مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید ابوالقاسم خادمی

413
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام ابوالقاسم
نام خانوادگی خادمي
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1349/01/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/04/04
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره دبيرستان
مدفن ديلم
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • شهید گرامی در سال 1349در یک خانواده مذهبی در روستای کنارکوه ازتوابع شهرستان دیلم چشم به جهان گشود.در سن هفت سالگی برای کسب علم وبهره مندی از نعمت سواد روانه ی مدرسه شد و موفق گردید تا کلاس دوم نظری تحصیل نماید.وی سه مرتبه به جبهه های نور علیه ظلمت اعزام گردید.ایشان در حال فراگیری علم در کلاس سوم نظری بود که در تاریخ 27/1/1367ازطرف بسیج به جبهه اعزام شد. اواولین  باری که به جبهه رفته بود،درهمان جا خبرشهادت دوست و هم روستاییش شهیدحسین امیریان را شنید و باخودعهدبست که ادامه  دهنده ی راه او باشد .درتاریخ 4/4/ 1367 ابوالقاسم و دیگر دوستانش احمد درویشی و مرتضی دشتی درهنگام نبرد با مزدوران بعثی عراقی در محل جزیره ی  مجنون به شهادت رسیدند.پیکراین سه پرنده ی بهشتی سالها درنیزارهای مجنون سرود رهایی سردادند.پس از12سال غریبی و بی نشانی درتاریخ 18/11/1378 توسط گروه تفحص  پلاک شهید ابوالقاسم خادمی  درجزیره ی مجنون پیداشد.پیکراین شهید به اتفاق دوتن از همرزمانش شهیدان احمددرویشی و مرتضی دشتی،پس از 12سال در روز12/3/1379با حضور پرشکوه خانواده ها وهمرزمان آن شهیدان و انبوهی ازمردم،ازسپاه بندردیلم تا گلزارشهدای دیلم تشییع شد،عده ای ازجوانان باحسرت فراوان بر روی تابوت های آنها می نوشتند: دعا کنید مانیز شیرینی شهادت را بچشیم.))

    روحش شاد و راهش پر رهرو و مستدام باد .
    ادامه مطلب
    سلام بر برادران،خواهران،پدرومادر مهربانم که ازجانم بیشتر دوستشان دارم.درهنگامی که خبرشهادتم را می شنوید،هیچ ناراحتی نکنید.برایم حجله نگذارید،اگرگریه کنیدراضی نیستم،چون برای شهید نبایدگریه و عزاداری کرد،بلکه بایدخوشحال باشید که زندگی جاویدنصیب فرزندتان شده است.

    ای برادرم اگراین سعادت نصیب من شد و به لقاءالله پیوستم توسلاح برزمین افتاده ی مرا بردار و علیه دشمن مبارزه کن تا اینکه پیروز شوی یا مانند من به لقاءالله بپیوندی.برادران و خواهرانم انجام واجبات و مستحبات و ترك محرمات و مكروهات و تقواي خويش را حفظ و پاسدار انقلاب اسلام باشيد.هوشيار باشيد و كمر همت و جهادبربنديد و گوش به فرمان رهبر و به هوش باشيد و نگذاريد كه عجانب و اجنبي پرستان شرق و غرب (منافقان و كفار ) به اهداف شوم خودشان برسند.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    کیف ورزشی فوتبال :

    من و شهید بهزاد بهمنی معلم کلاس چهارم دبستان روستایمان همراه کاروان از پایگاه مقاومت سپاه گناوه به جبهه اعزام شدیم. آقای بهمنی از گناوه تا ماهشهر از من جدا بود ولی از جایگاه نماز جمعه ی ماهشهر تا پایگاه ناوتیپ واقع در جراحی من و او با هم بودیم. وقتی به ناوتیپ رسیدیم به من گفت : ابوالقاسم ما دو تا با هم هستیم، سعی کنیم همه جا با هم باشیم و در یک پایگاه مستقر شویم. من هم قبول کردم اما هنگامی که جلوی چادر پرسنلی گردان رسیدیم،گفتند: کسانی که از دیپلم به بالا سواد دارند در یک صف بایستند و بقیه در صفی دیگر. شهید بهمنی که دارای مدرک فوق دیپلم بود داخل صف دیگری ایستاد و آنها را برای آموزش بی سیم به واحد مخابرات بردند و مدت دو شبانه روز به طور فشرده آموزش دادند. هنگامی که منتظر خودرو بودند تا به خط مقدم اعزام شوند من پیش او رفتم، چون دو روز گذشته او را ندیده بودم روبوسی و احوالپرسی کردیم. من با حالت شوخی گفتم : آقای بهمنی شما که کیفتان ورزشی است و روی آن نوشته فوتبال، نکند می خواهی بروی مسابقه؟! او لبخندی  زد و گفت: نه جانم به مسابقه می روم اما نه مسابقه ی فوتبال، بلکه مسابقه ی رسیدن به خدا و ائمه ی اطهار و زیارتشان. این را گفت و سوار بر خودرو شدو رفت. فردا صبح خبر آوردند که بهزاد بهمنی موقعی که مشغول نماز خواندن بوده بر اثر ترکش توپ فرانسوی به شهادت رسیده است. من از شدت ناراحتی نزدیک بود بی هوش شوم. با ناراحتی گفتم ای خدا او دیروز داشت با من صحبت می کرد، کی شهید شد؟ انشاالله زیارتش قبول باشد ای خدا ما را نیز ادامه دهنده ی راه این شهیدان قرار بده.

    از زبان شهید
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارديلم
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x