مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید غلامحسین كریمی زاده

877
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام غلامحسين
نام خانوادگی كريمي زاده
نام پدر محمدباقر
تاریخ تولد 1344/11/09
محل تولد بوشهر - تنگستان
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت اروندرود
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات ديپلم
مدفن بنه گز
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    شهيد كريمي زاده در سال 1344 در خانواده اي متدين و معتقد به دين حيات بخش اسلام در روستاي بنه گز ديده به جهان گشود و بخاطر ارادت خاص خانواده به سالار شهيدان نام او را غلام حسين گذاشتند تا غلام و پيرو رهبر آزادگان جهان امام حسين (ع) باشد . او در سن 7 سالگي وارد مدرسه ابتدائي شد و سپس دوره 3 ساله راهنمائي را در مدرسه خاقاني (شهيد جلالي) به پايان رسانيد و براي ادامه تحصيل به شهر بوشهر رفت . در دبيرستان شريعتي در رشته فرهنگ و ادب تا سال سوم ادامه تحصيل داد . سال چهارم متوسطه را بصورت متفرقه امتحان داد و موفق به اخذ ديپلم گرديد .

    دوران تحصيل او در شهر بوشهر و همزماني با شروع جنگ تحميلي در سال 1359 تحول بزرگي را در او ايجاد كرد . در حاليكه درس مي خواند عشق به امام و پيامهاي الهي او و حمايت مردمي از جنگ جرقه اي در وجود او پديد آورد و در خيل جوانان اين مرز و بوم رهسپار جبهه هاي حق عليه باطل شد .

    براي اولين بار در تاريخ 6/6/62 به جبهه هاي جنگ اعزام گرديد . ورود او به جبهه هاي حق عليه باطل از او انساني شجاع و خستگي ناپذير ساخت . او نسبت به دوستانش مهربان و در مقابل دشمنان خشمگين و استوار بود .

    به خاطر حالت معنوي و خضوع و خشوع او در نمازهايش و علاقه به ورزش فوتبال و شركت در دسته هاي ورزشي استقلال بنه گز و كارگر بنه گز هرگز از ذهن دوستانش فراموش نخواهد شد .

    زيرا نه تنها ورزشكاري موفق بود بلكه نقش اخلاقي او در ميدان ورزش نيز براي تمامي دوستان ورزشكارش مشهود و ملموس بود .

    بطور متوالي در 7 مرحله به جبهه هاي جنگ اعزام گرديد در اين مراحل هرگز خستگي و ملال ناشي از جنگ در او احساس نگرديد و در هر بار اعزام به جبهه شادابتر بنظر مي رسيد و به اهداف خود معتقد تر مي شد . او در بخشي از بيانش در وصيت نامه خود رمز اين خستگي ناپذيري را چنين بيان مي كند : هرگز نخواهيم گذاشت اسلحه گرم شهدايي مانند سهراب يگانه ، علي احمدي ، غلامحسين حيدري كه بخون خفته اند سرد شود و بر زمين بماند بايد من و شماها بپا خيزيم و راه آنان را ادامه دهيم و انتقام خون همه شهداء را از دشمنان            اسلام بگيريم .

    شهيد غلامحسين كريمي زاده در بيشتر جبهه هاي جنوب كشور حضور داشت . و در حاليكه در هفتمين مرحله ورودش به جبهه در عمليات كربلاي 4 در اروندكنار در مرز بين ايران و عراق ، سكان قايق رزمندگان اسلام را بعنوان فرمانده دسته براي از بين بردن خصم متجاوز هدايت مي كرد در حركت تك توسط نيروهاي عراق در جزيره ام الرصاص در كنار اروند پرخروش هدف قرار گرفت و متاسفانه بعلت موقعيت منطقه عملياتي در آن هنگام در تاريخ 3/10/65 پيكر پاكش در عمليات كربلاي 4 در كنار اروند[1] مانند ساير عرشيان قدسي مفقودالاثر گرديد تا اينكه پس از 10 سال جاويداثر بودن در تاريخ 16/11/75  جسم پاكش در حاليكه پيچيده در پرچم سه رنگ ايران بود به سرزمين اسلامي خود بازگشت تا در كنار ساير رزمندگان شهيد ،آناني كه در وصيت نامه اش، نامي از آنان ذكر كرده آرام گيرد . خداوند روح بلند او را همراه با خيل كاروانيان كربلاي ايران محشور بگرداند .

     

    سجاياي اخلاقي شهيد غلامحسين كريمي زاده

    1- فرمانده مقتدر و با نفوذ بود

    2- از آنچه خداوند بر انسانها حرام فرموده چشم مي پوشيد

    3- پيروي از رهبريت امام خميني (ره)

    4- كمك به فقرا و محرومين

    5- عظمت آفريدگار در جانش تجلي پيدا كرده و هر چه غير خدا بود در چشمش حقير مي آمد

    6- در دام دنيا اسير نشد و خويشتن را از آن رهانيد

    7- در مورد به خدمت به خدا و خلق نگران بود زيرا احساس مي كرد خدمت او كم است

    8- خويشتن را براي آخرت در رنج و تعب مي انداخت و مردم را از خود آسوده خاطر مي كرد

    9- اهتمام فراوان به نماز اول وقت در ميدان هاي جنگ و مساجد

    10- زياد دل به دنيا نبسته بود تا اينكه آرزوهايش دور و دراز باشد

    11- شجاعت وصف ناپذير در ميدانهاي نبرد داشت

    12- با كسي كه از او بريده بود پيوند برقرار مي كرد

    13- طبع شاعرانه داشت

    14- ورزش را نه به عنوان هدف بلكه بعنوان وسيله تندرستي دوست مي داشت

    15- بجاي آوردن صله رحم بصورت گسترده

    16- نيكي به والدين

    17- در عبادات خود خاشع و فروتن بود

    1-  رودخانه اروندكنار از تلاقي رودهاي شط العرب (دجله و فرات) با كارون ايران بوجود مي آيد . حركت اين رود از شمال به جنوب است و ارتفاع آب در عميق ترين قسمت رودخانه به 25 متر مي رسد . اختلاف ارتفاع آب پايين ترين و بالاترين حد در حالت جزر و مد 5/3 متر است و عرض آن بين 500 تا 2000 متر متغير مي باشد . (نقل از كتاب از خرمشهر تا فاو . انتشارات معاونت سياسي ستاد كل . شهريور 1367 . ص 163 ) .

     

    خانواده شهيد غلامحسين كريمي زاده

    محمدباقر كريمي زاده متولد 1301 و بانو سكينه كرمي متولد 1307 پدر و مادر شهيد بسيجي غلامحسين كريمي زاده       مي باشند . محمدباقر كريمي زاده ساليان سال در كسب روزي حلال و امرار معاش فرزندانش زحمات زيادي را در سالهاي حياتش تحمل نموده است تا بتواند فرزنداني در خور اسلام و كشور تربيت نمايد . فرزنداني كه همچون غلامحسين فرمانده دلير ميدانهاي نبرد حق عليه باطل گردد و بعد از ده سال پيكر متلاشي شده اين شهيد به وطن اسلامي باز گردد تا در كنار ساير مردان رشيد و دلاور ميهن به خاك سپرده شود . پدر شهيد از جمله پدراني مي باشد كه از همان اوايل جواني تن به كار در مزرعه داد و كار كشاورزي را پيشه خود ساخت و با كار طاقت فرساي كشاورزي ساخت تا ناني حلال كه از رنج دستان خود بدست مي آورد به فرزندانش اهدا نمايد ولي پس از مدتي طولاني كار زراعت و مزرعه داري را رها نمود و به محل كارخانجات در شهر بوشهر رفت و از آنجا به بخش خدماتي نيروي هوائي ارتش در بوشهر منتقل گرديد و تا پايان دوران بازنشستگي در آنجا باقي مانده تا اينكه پس از زمان بازنشستگي يعني در ارديبهشت سال 1374 نداي پروردگار لبيك گفت و به دار باقي شتافت .

    مادر شهيد نيز از خاندان بزرگ منطقه تنگستان بوشهر و همچنين اسوه تمام نمايي از مادران كه ساليان طولاني انتظار فرزند را كشيده است ولي چه در مدت انتظار و پس از آن شاكر وسپاسگزار خدايش بود و خمي به ابرو نياورده است و هرگز از هديه بزرگ خود به درگاه اهديت شكوه اي نگشوده و ايشان در حال حاضر در قيد حيات مي باشند .
    ادامه مطلب
    لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم

    با درود و سلام به پيشگاه مقدس حضرت مهدي موعود و نائب بر حقش امام امت ، بت شكن زمان اين خورشيد محرومان و مستضعفان و امت حزب الله ايران ، سلام و درود بر خط شكنان جبهه هاي حق عليه باطل ، دلير مردان قلعه هاي فتح ، با درود و سلام بر تمامي خانواده هاي شهداء ، عرض ادب به تمامي شهداي عزيز و فداكار ، از صدر تا عمليات كربلاي 2 و 3 ، كه امت ما را مفتخر به پيروزيهاي چشمگيري نمودند  اينك كه امام حسين سلام الله عليه درس فداكاري و شهادت را به ما آموخته است امت حزب الله بايد همگي برخيزند و با همت خود پايان جنگ را سرنوشت قيام همه جانبه خود نمايند . چرا كه امام حسين نداي ياري سر مي دهد و درس عبرت را به آنانكه به اين جنگ و دفاع از اسلام معتقد نيستند بياموزيد . فرصت را غنيمت شمرده و اعلام كنيد به تمامي منافقين و خودي هاي وابسته به شرق و غرب كه هرگز از جنگ خسته نخواهيد شد به امت حزب الله بنه گز اين نويد پيروزي خواهيم داد كه ان شاءالله پيروزي در جنگ كفر و اسلام از آن ماست ما رزم آوران همواره مي تازيم بر دشمنان زبون تا تاريخ پر از حماسه هاي طنين افكن نموده مي رويم تا راه كربلا را باز نمائيم و اولين زيارت قبر حسين خانواده شهداء علي الخصوص خانواده شهيد سهراب يگانه و علي احمدي و غلامحسين حيدري ما هرگز نخواهيم گذاشت اسلحه گرم اين شهداي بخون خفته سرد شده بر زمين بماند بايد من و شماها بپا خيزيم و ادامه راه آنان داده و انتقام خون همه شهداء را از دشمنان اسلام گرفته و به منافقين داخلي بگوئيم كه اميد همه شما به نااميدي تبديل خواهد شد . آنچه كه شما از امت حزب الله اميدوار بوديد ، برعكس آن از آب درآمد ملت ما به ادامه جنگ هيچگاه خسته نشده و نخواهد شد . پيروزي نزديك است در همين جاست كه ضد انقلاب در كنار و گوشه ها به تضعيف روحيه مبارز شما امت حزب الله  مي پردازد اما با حضور خود در جبهه هاي حق مشت محكمي بر دهان ياوه گويان بزنيد همچون قبل به پشتيباني خود ادامه دهيد ملت ما در همه ابعاد انقلابش موفق بوده علي الخصوص دولت جمهوري اسلامي و رياست مجلس شوراي اسلامي و همه وزراي ديگر و ان شاءالله اين جنگ با فرماندهي كل قوا خميني بت شكن بنفع اسلام پايان خواهد پذيرفت ، از خداوند توفيق پيروزي همگي شما را از خداوند خواستاريم .

    والسلام

    به اميد پيروزي رزمندگان اسلام و فتح كربلا و آزادسازي اسرا

    بسيجي غلامحسين كريمي زاده

     
    ادامه مطلب
    مصاحبه با خانواده شهيد غلامحسين كريمي زاده

    مادر شهيد بهمراه خواهراو از شهيد آبهاي خروشان اروند صحبت مي كنند . شهيدي كه آبهاي اروند براي او صحنه نبرد با دشمن غدار بود . غلامحسين از دوره نوجواني و آشنايي با مفاهيم اوليه دين مبين اسلام علاقه زيادي به يادگيري قرآن و برپايي نماز نشان مي داد . اين امر سبب يادگيري قرآن با تلاوت خوش او در زمان كوتاهي شد به قرائت قرآن و برگزاري نماز اول وقت اهميت خاصي مي داد و در تمامي زمانِ نماز در او خضوع و خشوع همراه با خداترسي وجود داشت . در شبهاي جمعه با صداي رساي خود دعاي پرفيض كميل را   مي خواند و در مراسمهاي مذهبي و نوحه خواني فعالانه شركت مي كرد .

    خواهرش مي افزايد هنگامي كه غلامحسين از جبهه برمي گشت حتي يك روز يا يك شب در خانه استراحت كامل نمي كرد و در گروه مقاومت روستا به نگهباني و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب مي پرداخت . به ظواهر دنيوي علاقه اي نشان نمي داد و از پوشيدن لباسهاي نو و يا بستن ساعت مچي امتناع مي كرد .او مي گفت : شايد يكي از دوستانم بعلت كم بضاعتي مالي قدرت پوشيدن لباس نو را نداشته باشد و با چنين كاري در روح او ايجاد حقارت شود . مادرش از صفات انساني و ايثار او نسبت به همنوع خودش بيان مي كند كه در سال 1365 باران شديدي ايجاد سيل كرده بود و باعث خرابي بسياري از خانه ها در روستا و خرابي قسمتي از خانه مان شده بود ، شاهد بودم خانه خودمان را رها كرد و بسوي خانه هايي كه با مشكلات بيشتري روبرو بودند مي رفت بخصوص به سوي خانه هايي كه افراد خانواده آنان از نظر مالي وضعيت مناسبي نداشتند ،       مي شتافت . در آن شب سيلي ساعت 3 نيمه شب به خانه برگشت در حاليكه از من طلب كمي غذا كرد . علت نخوردن غذا را از او در خانه هايي كه به آنان كمك كرده بود پرسيدم ، جواب داد : مادرم يك لحظه احساس كردم شايد در خانه آنان غذا به اندازه كافي نباشد و در اين زمينه در تنگنا قرار بگيرند و احساس خجالت و شرمندگي به آنان دست بدهد .
    ادامه مطلب
    خاطره از شهيد غلامحسين كريمي زاده

    در حين عمليات كربلاي 4 بوديم شهيد غلامحسين كريمي زاده فرماندهي دسته خود را بعهده داشت گردان ما (ذوالفقار) هنگام شب بود كه وارد منطقه عملياتي در جزيره ام الرصاص شد . هدف ما از ورود به اين منطقه و مستقر شدن نيروها در آن پيشروي و احتمالا تهديد شهر بصره عراق بود . اين كار تا صبح روز بعد بخوبي انجام گرفت ولي ساعت 9 صبح بود كه جزيره يكباره به جهنمي از گلوله هاي آتشين بعثيان عراقي تبديل شد . از زمين و آسمان گلوله روانه ما مي شد ، در حاليكه تمامي نيروهاي عمل كننده به جان پناهي رفته بودند ، به چشم خود ديدم كه شهيد كريمي زاده همچون غزالي تيزپا از اين سو به آن سو در حال حركت است و فقط يك لباس خاكي بسيجي بهمراه يك كفش كتاني به پا دارد و از ادوات معمول نظامي در مقابل گلوله هاي دشمن خبري نبود و اگر چيزي از دست رزمندگان در موقعيت رها شده بود به آنان مي سپرد اين وضعيت چنان روحيه اي در نيروهاي عمل كننده بوجود آورده بود كه بتدريج ديده مي شد رزمندگان جان پناهي را كه به درون آن رفته بودند به تدريج ترك مي كردند و حالت جنگي بخود مي گرفتند .

    «كاظم خواستار همرزم شهيد»
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربنه گز
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x