مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علیرضا زنده پی

910
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عليرضا
نام خانوادگی زنده پي
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1342/06/09
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت اروندرود
مسئولیت تك تيرانداز
نوع عضویت پاسداروظيفه
شغل پاسداروظيفه
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن بوشهر
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • ادامه مطلب
    «بسم الله الرحمن الرحيم»

    «و ادخل الذين آمنوا و عملوا الصالحات جنات تجري من تحت الانهار خالدين فيها باذن ربهم فيها سلام.»

    «و آنان را كه به خدا ايمان آورده و عمل صالح كردند، در بهشت هايي بروند كه از زير درختانش نهرها جاري است و هميشه به فرمان خدا با تحيت و سلام و احترام در آن بهشت مخلدند.»

    (قرآن كريم)

    با شور و نوا به كربلا رفت حــسين

    از بهــر زيارت خـدا رفــت حسين

    جان را به ره عشق بداد از سر شوق         

    لب تشنه به عرش كبريا رفت حسين

    * * * * *

    به ســر عشــق خـدا دارد دل من                   

    بـه ســر شــور نــوا دارد دل مـن

    نـدارد تـاب مـانـدن مـرغ جـانم                    

          هـــواي كــربــــلا دارد دل مــن

    «جنگ جنگ است و عزت و شرف ما در گرو همين مبارزات است.»

    امام خميني

    با درود و سلام بر درهم كوبنده ي ستمگران «مهدي»(عج) و نايب بر حقش امام «روح الله»، و با سلام بي كران نثار شهيدان راه خدا از آدم تا خاتم و از خاتم تا ثارالله و از ثارالله تا روح الله و با سلام به شما امت شهيد پرور.

    اين جانب بنده‌ي حقير خدا، وصيت نامه ي خود را با نام خدا آغاز كردم. چون همه از خداييم و به سوي خدا باز خواهيم گشت. خوشا به حال كساني كه رستگار و سربلند به سوي يار بروند، انسان مي بايد تمام سعي و كوشش خود را در پيروي از امر الهي به كار گيرد تا رضاي خدا را به دست بياوردك چون وقتي كه خداوند از بنده اش راضي شد، آن بنده رستگار مي شود. اما به دست آوردن رضاي خدا جديت مي خواهد و مي بايستي بنده از دادن سر و جان براي محبوب دريغ نكند و سختي هاي زيادي را تحمل كند؛ چون:

    نابرده رنج گنج ميسر نمي شود

    مزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد.

    و اما سخني چند در مورد انقلاب، وقتي مي گوييم انقلاب، يعني اسلام؛ برادران و خواهران مذهبي، امروز ما در برهه اي از زمان به سر مي بريم كه به قول امام عزيزمان تمام كفر در برابر تمامي اسلام قرار گرفته اند و حفظ و نگهداري اسلام بر عهده ي تك تك ماست.

    پس براي حفظ اسلام، از جان و مال دريغ نكنيد؛ چرا كه اسلام با خون شهدا به اين جا رسيده و اين نكته را مدّ نظر قرار دهيد كه خون شهدا پايمال نشود؛ و هميشه در نظر داشته باشيم كه روح شهدا حاضر و ناظر مي‌باشد و اعمال و كردار ما را زير نظر دارند. پس مواظب باشيم كه شرمنده ي شهدا نشويم.

    در ضمن پيروي از امام را فراموش نكنيد كه اين نعمت خداوند مي‌باشد و قدر اين نعمت عظيم را بدانيد كه نصيب هركس نمي شود.

    سخني هم با پدر و مادرم، من از شما عذر مي خواهم كه نتوانستم زحماتي را كه براي من كشيديد جبران كنم؛ و جداً از شما مي خواهم كه از من راضي باشيد و نافرماني هايم را ناديده بگيريد. در ضمن مرا هديه اي بدانيد كه تقديم خدا كرديد؛ و در مرگم زاري و گريه ي زياد نكنيد؛ و اگر مي خواهيد گريه اي كنيد، براي علي اكبر «حسين» (ع) بگرييد.

    از خواهرانم مي خواهم كه زينب وار زندگي كنند و الگويي از يك زن مسلمان باشند. از برادرانم نيز مي خواهم كه دست از ياري انقلاب برندارند كه انقلاب حق است. ديگر عرضي ندارم به جز آرزوي سلامتي براي امام.

    والسلام.

    خدايا، خدايا، تا انقلاب مهدي، حتي كنار مهدي، خميني را نگهدار.

    بنده‌ي حقير خدا

    عليرضا زنده‌پي
    ادامه مطلب
    به روایت پدر شهید مدافع حرم محمد احمدی جوان

    آمده بود منزل ما در روستای باشی ،قرار بود با هم به ماهی گیری برویم ولی من آن ساعت باید می رفتم سرکار در شرکت آسفالت سازی.
    به او گفتم موتور من را بردار و این مسیر جاده خاکی را که طی کنی به محل مناسب برای انداختن طور ماهی گیری نمیرسی.
    گفت نه من موتور سواری نمیکنم.
    گفتم چرا؟تو که رانندگی بلدی !؟
    گفت قبلا سوار میشدم ولی از وقتی که امام فتوا دادند که رانندگی بدون گواهینامه حرام است این کار را نمیکنم.
    ادامه مطلب
    «نمونه هايي از نامه‌هاي شهيد»

     

    «بسم الله الرحمن الرحيم»

    خدمت برادر گرامي و بزرگوارم بهرام سعيدي

    «الدنيا مزرعة الاخرة.»                         دنيا مزرعه اي است براي آخرت.

    اگر اين جنگ بيست سال هم طول بكشد، ما همچنان ايستاده ايم.

    سلام عليكم

    با درود و سلام به بزرگ منجي عالم بشريت «مهدي صاحب الزمان»(عج) و نايب بر حقش و شهيدان راه خدا، و با سلام به شما برادر حزب اللهي.

    پس از عرض سلام، سلامتي شما را از درگاه خداوند عزيز خواهانم؛ و اميدوارم در خدمت به اسلام همچنان موفق و كوشا باشيد؛ و به خاطر مشكلات كنار نرويد و هميشه توكلتان به خدا باشد.

    باري برادر عزيز، اگر از احوال اين بنده ي حقير خدا خواسته باشي، الحمدلله در سلامت و صحت به سر مي برم و متاج دعاي خير شما ذاكرين خداوند مي باشم.

    بهرام جان، نامه ي پرمهر و محبت آميزتان به دستم رسيد. خيلي خوشحال شدم از اين كه نوشته بوديد در برابر پاتك ها عكس العمل نشان داده‌ايد و تا حدودي خيالم راحت شد. خداوند ان شاء الله به شما اجر بزرگ عطا بفرمايد كه در خدمت به اسلام كوشا هستيد. ولي به برادران حزب الله سفارش كنيد كه فعاليت خود را زياد كنند و در وهله ي اوّل بر تقواي خود بيفزايند و خداترس شوند، تا خداي نكرده دچار اشتباه نشوند. در ضمن مواظب باشيد در بين شما كسي نفوذ نكند و از آب گل آلود ماهي نگيرد، كه اگر اشتباهي رخ داد، به اسلام ضربه مي خورد؛ و باز هم تأكيد مي كنم به برادران بگوييد در كارهايشان خدا را نظاره گر بدانند.

    خوب خيلي سرتان را درد آوردم. در خاتمه سلام تمام برادران حزب‌الله را برسانيد.

    والسلام.

    بنده ي حقير خدا، عليرضا زنده پي

    12/11/1363

     

     

    «بسمه تعالي»

    «الا بذكرالله تطمئن القلوب.»

    خدمت برادران پايگاه مقاومت «امام حسن عسكري»(ع)

    سلام عليكم

    با درود و سلام به بزرگ منجي عالم بشريت «مهدي صاحب الزمان‌» (عج) و نايب بر حقش «روح الله» پير جماران و با درود و سلام بر شهيدان راه خدا و رزمندگان اسلام و معلولين و مجروحين و اسراي جنگ تحميلي و خانواده ي معظم شهدا و شما برادران حزب الله.

    پس از عرض سلام، سلامتي شما را از درگاه خداوند متعال خواهان و خواستاريم و اميدواريم كه در خدمت به اسلام و پيشبرد نظام جمهوري اسلامي موفق و مؤيد باشيد.

    باري برادران عزيز، اگر از احوال ما بندگان ضعيف خدا خواسته باشيد، الحمدلله در سلامتي به سر مي بريم و محتاج دعاي شما بندگان صالح خدا هستيم.

    ما در اين جا پاسدار حرمت خون شهدا در جبهه ي نبرد با بعثيون كافر مي‌باشيم. شما نيز در پشت جبهه مي بايست اين خون هاي پاك را نگهبان باشيد و به هيچ كس اجازه عرض اندام در مقابل انقلاب را ندهيد.

    باري برادران گرامي، اخيراً توطئه هاي شومي جهت مبارزه با انقلاب شكوهمند اسلامي مان در شهرها به اجرا درآمده و شما خود از نزديك نظاره گر مي‌باشيد. . . . در مقابل اين حركت خزنده‌ي شيطان بزرگ به وسيله عمالش ساكت نمانيد. در آخرت مي بايست جواب خون شهدا را بدهيد.

    در وهله ي اول سعي كنيد به وسيله ي مراكز قانوني با آنان رفتار كنيد؛ و اگر ديديد سودي نمي بخشد و به انقلاب ضربه وارد مي گردد، و مي خواهد خون شهدا پايمال گردد، خود مستقيماً با آن ها برخورد قاطع نماييد. اجرتان با خدا باد. و اما توطئه ي اخير رواج فساد در بين جوانان و گرفتن نور ايمان از قلب آنان مي باشد كه توطئه اي است كه خيلي از حركت هاي مردمي را در جهان بدين وسيله ساقط كرده اند؛ و بخصوص اين توطئه را در كشورهاي اسلامي و مخصوصاً نظام مقدس جمهوري اسلامي مي خواهند پياده نمايند، كه البته به اين توطئه گران بايد گفت كه «شتر در خواب بيند پنبه دانه».

    حضرت «علي» (ع) مي فرمايد كه دشمن را هيچ وقت دست كم نگيريد. به اميد اين كه حركتي قاطع در برابر اين توطئه گران نشان دهيد. خداوند يارتان باد.

     

     

     

    «يا ايها الذين امنوا اذكروا الله ذكراً كثيراً.»

    «اي كساني كه ايمان آورده ايد، ياد كنيد خدا را ياد كردني بسيار.»

    (قرآن كريم)

    تقوا را، تقوا را، تقوا را پيشه ي خود كنيد.

    (امام خميني)

    سلام عليكم

    با درود و سلام به بزرگ منجي عالم بشريت «مهدي صاحب الزمان» (عج) و نايب بر حقش «روح الله» پير جماران و با درود و سلام بر شهيدان راه خدا از آدم تا خاتم و از خاتم تا خميني، معلولين و مجروحين، اسراي جنگ تحميلي، خانواده ي معظم شهدا و شما برادران حزب الله.

    پس از عرض سلام، سلامتي شما را از درگاه خداوند منّان خواهانيم و اميدواريم كه در خدمت به اسلام و سربازي «امام زمان»(عج) و پيروي از امام امت موفق باشيد.

    باري برادران مخلص و جان بر كف، اگر از احوال ما بندگان حقير خداوند خواسته باشيد، الحمدلله سلامتي برقرار است و محتاج دعاي شما ذاكرين الله مي باشيم.

    خداوند انشاء الله به شما برادران عزيز اجر بدهد كه پشت جبهه را خوب پاسداري مي كنيد. اميدوارم كه به فعاليت خود بيشتر ادامه دهيد و هرگز خسته نشويد و چون كوه استوار، چون دريا پر خروش، چون خورشيد فروزان، چون ماه نوراني و چون آسمان گسترده و بيكران باشيد. يعني براي فعاليت خود حد و مرزي قائل نشويد. خوب خيلي سرتان را درد آورديم. در خاتمه سلام تمام برادران را مي‌رسانيم.

    والسلام.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x