مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین علوی

801
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی علوي
نام پدر غلامعلي
تاریخ تولد 1345/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/01/29
محل شهادت كوشك
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن بنه گز
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید

    حسين در خانواده اي متدين و با تقوا در روستاي بنه گز ديده به جهان گشود . در زمان كودكي نيز مانند ساير كودكان هم محله ايش اوقات خود را در كوچه هاي خاكي روستا سپري نمود تا اينكه به سن 7 سالگي رسيد و عشقِ با سواد شدن در وجود او شعله ور شد و راهي مدرسه گرديد اما مشكلات خانوادگي و امر كمك رساني به خانواده ادامه تحصيل را براي او فقط تا پايان ابتدائي ممكن ساخت و پس از آن كمك كار پدرش شد . در زماني كه حسين بناچار شغل پدر را اختيار كرد در ايفاي نقش مغازه داري بعنوان يك موحد با خدا كه به مسائل حلال و حرام توجه دارد مطرح گرديد . اين امر نه تنها در مغازه داري او ديده مي شد بلكه در مراسم مذهبي و بخصوص ماه مبارك رمضان و اداء نماز نيز به وضوح آشكار بود .

    حس دفاع و پاسداري از كشور اسلامي ، او را در سال 1365 به خدمت مقدس سربازي و جانبازي در راه ميهن كشانيد تا از اين طريق دين خود را به اسلام و ميهن خويش نشان دهد .

    آموزش مقدماتي را كه مدت آن 3 ماه بود در يكي از پادگانهاي ارتش در شهرستان كازرون به پايان رسانيد پس از به انجام رساندن آموزش، و سپري شدنِ مرخصي كوتاه در كنار خانواده ، براي ادامه خدمت و انجام وظيفه در قبال كشورش به حوزة خدمت خود، سرزمين سوزان و كربلاي ايران، خوزستان عزيمت نمود . مدت 2 ماه را در جبهه هاي حق عليه باطل در اطراف شهر اهواز گذراند . طرح طراحان نظامي ايران در جنگ به منظور حفظ و گسترش ابتكار عمل ، عبور از مرزهاي بين المللي را توجيه پذير مي نمود . در همين راستا شهيد علوي به پاسگاه زيد واقع در عراق منتقل گرديد ، مدت كوتاهي در آنجا بود كه نيروهاي عراقي با اجراي يك تك خود را به نيروهاي ايراني در اين منطقه مي رسانند و علوي شجاعانه در مقابل دشمن ايستادگي مي كند و تا آخرين لحظه خون پاكش را در راه احياء دين خدا فدا مي كند . در تاريخ 29/1/1366 او در اطراف پاسگاه زيد عراق به لقاي الهي پيوست تا تداوم بخش راه انبياء ، شهدا و رهبري امام بزرگوار (ره) باشد .

     

    سجاياي اخلاقي شهيد حسين علوي

    1- كوشش وافر در حلال بودن درآمد

    2- دوستداري اهل بيت و خدمت در مراسم عزا و جشنهاي ائمه معصومين

    3- توجه خاص به برپايي نماز و اداء روزه در ماه مبارك رمضان

    4- شوخ طبع و خنده رو بود

    5- منبع خير و خوبي به مردم بود

    6- از گفتنو يا شنيدن سخنان باطل همچون غيبت و دشنام و بهتان پرهيز داشت

    7- از تكبر دور بود و در تمامي اعمال او تواضع و فروتني ديده مي شد

    8- فاتح قلبها بود

    9- در كسب هزينه هاي خانواده و كمك به آنان نهايت كوشش داشت

    10- به زر و زيور دنيا دلبستگي نداشت

    11- از طمع دنيا بدور بود

    12- حق همسايگي را بنحو احسن اداء مي كرد

    13- در برابر قضا و قدر الهي تسليم بود و لب به شكايت نمي گشود .

    14- جائي عفيف و پيراسته داشت زيرا آنچه جانش را صيقل مي داد طلب مي كرد .

    15- اميال و آرزوهايش كوتاه و آني بود و دلبستگي به دنيا را شايسته نمي دانست .

    پيام شهيد شهيد حسين علوي

    شهيد حسين علوي با نام علوي خويش در خط سرخ شهادت معاني ديگر مي بخشيد .

    او هدفش از رفتن به جبهه و پوشيدن لباس سربازي در گفتارش ، آمدن در كاروان راهيان كربلا و خدمت به اسلام و مبارزه با كفر و آناني كه به زور كشور عزيزمان ايران را اشغال كرده بود بيان مي كرد .

    شهيد علوي در بسياري از گفتار و كردارش همواره عشق به امام (ره) و رهبري و شهادت در راه خدا و رسيدن به  منزل دوست بيان مي كرد و دنيا را محل اقامت كوتاه و فاني مي دانست و به همين دليل چنان وابسته به دنيا نبود و دنيا را محل رسيدن به هدف نهايي خود كه شهادت در راه خدا مي باشد ، مي دانست .

    او به دوستانش سفارش مي كرد از غيبت و تهمت و صفاتي كه اعمال انسان را تباه مي كند و باعث دوري از خدا و پيامبران او مي شود پرهيز نمايند . زيرا كه خداوند را حي و حاضر بر اعمال و كردار انساني مي دانست . شركت در مراسم مذهبي و تمسك جستن بر اهل بيت بخصوص مراسم سالار شهيدان از اهداف بزرگ او بود و روشني دل آنرا در برپايي عزاي سالار شهيدان امام حسين (ع) مي دانست و راه نجات از آتش دوزخ را تمسك به خاندان نبوت و عصمت مي يافت .

     

    خانواده شهيد حسين علوي

    پدر و مادر شهيد حسين علوي ، غلامعلي علوي متولد سال 1317 و مدينه حيدري متولد سال 1320 مي باشند . پدر فداكار سرباز رشيد اسلام شهيد علوي از همان طفوليت با مشكلات زندگي دست به گريبان گرديد . هنوز سه سال بيشتر نداشت كه پدرش را از دست داد و مجبور به اقامت در كنار عمويش گرديد . در اين مدت هميشه راه صراط مستقيم و صالحين را پيشه خود ساخت و از هرگونه كوشش و اهتمام كه از راه طلب روزي حلال بود دريغ نورزيد در اين راه از كمكهاي بي شائبه همسر فداكارش برخوردار بود . مادر شهيد در غم از دست دادن فرزند شهيدش از زمان شهادت تا به امروز سجده شكر بجاي مي آورد و آنرا از الطاف الهي مي داند .

    شغل پدر شهيد كشاورزي است و نيز در حال حاضر داراي 4 فرزند پسر و 2 دختر مي باشد . از خداوند سبحان و بزرگ براي اين خانواده توفيق الهي خواستاريم .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    مصاحبه با خانواده شهيد حسين علوي

    مادرش از حسين ، آن سرباز جان بر كف وطن اينگونه        مي گويد : پسرم فردي متواضع و شوخ طبع بود و سعي داشت هر كاري را با چاشني شوخي همراه سازد و كسي را از خود ناراحت نكند . هنوز خواندن قرآن در شبهاي رمضان شروع نشده بود كه بعنوان خادم صديق وارد مسجد مي شد و مقدمات لازم را براي سايرين جهت قرائت قرآن فراهم مي ساخت .

    به مسئله طلب روزي حلال توجه خاص داشت و گاهي اوقات مي ديدم كه حتي به پدرش نيز در اين زمينه يادآوري مي كرد .

    به امر ديد و بازديد از اقوام و خويشاوندان و بطور كلي به مسائل صله رحم توجه داشت . برخي اوقات ما و يا خانواده فرصتي براي ديدن برخي اقوام پيدا نمي كرديم امّا او چه قبل از سربازي و چه در حين سربازي به سراغ آنان مي رفت و يا اگر همسايه اي احتياج به كمك داشت بدون هيچگونه چشم داشت به كمك او مي شتافت . تمامي ماحصل و درآمد تلاش و زحمت خود را بدون كم و كاست به ما تحويل مي داد تا صرف هزينه هاي خانواده شود . او هيچگونه آرزوي دور و درازي را در درون خودش پرورش نمي داد و كوشش او در كسب رضايت ما و افراد خانواده بود .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربنه گز
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x