتشان از آن ما باشد.

دلیل توجه آنها به ایران و بوشهر موقعیت ویژه جغرافیایی آن است، حلقه واسط فی ما بین اروپا و آسیاست و در خود ظرفیت های بالای معادن و ذخائر دارد به ویژه نفت و انرژی هیدروکربری. از آن طرف انسان های بزگری در این سرزمین پرورش یافته اند که وجودشان یعنی مرگ استکبار.

بوشهر دروازه ایران است در عرصه دریا، تجارت بین االمللی و تاریخی تکنولوژی مدیریت دریا ساحل و مرز گسترده دریایی و وجود ذخائر نفتی و قدرت بالای تأثیر در محیط پیرامونی بوشهر را دارای قدرتی می کرد که استعمار به آن توجه ویژه داشت.

وجود استعمارگران در بوشهر به 1914 میلادی برمی گردد. با حضور یک پرتغالی که ماموریت یافته بود در استان بوشهر ظرفیت های این استان را مورد بررسی قرار دهد. دستور نائب السطنه موجب آغاز حضور استعمارگران در این منطقه بود و پرتغالی ها در این منطقه حضور پیدا کردند و با یک حرکت پلید یک قرن استعمار پرتغال در این حیطه ماند.

آنها شعارشان این بود که برای آبادانی آمده اند اما به جهت تسلط به قدرت و چپاول قدرت. می گفتند ما برای خدمت به خدا و فرزندش عیسی مسیح آمده ایم و رسالت اصلی خود را انجام دهیم که آن کشتن ویران کردن و سوزاندن است. این شعار استعمارگران بوده، همان شعار دشمنان اباعبدالله که برای دین سر فرزند رسول الله را سرنیزه کردند.

استعمار گران روس گفتند ما برای درمان طاعون آمده ایم ولی اولین کارشان دایر کردن تجارتخانه بود، ولی مردم در سال 1939 میادی قیام کردند و آنها را شکست دادند، روس ها، فرنسوی ها، بلژیکی ها، آلمانی و عثمانی ها آمدند شکست خوردند و بیرون رفتند ولی استعمار انگلیس 4 بار به این استان حمله کردندو این استان 200 سال استقامت کردند. آمده بودند که بمانند مشاهده می کنید که ماندند اما در گورستان متجاوزین که اینجا می بینید.

4 بار حمله کردند ولی سرداران این استان نبردی آغاز کردند که انگلیسی ها چاره ای جز فرار نداشتند، اوج مبارزه مردم استان در برابر استعمار انگلیس به مبارزات رئیسعلی بر می گردد و حکم و فتوای جهاد عالمان این دیار علامه بلادی مجتهد برازجانی و سیدعلینقی دشتی بود، کاری کردند که استعمار دیگر به این منطقه باز نگردند، تهاجم سخت کردند ولی برای ماندن به دنبال دگر دیسی فکری سیاسی مردم منطقه بودند، بسیار در عصه روان شناسی مردم بوشهر کار کردند، مقاله ها نوشتند، به دنبال تغییر فکر مردم استان بودند، همانطور که طراحان تهاجم نرم می اندیشند، تخریب، ترساندن، ایجاد مخالفت های درونی، مدیریت اقتصادی، فتنه های سیاسی، طراحی های استعماری انگلیس در این منطقه بودند اما رهبران دینی مردم را بیدار کردند، مردم با تمسک به مکتب اباعبدالله و مجاهدت و مقوامت و پایداری در مسیر هدایت های عالمان حرکردند و پیشاهنگ این مبارزات رئیسعلی دلواری شد. کاری کردند که آنها گفتند جای ما دیگر در بوشهر نیست و به لندن بازگشتند،

استعمارگران قابل اعتماد نیستند، اندیشه شان برد باخت است، می گویند ما باید مسلط به مراکز قدرت و ثروت باشیم. همه چیز و همه زمان برای ما.

با هدایت های مقام معظم رهبری و هزاران سردار رئیسعلی ، آنچنان که متجاوزین انگلیسی در گورهای اینجا خوابیده اند، انها را به گور خواهند سپرد.

اصل اساسی اسلام عدم سلطه بیگانگان در سرزمین های اسلامی است، انقلاب اسلامی آمده است جرثومه استعمار را از بین ببرد و آزادی و کرامت انسانی را به جامعه بشری هدیه کند، معنویت و صلح جهانی، احترام متقابل جهانی و بین المللی شعار ماست. مردم استان بوشهر اعلام می کنند اجازه نخواهند داد یک استعمارگر از جنوب ایران وارد کشور شود.

مردم بوشهر ایستاده اند باشکوه مقاوم سربلند و با تمام توان از تمامیت ایران و اسلام و ولایتمدارانه از حریم ولایت مقام معظم رهبری دفاع می کنند. این شعار مردم بوشهر است ولایتمداری تا شهادت و استقامت و پایداری.

استعمارگران بدانند هر جا تقوای سیاسی و ولایتمداری باشد همه جا استعمار شکست خواهد خود ولو پشت میز مذاکراه.

 

20: 52 اجرای ترانه حماسه نادر توسط ساسان نوذری، خواننده جوان و انقلابی بوشهری

 

21:00 آغاز سخنرانی سردار سعید قاسمی

تشکر میکنم از مردم دلیر و غیور و مبارز و باصفای مردم بوشهر، تقدیر می کنم از آیت الله صفایی و فرماندهان سپاه سردار جمیری و رزمجو و همه فرماندهان انتظامی و ارتش

بیست سال بود که عقده اجرای برنامه بالای سر گورستان انگلیسی ها داشته باشم. تا اینکه این بار فرصت پیش آمد. حضور در این جمع باشکوه و انقلابی ناشی از توفیق بالای بنده است.

در راهیان نور می گوییم که نبرد ده ساله است و هشت ساله است. در این مدت با توجه به مطالعات که در مورد خلیج فارس داشتم، به این نتیجه رسیدم که دویست سال سابقه مبارزاتی شما مردم بوشهر با پرتغالی ها و هلندی هاست و دویست سال دفاع مقدس داریم.

دویست سال است که مبارزان بزرگی چون علامه بلادی، آل صفور و رئیس علی و احمد خان تنگستان و .... مقابل انگلیسی ها ایستاده است، اما خیلی از مردم از این تاریخ بی خبر هستند.

بعد از انقلاب اسلامی کوتاهی ما نسبت به امام خمینی و انقلاب اسلامی، باعث شده است که به اندازه ده صفحه هم در کتب درسی بچه های ما وجود ندارد. در مورد دفاع مقدس هم همینطور است.

به همین دلیل است که بچه های ما چهره های تاریخ خود را نمیشناسد.

لذا باید نسبت به این مقوله مطالبه داشته باشیم. بعد از گذشت 37 سال از انقلاب، غیرقابل باور است که این قهرمان و بزرگان تاریخی در کتب درسی ها نیست، سهوی نیست. بلکه عمدا این اتفاق در حال رخ دادن است.

مردم نباید در فوق برنامه با این تاریخ آشنا بشوند، بلکه باید از همان دوران مدرسه با اینها آشنا بشوند.تا چه موقع باید از مرکز برای بوشهر تاریخ بنویسند؟ چه موقع این اتفاق رخ می دهد؟

باید این شیرمردها که ولی نعمتان تاریخ بوشهر هستند، باید در کتب درسی وارد بشوند.

مثلا یکی از همین شیرمردها ورزشکار بوشهری است که روی سکوی قهرمانی به ملکه انگلیس درس نداد و مورد تقدیر رهبری قرار گرفت.این باید در کتب درسی باشد.

انگلیسی ها در طول تاریخ تجاوزها و ظلم های فراوانی داشته اند. هرات یکی از استانهای ما بود که به دست انگلیسی ها از ایران جدا شد.هر دفعه تجاوز شده است یک بخشی از کشور را از ایران جدا کرده اند.

تحمیل قرار داد رویتر که ایران 70 سال فروخته شد. ایجاد فرقه های انحرافی و ضاله بابی گری که از همین فرقه های انحرافی بود که انگلیسی ها داعش کثیف را ایجاد کردند.

جدا کردن بخشی از بلوچستان از ایران، تحمیل قرار داد لاتاری و تاسیسی قمارخانه، تحمیل قرار داد برای غارت منابع نفتی، به انحراف کشاندن مشروطه، زمینه چینی و حمایت از کودتای رضا خان، کودتای 28 مرداد، جدا کردن بحرین از ایران، همراهی با آمریکا در سرکوب انقلاب، تحریک کروگ ها، حمله به ایران

نقشه جنگ بر اساس اسناد تاریخی به 30 سال قبل از سال 59 بر می گردد، که هنگام برکناری مصدق طرح داشتندکه عراق خوزستان را اشغال کرده و از ایران جدا کردند، اما از آنجا که کودتای 28 مرداد موفق بود این طرح ماند و ماندتا 2 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ با هدف تسخیر خوزستان آغاز شد و بعد از 6 روز گفتند که آتش بس باشد، که امام خمینی محکم جلو این داستان ایستاند.

حمایت از براندازن در طول 37 سال گذشته، حمایت از سلمان رشدی ملعون، اقدامات تروریسی در خوزستان و بلوچستان، حمایت از فتنه 88 که حضرت آقا فرمودند این خبیث ها ما را تا لبه پرتگاه بردند که بخشی از آن از طریق سفارت این دولت خبیث رخ داد، به راه انداختن شبکه bbc، مشارکت فعال در تحریم های ایران در 37 سال گذشته، زمینه چینی برای ترور دانشمندان هسته ای، تجاوز ناوگان انگلیس به حریم دریایی ایران، دخالت در بمب گذاری های سال 83 و 84 از جمله خباثت ها و جنایت های انگلیسی در حق مردم ایران است.

اما در داستان هسته ای آنچنان ما را تحقیر کردند، که جک استرا گفت، در قطار بودم که کمال خرازی زنگ زد. او گفت 20 عدد سانتریفیوژ می خواهیم باری آموزش، که از همان جا گفتم حق استفاده از یک عدد هم ندارید.

در ایام خیلی تحقیر کردند، وزیر خارجه گفت مصرف داخلی دارد، خوب تو هم یک حرفی بزن تا ما هم دلشاد بشویم. باید جلو اینها ایستاد و به دهن آنها بزن. مردم این انتظار را دارند، در همین 22 بهمن فریاد مرگ بر انگلیس سر دادند.

اگر از هرات بگذریم، اگر از کشتار مردم بوشهر و فارس بگذریم، اگر از منحرف کردن مشروطه بگذریم، و ... اما شما را باید به خاطر یک جنایتی که در حق ایران داشتید باید محاکمه بشوید، آن هم مداخله انگلیس در نسل کشی 10 میلیونی ایرانی، در زمان جنگ جهانی اول به خاطر ایجاد قحطی نان و گندم که هولوکاست واقعی در کشور ما اتفاق افتاد.

مهمان بنگلاشی ما امروز از هولوکاست در بنگلادش می گفت، از هر جا و هز مکان در دنیا انسان بیاوریم، از هولوکاست در آن کشورها می گویند. ولی این پابرهنه ها و مغضوبان همیشه تاریخ رسانه ندارند، وکیل ندارد و مظلومند.

اما حرف آخر، یک تجاوز چند سال پیش در آبهای ما صورت گرفت که فرمانده نیروی دریای، سردار فدوی گفت، اعلام کنید به انگلیس که سر شناور شما 5 سانتی متر وارد آبهای ما شده بود که دستگیر شدید.

در آن مناظرات انتخاباتی آن شخصیت در حصر گفت چرا اینها را گرفتید و کت و شلوار به تن اینها کردید، اما باید بدانید وقتی یک تفنگ دار انگلیسی را اسیر کردی و کت شلوار به تن او کردی، او را نابود کرده ای.

این را مظلومین و سیلی خورده های تاریخ این را فهمیدند. یک نیجریه ای می گفت وقتی شما تفنگداران انگلیسی را اسیر کردید، ما 3 روز جشن گرفتیم.

اما یک نکته دیگر اینکه، مردم در 22 بهمن جواب دندان شکن به یاوه گویی های آمریکایی ها و انگلیسی ها را دادند.

در داستان دستگیری تفنگدارها، نماینده جک استرا آمده بود تا اینها را به انگلیس ببرد. دولت وقت( اصلاحات) آمده بود تا اینها بدون محاکمه به انگلیسی ها تحویل داده بشوند که سردار تنگسیری نمی پذیرفت. که در نهایت با فشار مسئولین وقت یک تفاهم نامه ای امضا شد که انگلیسی ها در توافق نامه ای که در تاریخ بی سابقه بود، پذیرفت که اشتباه کرده اند.

این روزها تهدید کردند که گزینه های ما روی میز است که چند روز پیش در رزمایش پیامبر اعظم گزینه های ما را دیدید، انگلیسی ها هر وقت آماده بودید تا چنین گورستان هایی مثل گورستان انگلیسی ها را برایتان بسازیم. رویترز چند رو پیش بود که گفت، آحمق آنهایی که صدای پای سربازان خمینی را نمی شنوند.

حسن باقری گفت در کشوری که صدها هزار شیعه تنوری زندگی می کند سرشان برای نبرد درد می کند، الان وقت صلح حسنی نیست، شما بدترین زمان را برای مذاکره انتخاب کردید، اما بدانید که اگر نتیجه نگرفتید به پای رهبر و مردم نگذارید، از همان اول به شما گفته شده بود.

ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم/ گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود/ ما پشت به سالار شهیدان نکنیم

21:50 رونمایی از ترانه جاشوی بندر با اجرای زیبای ساسان نوذری و تشویق های مکرر جمعیت بی شمار حاضر در مراسم انجام شد.

سه مهمان انقلابی در جمع حضور دارند که مورد تقدیر قرار گرفتند. عبدالقادر نواسان از بنگلادش، عبدالباقی از الجزایر و حسین صفری از افغانستان

 

22:05 آغاز سخنرانی دکتر حسن عباسی

انقلاب اسلامی 36 سال قبل رخ داده و قرار نیست در حال حاضر ما گورستان برای استعمارگران در خاک خود ایجاد کنیم، اینها مال قبل از انقلاب است.

ما بارها بر سر رژیم صهیونیستی کوبیدیم و قرار نیست در نسل های خود با سربازان استعمار و استثمار روبرو شویم، باید یک نگاه تهاجمی تر داشته باشیم و از این زاویه آن را ببینیم.

پروژه جنگ ستارگان در برابر شوروی قرار بود عظیم ترین مقاومت را شکل بدهد و هیچ موشکی از آن عبور نکند و گنبد آهنین رژیم اسرائیل هم قرار بود اسرائیل را حفظ کند ولی هزاران راکت از آن عبور کردند و بر سر اسرائیلی ها فرود آمدند.

دوستان جوان ما بدانند راکت 33 مییلیمتری فجر ذره ای از توان دفاعی ایران است.

در خطبه 27 نهج البلاغه می گوید، ذلیل و خوار خواهد شد کسی که در خانه خود با دشمنش بجنگد

قرار ما این است که شریک غم مردم دنیا باشیم،

نتانیاهو می گوید ایران بر 4 پایتخت سیطره دارد، دمشق، بیروت، صنعا و بغداد، اشتباه می کند، ایران بر تمام مراکز کشورهای دنیا سیطره دارد.

21 مسیحی قبطی در کشور لیبی می چینند و 4 دوربین فیلمبرداری در صحنه است، آیا گروه تروریستی به چنین آرایشی نیاز دارد، به گونه ای ویژه 21 مسیحی قبطی را سر می برند و جای دیگر ژاپنی و .. را سر می برند تا جهان را نسبت به اسلام بدبین کنند.

114 برابر خاک انگلیس در 300 سال گذشته خاک تصرف کرده و نگه داشته است، استرالیا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا توسط آنها گرفته شد و به نوعی استان های انگلیس هستند.

یک دریاداری به نام تاسمانی استرالیا را کشف کرد و تبدیل کرد به زندان جنایتکاران انگلیسی. جنایتکارترین انگلیسی ها به جان مردم استرالیا افتادند و کلی انسان کشتند. جایی به نام نیوزیلند را گرفتند و زندانی برای گانگسترهای انگلیسی ساختند.

عجیب است برگزاری این همایش و انطباق آن با ایام فاطمیه، ملتی که امام حسین دارد اسارت ندارد و الگویش شهادت طلبی است.

بخش اعظمی از ثروت مردم آفریقا را بردند و اروپا را با آن ساختند، رهبری فرمودند غربی ها را روی صندلی متهم حقوق بشر بنشانید و محاکمه کنید. ولی آنها می گویند چرا خانم ها به ورزشگاه نمی روند و ما را ناقض حقوق بشر می دانند.

خسارتی که آمریکا و انگلیس به ما در 200 سال گذشته وارد کرده اند را بررسی کردیم. انگلیسی 11 تریلیون دلار به ما خسارت زدند، 11 هزار میلیارد دلار که بخشی از آن به استان بوشهر بود.

آمریکا در 60 سال گذشته 14 هزار میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. ما باید حقمان را از حلقوم آنها بیرون بکشیم.

همه ملت های دنیا باید حقوقشان از این کشورها را محاسبه کنند و از آنها طلب کنند.

آنها با پول های سایر ممالک به اینجا رسیدند. دیگر دوره ورود آنها و جنگ رئیسعلی دلواری گذشته است. جوان ها نادر مهدوی در آب های بین المللی آنها را زمینگیر کردند. این در تاریخ جنگ های دنیا بی سابقه اس.

اگر یک روز در تنگستان و دشتستان و بوشهر جلوی انگلیسی ها ایستادیم امروز جوانان که در سرزمین های اسلامی جلوی داعش و سایر تروریست ها ایستادند بدانید مرزهای اسلام دارد جلوتر می رود. نبرد حق و باطل دارد آشکارتر می شود. رهبری فرمود استمعار فرا نو کارش تسخیر قلب ها و ذهنهاست. دیگر مثل سرگرد و این افرادی که قبرهایشان اینجا موجود است وارد نمی شود.

آنها در فضای مجازی و اینستاگرام و وایبر وارد ذهن شما می شود. امروز آمریکا آنچه را که آرزوی انبیا بود، آرزوی ائمه بود 37 سال تلاش برای اقامه عدل و دین. آنها آمریکایی ها به دنبال گسترش ربا در جامعه اسلامی هستند. ساده پول درآوردن ها همه اش رباست، شیر و نطقه پاکی که نادر مهدوی و رئیسعلی دلواری از آن به وجود آمده است از این معاصی مبرا بوده است، خشکسالی و سایر گرفتاری ها بابت معاصی است که گریبانگیر جامعه شده است.

اینها را ما در یونیفورم سرباز آمریکایی و انگلیسی نمی بینیم، نبرد امروز از جنس مبارزه با استعمار فرانوست. ذهن و قلب ما را با حب و بغض تسخیر کرده اند. سرزمین قلب شما با جاذبه های آنها مثل فوتبالیست ها و هنرمندانشان پر کرده اند.

چندین فیلم درباره انبیاء ساخته اند، چرا به انبیا حمله می کنند چرا به کشورها حمله می کنند، طرح استراتژیک آنها گرفتن تنگه هرمز نیست، هدف آنها قلب ها و ذهن های شماست. ایمان شما به ملائکه و انبیاء ایمان به قرآن و کتاب ایمان به آخرت و ایمان به خدا را نشانه گرفته اند.

ما بررسی کردیم یک رشته در علوم انسانی پیدا نکردیم که تثلیثی نباشد. خود آمریکایی ها می گویند قوای مقننه و مجریه و قضائیه مبتنی بر تثلیث هستند. فوق لیسانس و دکتر نمی دانند که چطور ذهن آنها را خراب کرده اند.

ذهن شما را با شک و یقین و قلب شما را که باید از حب خدا و معصومین مملو باشد را دارند مدیریت حب و بغض می کنند. از طریق شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی و موبایلی. قلبتان را باید واکسینه کنید.

رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی با خوان خودشان حضور آنها را زدودند و دور ریختند ولی عزیزان در حال حاضر گام های استعمارگران آنقدر خفیف و آرام است که شما متوجه نمی شوید. عین راه رفتن مورچه بر سنگ تاریک در شب سیاه. همه بسیج شده اند تا ذهن و قلب تو را اشغال کنند. هر جا که هستید باید ذهن و قلب خود را از استعمارگران نو نجات بدهید.

امروز بر مبنای تفکر انحرافی خودشان دارند تمام ذهن ها و قلب ها را فتح می کنند. امشب گرد هم آمده ایم تا با ائمه، فاطمه زهرا و امام حسین و فرزند برومندشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای که برای تحقق حکومت جهانی مهدوی فراتر از مرزهای جهان اسلامی پیام اسلام را فریاد می زند عهد ببندیم.

آنچه سینمای هالیوود دارد برای زدن ائمه، انبیاء و ملائکه می سازد را نباید ببینیم.

غربی ها اگر می توانستند مشکلات خود را برطرف کنند برطرف می کردند، مردم دارند در اروپاو آمریکا لیبرالیسم را کنار می زنند.

خود سازمان های بین الملی نقشه ای را منتشر کردند کشورهایی که به رنگ قرمز درآمده اند رنگشان قرمز است آمریکا کانادا، مکزیک، اروپا، چین هند ژاپن کره جنوبی و استرالیا. به ما دروغ گرفته اند تلاش می کنند اینها به نسل جوان نرسد. اقتصاد آنها را حال پاشیدن است.

در دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران اساتید ما نمی گویند که اقتصاد لیبرالی آمریکا در حال فروپاشی است، چرا چون دیگر نمی توانند به آمریکا لبخند بزنند، دیگر نمی توانند بگویند اشغال سفارت آمریکا اشتباه بود.

استعمار فرانو در سیستم مالی و حسابداری ما نفوذ کرده است و می خواهند با تسخیر پول ما ما را زمین بزنند. در نظام مالی دارند آرام آرام ما را به مال شبهه ناک خوردن عادت می دهند. اینجا ما نادر مهدوی و رئیسعلی های جدید نیاز داریم که با فکر و اندیشه و قلم پاسخ اینها را بدهند.

در پایان دولت اصلاحات جک استرا گفت حیف شد تیم مذاکره کننده عوض شد، تیم مذاکره کننده ما قول تعلیق 10 ساله داده بود، یعنی تا امسال، این خبر را در پاییز 84 روزنامه شرق منتشر کرد. یعنی جوان اگر چشمتان را روی هم بگذارید می شود 1403 ما دوباره هم انرژی هسته ای را تعلیق کرده ایم و آرام آرام همینطور جلو می روند.

الان کشورهای آمریکایی و برخی اروپایی ها دنبال راه اندازی نیروگاه های جدید هستند و چند وقت دیگر آن را افتتاح می کنند. بعد می گویند کشورهایی که جزو این کنسرسیوم نیستند نمی توانند از نیروگاه های قدیمی هسته ای خود استفاده کنند به خاطر همین کاری الان به بوشهر ندارند.

ما الان هستیم تا امام مسلمین نگران نشود و امروز هم بر این عهد هستید و اجازه نمی دهیم امام مسلمین نگران شود، جریان انگلیس مآب و طرفدار آمریکایی ها، برخی جاهای کلیدی را در کشور اشغال کرده اند. نباید عملیات تأخیری در جامعه ما استارت بخورد تهدید سخت بر نظام جمهوری اسلامی کارگر نیست بلکه تهدید نرم است که تأثیر می گذارد. این فرزندان رئیسعلی دلواری و شماها هستید که جلوی اینها خواهید ایستاد.

 

تقدیر از خانواده 12 سردار مبارزه با انگلیسی ها و استعماگران در بوشهر

10:50 تقدیر از خانواده شهید رئیسعلی دلواری، خانواده آیت الله بلادی، خانواده عالم مبارز خانواده پدر و پسر مبارز باقر خان تنگستانی و شهید احمدخان، خانواده عالم مجاهد سیدمحمدحسن برازجانی، خانواده شیخ حسین چاهکوتاهی و خانواده زائرخضرخان اهرمی خانواده غضنفرالسلطنه برازجان و آیت الله سیدعلینقی دشتی، خانواده خالو حسین دشتی، خانواده عالم گرانقدر علم الهدی، خانواده شهید نادر مهدوی، با حضور سردار جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع)، آیت الله صفایی بوشهری، سردار رزمجو فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه، جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس، سردار قاسمی، دکتر عباسی با اهدای تندیس تقدیر شد.

از سردار رزمجو به نمایندگی از نیروی قهرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به دلیل دستگیری انگلیسی های متجاوز تقدیر شد.

از مهرداد کرم زاده نیز به خاطر لکه دار کردن غرور انگلیسی ها در مراسم اهدای جایزه قهرمانی المپیک توسط عروس ملکه انگلیس با اهدای مدال تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

حاج حیدر شاکر راوی رشادت های تنگستان و رئیسعلی دلواری نیز از کسانی بود که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت. شاکر در ادامه به روایت گری رشادت های رئیسعلی و مبارزه بی امان وی با استعمارگران انگلیسی پرداخت.

تقدیر از مبارز انقلابی بنگلادش عبدالقادر لواسان و مبارز الجزایری عبدالباقی جواهر و مبارز افغانستانی حسین صفدری ادامه بخش این مراسم بود.

 

سخنرانی مبارزین انقلابی از کشورهای الجزایر، بنگلادش و افغانستان

عبدالقادر نواسان از بنگلادش

خدا را شکر می کنیم که در این همایش که به نام استکبار ستیزی برگزار شده شرکت کردیم و سلام ودرود میفرستیم به امام خمینی کبیر.

روزی حضرت مهدی تمام جهان را نورانی کرد. ما در بنگلادش 190 سال تحت ظلم استعمار بودیم. مالیات های زیادی از ملت ما می گرفتند، ملت ما برای هر کاری باید مالیات پرداخت می کردند. در سال 1770 یک سوم مردم تلف شدند ولی توانستند مالیات هایشان را لغو کنند.

 

سخنرانی عبدالباقی جواهر از الجزایر ادامه بخش این مراسم بود. وی گفت: من قبلا اهل تسنن بودم و از نمت ولایت بی خبرم بودم ، این نعمت برای کسانی که در فضای شیعی بزرگ شده اند نعمت بزرگی است. هیچ جای دنیا نمی توانند اینطور علیه استکبار صحبت کنند و این به خاطر نعمت ولایت است. نباید این نعمت را از دست داد.

 

صفدری از افغانستان نیز گفت: صحبت ها را بزرگترها کردند. جای بسی افتخار است که در کشور جمهوری اسلامی چنین فرصتی وجود دارد که ما در باره استعمار صحبت کنیم. در کابل ما هم گورستانی مثل شما برای انگلیسی ها داریم. به رهبری علما ما توانستیم انگلیسی ها را شکست بدهیم . ما وظیفه خود می دانیم که زیر پرچمی که ایران برافراشته است عللیه استکبار و استعمار مبارزه کنیم.

 

رونمایی از ترانه حامد زمانی

رونمایی از آهنگ دو قرن استقامت که توسط حامد زمانی برای این همایش تهیه شده بود پایان بخش برنامه های همایش دو قرن مقاومت مردم بوشهر در برابر استعمار بود.
0
ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x