مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمدرضا افتخاری نیا

764
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمدرضا
نام خانوادگی افتخاري نيا
نام پدر شنبه
تاریخ تولد 1341/05/14
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1364/07/18
محل شهادت بانه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    محمد رضا افتخاري نيا فرزند «شنبه» در تاريخ 14/5/1341 در برازجان ديده به جهان گشود. وي دوران كودكي خود را در كانون گرم خانواده گذراند و در دامان مادري مهربان و متدين پرورش يافت او با شوق و علاقه پا به دوران دبستان گذاشت. دوران نوجواني خويش را در عرصه ي فعاليت هاي انقلابي آغاز نمود و در برپايي تظاهرات نقش مؤثري داشت. در بسيج محله هم فعاليت مي نمود و شب ها به نگهباني در بسيج مي پرداخت. وي به شركت در نماز جماعت و نماز جمعه علاقه ي فراوان داشت و هميشه اهل نماز و روزه بود. دوست داشت درسش را تا رسيدن به مقاطع بالا ادامه دهد ، ولي به خاطر مسائل مالي نتوانست از مقطع راهنمايي بالاتر رود.تا سال سوم راهنمايي درس خواند و بعد از آن ترك تحصيل نمود تا كمك خرجي براي خانواده باشد. بعد از شروع جنگ تحميلي عراق بر عليه ايران به دستور آمريكاي جنايتكار ، شهيد «محمد رضا افتخاري نيا» به منظور اداي دين خويش   به انقلاب اسلامي، خود را به حوزه ي نظام وظيفه معرفي كرد تا به خدمت وظيفه اعزام شود. ايشان به نيروي زميني ارتش اعزام گرديد و در آنجا آموزش نظامي را فراگرفت.پس از اتمام دوره آموزشي به محور جلديان به پاوه انتقال يافت و در آنجا مشغول خدمت وظيفه گرديد. تا اين كه در تاريخ 18/7/1364 بر اثر اصابت گلوله منافقين كوردل به فيض عظيم شهادت نايل گشت. پيكر مطهر شهيد در ميان حزن و اندوه شديد  دوستان و آشنايان و بر روي دست هاي گرم و پرمحبت مردم برازجان تا قطعه شهدا تشييع شد و در بهشت «سجاد» به خاك سپرده شد.
    ادامه مطلب
    اين جانب نيز قصد عزيمت به جبهه هاي نبرد را دارم . ابرقدرتها قصد سركوبي انقلاب اصيل اسلامي ما را دارند. و ليكن آنچه مسلم است ، با تاييدات خداوند قادر و رهبري و حمايت امام عصر(عج) به انقلاب جهاني امام زمان(عج) ملحق خواهد شد. بنابراين شرعاً وظيفه ي خود مي دانم كه براي اعتلاي كلمه توحيد خون ناقابل خود را تقديم دارم. پدر و مادرم تنها مرا در نظر نداشته باشيد، بلكه گريه كنيد بر حسين(ع) سرور آزادگان كه به ما درس شهادت داد.گريه كنيد بر شهداي تاريخ اسلام. و بناليد بر مظلوميت آن سيد بزرگوار و 72تن از يارانش و گريه بر رجايي حامي امام و ناله بر باهنر آن بازوي امام.به شما برادرانم، اي پيام رسانان خون شهيدان! پس از من راهم را كه خط سرخ شهادت است ، ادامه دهيد و از امام و روحانيت مبارز پشتيباني نماييد و حامي ولايت فقيه باشيد
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    او از دوران كودكي و نوجواني به نماز و قرآن علاقه ي بسيار داشت و درمحافل قرآني و نماز جمعه شركت مي كرد. ايشان از اخلاق اسلامي برخوردار بود . در هر حال احترام بزرگترها را نگه مي داشت. حق فرزندي را به بهترين نحو ادا مي كرد. خوشرو مهربان با گذشت و امانتدار خوبي بود. بچه هاي كوچك را خيلي دوست داشت و در برابر رنج و درد صبور بود . اگر كسي از دستش ناراحت مي شد زود مي رفت و از دل او بيرون مي آورد.

    توصيه مادر شهيد


    توصيه ي من به تمام مادران شهيد اين است كه از شهادت پسران خود ناراحت نباشيد و به آنان و خوني كه در راه خدا داده اند افتخار كنند ! چون آن ها در راه خدا و امام حسين(ع) شهيد شده اند و جان خود را در اين راه هديه داده اند. با شكر به درگاه خدا با قلبي زينب گونه به استقبال كفن سفيد و نوراني او رفتم و با دستان خود، او را به خاك سپردم. طوري بودم كه خود را نمي شناختم و در خود غرق بودم، او را همچون فرشته اي مي دانستم كه مي تواند شفاعت ما را پيش خداي بزرگ كند.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x