مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهيد غلامرضا عرب

629
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام غلامرضا
نام خانوادگی عرب
تاریخ تولد 1344
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 23/4/1361
محل شهادت شلمچه
نوع عضویت بسیجی
تحصیلات سیکل
مدفن گلزار شهدا شهر دالکی
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندگي نامه بسيجي شهيد غلامرضا عرب:

    شهيد غلامرضا عرب،در سال 1344 در خانواده اي مستضعف و مذهبي در روستاي بنه از توابع دشتستان ديده به جهان گشود.از كوچكي تربيت و آداب نماز را نزد پدرش آموخت و به آن عمل كرد. تحصيلات ابتدايي و دوره راهنمايي خويش را درمدارس دالكي به اتمام رسانيد و جهت ادامه تحصيل دوره متوسطه در دبيرستان دكتر مفتح دالكي ثبت نام نمود . چون شوق به جبهه و عشق به شهادت را در سر مي پروراند در نيمه سال تحصيلي جهت اعزام به جبهه ثبت نام كرد پس از اتمام دوره آموزشي در پادگان دستغيب كازرون راهي جبهه هاي حق عليه باطل شد و پس از25 روز نبرد قهرمانانه در تاريخ 23/4/1361 در جبهه شلمچه و در عمليات گسترده رمضان بر اثر تركش خمپاره صداميان به آرزوي ديرينه خود كه شهادت بود رسيد.

    روانش شاد و راهش گرامي باد.

     

     

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيد در خاطره پدر:

    مادرش نام غلامرضا را برايش انتخاب كرد . از همان دوران كودكي سعي مي كرديم او را صحيح تربيت كنيم و با احكام اسلامي به خصوص فراگيري نماز و شناختن ائمه معصومين او را آشنا سازيم.او عاشق مراسم مذهبي بود و به همه خانواده عشق مي ورزيد . به صلة رحم و سركشي به خويشان و اقوام علاقه زيادي داشت.همچنين بسيار علاقه مند بود كه در كارها به مادر كمك كند.

    غلامرضا عشق و علاقه وافري به مدرسه داشت و هميشه در كارهايش نظم خاصي حاكم بود.اما ما به علت فقر مالي و تهيدستي برايمان مقدور نبود كه اسباب راحتي او را فراهم سازيم.با اين حال او تكاليف درسي را به خوبي انجام مي داد.رابطه اش با همكلاسي هايش بسيار خوب بود . از معلمين ايشان مي توان آقاي ابراهيم مهتدي كه هم اكنون در دالكي ساكن هستند و همچنين از دوستان وي مي توان مرتضي حقيقت،ابراهيم عبداللهي،محمدجعفر حقيقت،خداكرم فرزانه،حسن احمدي و احمد بحراني- كه همگي ساكن دالكي مي باشند - را نام برد.

    وي به يادگيري مسائل ديني و مذهبي علاقه خاصي داشت و هميشه با افراد با ايمان و مذهبي معاشرت مي كرد.او هميشه علاقه داشت كه در رشته مهندسي كشاورزي ادامه تحصيل دهد.

    شهيد فردي فعال و اجتماعي بود و معاشرت با آشنايان و دوستان را بسيار مي پسنديد.در منزل روي بهداشت و نظافت حساسيت خاصي داشت.

    به امام و روحانيت علاقه زيادي داشت.در  تظاهرات و راهپيمايي ها برعليه رژيم طاغوت حركت مي كرد گوش دادن به سخنراني هاي امام روحيه شهيد را بسيار حساس و لطيف كرده بود.هميشه ما را به پيروي و حمايت از ولايت فقيه توصيه مي كرد. الگوي خود را روحانيوني همچون امام و شهيد بهشتي قرارداده بود.

    با دوستان امام و انقلاب رابطه اي حسنه داشت و از مخالفين انقلاب متنفر بود و هميشه درصدد نابودي و تحقير آنان بود.

    در بسيج حضوري مستمر و دائم داشت و از بدو جنگ تحميلي تا لحظه شهادت هميشه به فكر دفاع از كشور اسلامي بود.

    از محسنات اخلاقي ايشان مي توان به صداقت،شجاعت،خوش اخلاقي و معاشرت با اقوام و دوستان اشاره كرد .

    هميشه سعي در انجام واجبات و ترك محرمات داشت و برخود واجب مي دانست كه در نمازهاي جماعت و جمعه شركت كند . ارادت خاصي به ائمه معصومين(ع)داشت و هميشه در گرفتاري ها به آن ها متوسل مي شد .علاقه فراواني به تلاوت قرآن داشت. به محض اين كه مي شنيد يكي از دوستانش شهيد شده است بسيار ناراحت مي شد و به حال آن ها غبطه مي خورد. هميشه سعي مي كرد با خانواده شهداء ارتباط برقرار كند و براي ديدن آن ها به منزلشان مي رفت.

    غلامرضا براي اولين بار در سن18 سالگي به جبهه حق عليه باطل اعزام گرديد.در موقع اعزام در هنگام خداحافظي گفت:حضور همه ما در جبهه لازم و واجب است. همه را دلداري مي داد و تأكيد مي كرد كه امام و انقلاب را تنها نگذاريم.

    خبر شهادتش را آقاي حسن شنبدي مسئول وقت بسيج دالكي به ما گفت و ما نيز چون هدف ايشان شهادت بود و به آرزويش رسيده بود خدا را شكر كرديم.

    يك روز بعد از شهادتش يعني در25ماه مبارك رمضان سال1361 و پيكر پاكش را  تشييع در جنت الشهداي دالكي دفن كرديم.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگلزار شهدا شهر دالکی
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x