مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید ناصر سروری

445
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام ناصر
نام خانوادگی سروري
نام پدر نجف
تاریخ تولد 1346/04/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/01/12
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سربازكميته
شغل -
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید
    در تير ماه 1346 در شهر برازجان چشم به بيكران هستي گشود.هنوز شيريني بازيهاي كودكانه را نچشيده بود كه از نعمت پدر محروم گشت.اما شير زني فداكار براي او هم پدري كرد و هم مادري – او را در آغوش گرم خود پروراند تا اينگونه افتخار خاندان و دين و ملت باشد.داغ جوان 20ساله او را هم به جوار شهيدش واصل كرد.جواني كه هزار اميد و آرزو برايش داشت.دوران كودكي و نوجواني را در محله علي آباد برازجان سپري كرد.در سال 1352 وارد دبستان پسرانه معرفت شد.پنج سال ابتدائي را با نمرات خوب به پايان رسانيد سپس تحصيلات راهنمائي خود را در مدرسه ارشاد و دوره دبيرستان خود را در مدرسه امام خميني برازجان با موفقيت به پايان رسانيد.ايشان در تمام دوران تحصيل فردي متواضع و متين بود و تمام مسئولان از او رضايت كامل داشتند.در خرداد ماه سال 1365 موفق به اخذ ديپلم در رشته اقتصاد اجتماعي گرديد.خصوصيات اخلاقي شهيد را تمام دوستان و آشنايان او به ياد دارند.از دوران كودكي فردي ساكت و متواضع بود.از نظر تقوا و ايمان فردي مؤمن و با خدا بود و هر روز صبح آياتي از قران كريم را تلاوت و ترجمه مي نمود از نظر معلومات عمومي درسطح خوبي بود. به طوري كه هرگاه سئوالي از او مي شد در هر رابطه حاضر به جواب دادن بود.هر روز براي مطالعه كتب درسي و غير درسي به كتابخانه عمومي شهر مي رفت و ساعاتي چند را به مطالعه مي پرداخت . پاسدار شهيد سروري هر شب براي شركت در نماز جماعت مغرب و عشا به جايگاه نماز مي رفت و تا پاسي از شب را به دعا و نيايش به درگاه حق تعالي مي پرداخت و همچنين روزهاي جمعه در نماز پر فيض جمعه در جايگاه نماز شركت مي نمود . شهيد پس از اخذ ديپلم در كميته انقلاب اسلامي بوشهر ثبت نام نموده و دوران مقدس سربازي خود را آغاز كرد و دوره دو ماهه آموزشي را در پادگان پرندك رباط كريم شهريار واقع در شمال تهران به پايان رساند سپس به اهواز منتقل شد.شب اول فروردين سال 1366 به مرخصي آمده و سپس روز ششم فروردين به همراه برادرش راهي اهواز براي ادامه دوره سربازي خود شد در اين مدت شش روزي كه رفتن ايشان به اهواز مي گذشت نامه اي براي خانواده اش فرستاد كه در آن نوشته بود ممكن است ايشان را همراه با تعدادي از همرزمانش به جبهه منتقل كنند.و بالاخره روز 13 فروردين 1366پس از حماسه آفريني هاي كم نظير در منطقه عملياتي شلمچه در خون پاك خود غلتيده و به لقا الله پيوست.
    هرگز نقش تو از لوح دل و جان نرود
    به نام خدا من زهرا سروري خواهر شهيد هستم. برادرم فردي مؤمن و با تقوا بود نماز اول وقت را هيچ گاه ترك نمي كرد در محبت كردن بي نظير بود وكتب مذهبي را بسيار مطالعه مي كرد.
    سراسر زندگي كوتاه ولي پربار شهيدان عزيز خاطره است.شهيد عزيز ناصر سروري متولد تير ماه 1346بودو تاريخ شهادت ايشان 12 فروردين 1366مي باشد.يعني ايشان حدود 20سال داشت كه به فيض عظماي شهادت نائل آمد.ايشان كوچكترين عضو خانواده ما بود در عين حال روحي بزرگ داشت.پسري كم رو و متواضع در عين حال شوخ طبع ودوست داشتني بود.هر چه از خوبي ايشان بگويم كم گفته ام .چون ايشان در خانواده اي نسبتا متوسط از نظر مالي بزرگ شده بود خيلي قانع وكم توقع بود به همين دليل به كمترين چيز راضي بود. ساده لباس مي پوشيد و به عطر زدن خيلي علاقه داشت.البته عطرهاي ارزان قيمت و عطرهايي كه از مشهد مقدس سوغات مي آوردند.هنوز بوي او را از لباسهايش كه به يادگار مانده است استشمام مي كنيم.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيد عزيز ما از كودكي تحت تعليم ديني ومذهبي بود. ايشان از سن 8 يا 9 سالگي نماز خواندن را از پدر خويش آموخت و از آن زمان شروع به نماز خواندن و روزه گرفتن كرد.تا آنجا كه در نماز خواندن به وقت با ديگر اعضاي خانواده مسابقه مي گذاشت. ايشان نماز خود را در مسجد يا جايگاه نماز جمعه مي خواند.با شروع كار پايگاه مقاومت از اولين كساني بود كه به همراه برادر بزرگتر خود در پايگاه ثامن الائمه (ع)كه در محل زندگي امان قرار داشت ثبت نام نمود و در اين پايگاه فعاليت داشت و با سن كمي كه داشت به نگهباني مي پرداخت.
    علاقه زيادي به نظامي گري داشت و به همين دليل پس ازاخذ ديپلم در كميته انقلاب اسلامي استان بوشهر ثبت نام نمود تا پس از پايان خدمت سربازي با رفتن به دانشكده افسري بتواند به ميهن اسلامي خود خدمت كند.ايشان كلاس پنجم ابتدائي بود كه پدر را از دست داد و تحت تعليمات مادر مؤمنه خود بقيه عمر كوتاه خود را سپري نمود.
    هيچ وقت به كسي بي احترامي نمي كرد و هميشه متواضع و فروتن بود به همين خاطر همه او را دوست داشتند.به مجلس مذهبي رغبت خاصي نشان مي داد و با سن كمي كه داشت در مراسم سينه زني ايام محرم و صفر و سخنراني ها شركت مي كرد و چون از داشتن پدر محروم بود به همراه عموي خود كه از مداحان قديمي شهر بود به اين مجالس مي رفت.به خواندن كتابهاي مذهبي علاقه زيادي داشت و گواه اين امر كتاب هايي است كه از ايشان به يادگار مانده است. او بيشتر مواقع به كتابخانه عمومي شهر مي رفت و در آنجا هم درسهاي مدرسه و هم كتابهاي مورد علاقه اش را مطالعه مي كرد.ايشان در مدت عمر خود سه بار به زيارت امام رضا (ع) مشرف شدند.
    در مدت دو ماهي كه به خدمت اعزام شده بود يك بار به مرخصي آمد مدت مرخصي ايشان 5 روز بود.يك روز قبل از رفتن به منطقه جنگي،با خانواده خود به زيارت شاهزاده ابراهيم رفت و روز بعد به همراه برادرم به اهواز رفت كه از آنجا به منطقه عملياتي كربلاي 5 (شلمچه) اعزام شدو6روز بعد خبر شهادتش را به خانواده اطلاع دادند و در تاريخ 14 فروردين سال 1366 پيكر مطهرش را به همراه يكي از همرزمانش به برازجان آوردند و در ميان استقبال پر شور مردم شهيد پرور زادگاهش در گلزار شهداء بهشت سجاد برازجان به خاك سپردند. مادرم پس از شهادت ايشان خيلي دل تنگي مي كرد و چهار سال پس از شهادت ايشان مادرم به رحمت ايزدي پيوست.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x