مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اسماعیل جمیله

737
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسماعيل
نام خانوادگی جميله
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1343/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1364/11/29
محل شهادت فاو
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل بيكار
تحصیلات بي سواد
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • برخیز که ماندن اشتباه من وتوست میدان عدو شکار گاه من و توست
    به شتاب که در دیار ایثار وشرف چشم شهیدان حق به راه من وتوست
    چه سعادتی پس عظیم تر و پرشکوه تر از حضور در ضیافت الله و در جمع حسینیان تاریخ و در محفل گرم و پرشور شهیدان بودن و در کنار شهیدانی که در راه حق جان باختند و قیام خونین کربلا حسین (ع) را دوباره زنده کر دند چه فوز عظیمی بهتر از اینت که در کنار آنان آرمیدن و این سعادت نصیب کسی میشود که به فرموه مولا علی (ع) جهاد دری از درهای رحمت (بهشت ) است که به روی بندگان خاص خدا گشوده میشود. وا ین بار با یادواره شهیدی دیگر از حسینیان زمان.
    شهید اسماعیل جمیله در سال 1343 در اوج مبارزه امت شهید پرور ایران با رژیم کفر که به دست امام امت رهبری میشد. دیده به جهان گشود و در ایامی که امام امت فرموده اند. شهید در خانواده ای مذهبی ومستضعف در روستای آبطویل زندگی خویش را آغاز کرد .در ایام کودکی در دامن پدر ومادر که با رنج و زحمت توانستند در آن موقع زمنیه تربیت ایشان را فراهم کنند زندگی شهید همراه با سادگی خاصی و دور از تجملات دنیوی بود . هرچند در خصوص در خانواده ای مستضعف زندگی می کرد امام روح این شهید سرشارا ز مهر ومحبت به اسلام بود شهید در سن 6 سالگی پا به مدرسه گذاشت و مشغول تحصیل شد ولی بعلت روبرو شدن با مشکلات زندگی برخود لازم دید که پدر ومادر خویش را در جهت یاری دادن در زندگی ترک تحصیل کند . لذا تا کلاس سوم ابتدائی ادامه داد و بعداز آن مشغول کمک کردن به پدر ومادر و همچنین به مردم روستا شد. و دوران شکوفائی انقلاب اسلامی با دلی گرم و سرشار از عشق به انقلاب با مردم روستا در جریان انقلاب همگام وهمراه بود. تا اینکه در جهاد سازندگی به مدت یک سال مشغول خدمت شدند. و بعداز آن خدمت مقدس سربازی را که وظیفه شرعی وملی خود می دانست به خدمت سربازی شتافت ودر حین خدمت سربازی جبهه عین خوش اعزام شدند که در آن موقع هم مجروح شدند. ایام سربازی با خوشحال وتندرستی به پایان رسانید وبعداز برگشت واتمام انجام وظیفه به محل خویش برگشتند وطی یک هفته استراحت در کنار پدر ومادر اجازه رفتن به جبهه از خانواده خویش کسب کردند که پدر ومادر این شهید در این امر دریغ نکردند و با اولین کاروان راهیان کربلا عازم جبهه های نبرد شد.
    زندگی این شهید عزیز در بهار عمرش اینچنین بود تا اینکه خداوند او را بسوی خویش خواند. و جواب خدای خود رالبیک گفت وبا نیروی قدرتمند خویش که از ایمان و اعتقادش نسبت به خدا و اسلام بود نشان داد که تا آخرین قطره خون خویش و تا نابودی تمام دشمنا قسم خورده انقلاب اسلامی ایستادگی کرد. و سرانجام در تاریخ 29/11/64 در عملیات پیروزمندانه والفجر هشت در منطقه بندر فاو عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد . خداوند تمام شهیدان را با سرور آزادگان اباعبدالله الحسین محشور بگرداند. و از خدای بزرگ پیروزی رزمندگان اسلام را خواهانیم و خداوند همه ما را از ادامه دهندگان راهشان قرار بدهد.
    والسلام
    روانش شاد و راهش مستدام باد

    نامه شهید
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
    your comments
    guest
    0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دلنوشته ها
    0
    ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x