مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهيد رضا قلي(امير)شهسواري

653
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام رضا قلي(امير)
نام خانوادگی شهسواري
تاریخ تولد 1345
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 2/1/1366
محل شهادت سكوي نفتي ابوذر
مسئولیت پدافند
نوع عضویت سرباز
شغل ناوي يكم
تحصیلات سیکل
مدفن گلزار شهدا شهر دالکی
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندگي نامه ناوي يكم شهيد رضا قلي(امير)شهسواري:

    رضا قلي(امير)شهسواري در شهريورماه سال1345در دالكي متولد شد و دوران كودكي و تحصيلي خود را تا پايان دوره راهنمايي در دالكي پشت سر گذاشت و سپس وارد دبيرستان گرديد و تا سال1363به تحصيل اشتغال داشت و سپس ترك تحصيل كرد و جهت امرار معاش خانواده با پدر  همكاري   كرد.

    شهيد رضا قلي شهسواري يكي از صادق ترين و پاك ترين اعضاي خانواده خود بود و چهره مظلوم و دوست داشتني و هميشه خاموش و ساكتش دور از فساد و انحراف بود.در مردادماه سال1365 وارد خدمت مقدس سربازي گرديد و دوره آموزشي خود را در سيرجان به پايان رسانيد و سپس به منظور حفاظت از آب هاي نيلگون خليج فارس به عنوان ناوي وظيفه به پايگاه نيروي دريايي بوشهر آمد و در مدت4ماه خدمت سربازي به مأموريت هاي مختلف و متعددي جهت پدافند به جزاير و سكوهاي خليج فارس اعزام گرديد.تا اين كه در تاريخ19/12/1365داوطلبانه جهت حفاظت از سكوي نفتي ابوذر به آن ناحيه اعزام گرديد و در حال دفاع از ميهن اسلامي خود در همان سكو در تاريخ2/1/1366به فيض عظماي شهادت نائل آمد . به اميد فتح و ظفر نهايي ظفرمردان اسلام و به اميد توفيق ادامه راه تمام گلگون كفنان انقلاب اسلامي.

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيد از زبان مادر:

    پدرش به خاطر ارادت خاصي كه به ائمه اطهار(ع)داشت نام شهيد را انتخاب كرد.در سنين قبل از دبستان او را به مكتب خانه فرستاديم.امير موقع اذان به مسجد نزديك منزلمان مي رفت و اذان مي گفت . به همه اعضاي خانواده عشق مي ورزيد.در برابر خانواده احساس مسئوليت عجيبي داشت.خيلي منظم بود و تكاليف مدرسه اي را به خوبي انجام مي داد . به خاطر بيماري رماتيسم يك سال از مدرسه عقب افتاد.همه فرزندانم از دستوراتش پيروي مي كردند چون نسبت به خواهران و برادران خود بسيار حساس بود.رابطه اش با دوستان بسيار صميمي بود.

    در مراسم سوگواري ابا عبدالله الحسين(ع)شركت فعال داشت.در ايام ماه مبارك رمضان شب ها در مراسم قرآن و روضه خواني شركت مي كرد و روزها روزه مي گرفت.در كار كشاورزي به پدر بزرگش كمك مي كرد.به ورزش،مسجد،مطالعه و شركت در جلسات مذهبي علاقه فراوان داشت و در اوايل پيروزي انقلاب در جهاد سازندگي شركت مي كرد.به پدر و مادر و خواهر و برادرانش احترام مي گذاشت و در هر كاري با آن ها مشورت مي كرد.نسبت به همسايگان احترام خاصي قائل بود و هميشه به افراد فقير كمك مي كرد.

    علاقه او به امام به حدي بود كه تمام سخنراني هاي امام را جمع آوري مي كرد و با جان و دل به سخنراني ها گوش مي داد.تمام كاست هاي سخنراني امام را در قبل از انقلاب داشت.قبل از انقلاب با آن كه سني نداشت و دبستاني بود در تمام راهپيمايي ها شركت مي كرد و شعار روي ديوارها مي نوشت و حتي چندين بار از استوار حيدري كتك خورده بود.

    به نماز جماعت علاقه فراواني داشت و دوست داشت هميشه در مسجد محل ، نماز جماعت برگزار شود.هيچ وقت حق كسي را ضايع نمي كرد.

    دوران آموزشي سربازي را در پادگان آموزشي سيرجان به پايان رسانيد و بعد از آن به پدافند نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سكوي ابوذر پيوست.هدف او دفاع از آرمان هاي امام و حفظ نظام جمهوري اسلامي در مقابل تهاجم استكبار جهاني بود.از دوستان نزديك وي تعدادي به درجه رفيع شهادت نائل گشتند.

    توسط يكي از بستگان از شهادت ايشان با خبر شديم و يك هفته بعد در تاريخ 9/1/1366 او راتا گلزار شهداي دالكي بدرقه كرديم.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگلزار شهدا شهر دالکی
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x