مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

اسماعيل بحريني پور

260
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسماعيل
نام خانوادگی بحريني پور
نام پدر ابراهیم
تاریخ تولد 1340
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 24/ 12/ 61
محل شهادت سرپل ذهاب
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات سوم راهنمایی
مدفن كنگان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • شهيد اسماعيل بحريني پور در سال 1340 در كنگان و خانواده اي مذهبي و متدين ديده به جهان گشود .

    وي در هفت سالگي به مدرسه رفت . دوران ابتدايي را در دبستان خيام  و دوران راهنمايي را در مدرسه شريعتي با موفقيت پشت سر        گذراند .بعد از آن با جمعي از دوستان خود براي ادامه تحصيل  عازم بوشهر گرديد. اما با ناكامي روبرو شد و به علت شرايط زماني ، به خدمت مقدس سربازي رفت و ديگر مجال ادامه تحصيل پيدا نكرد . هنوز چند ماه از خدمت مقدس سربازي وي درجبهه نگذشته بود كه بر اثر تصادفي كه در هنگام انجام وظيفه براي ايشان رخ داد از انجام  بقيه خدمت مقدس سربازي معاف گرديد و در بنياد مهاجرين جنگ مشغول به كار شد . وي فردي زحمت كش ، فعال و داراي اخلاقي پسنديده بود . از همان اوايل نيز داراي  روحيه ايثارگري و  شهادت طلبي بود . با دوستان شان كاملا صميمي بود و هيچ وقت كلام يا صحبت  نا شايستي بر زبان نمي آورد  . عضو فعال بسيج كنگان بود و در بسيج نيز خدمات شايسته اي انجام مي داد . وي بارديگر به جبهه هاي نبرد اعزام شد  . سر انجام در مورخه 21 /12 /61 در منطقه سر پل ذهاب بر اثر اصابت تركش خمپاره  به درجه رفيع شهادت نايل گرديد . روحش شاد و راهش پر رهرو باد .
    ادامه مطلب
    اينجانب اسماعيل بحريني پور فرزند ابراهيم متولد سال 1340 داوطلبانه به جبهه رفتم و  مي خواستم به دنيا بفهمانم كه انقلاب ما هيچ وقت شكست نمي خورد . از برادران و خواهرانم خواهش مي كنم موقعي كه شهيد شدم به هيچ وجه گريه نكنند . خداوند تبارك تعالي مرا به دنيا آورده و باز پس گرفته است . از برادران گرامي خواهش و تمنا دارم كه رهبر انقلاب  را تنها نگذارند كه ابر قدرتهاي فاسد بر ما حكومت بكنند  . از پدرم مي خواهم بر مزارم به هيچ وجه گريه نكند كه دشمنان انقلاب خوشحال شوند . برادرانم را به

    مدرسه بفرستيد تا درس بخوانند و فرداي آنان روشن شود . پدر عزيزم اگر شهيد شدم افتخار كن كه در راه اسلام و دين شهيد شده ام .خيال كن فرزند تو يك هديهاي است كه به خداوند داده  ايد . به اميد پيروزي رزمندگان اسلام بر كفر .
    ادامه مطلب
    شهيد دومين فرزند من مي  باشند . هنگام اعزام به جبهه حدود 19 سال و روحيه اي بسيار قوي داشت .

    بسيار به مسايل مذهبي و اخلاقي مقيد و پايبند بود.

    روز جمعه  در مراسم دعاي ندبه  در جايگاه نماز بودم كه خيلي به صورت ناگهاني  به من اطلاع دادند فرزندم به شهادت رسيده است. پيكر شهيد را يك روز قبل به شهرستان آورده بودند . چاره اي نبود جز تسليم رضاي خدا شدن و زبان به ذكر   «  انا لله انا اليه راجعون » گشودن .

    جامعه بايد اهداف و راه شهداء را كه بخاطر آن جان خود را نثار نمودند به ديگرا ن بشناسانند  . آرمان ها و ارزش هايي كه شهداء  بر جاي گذاشته اند را پايمال نكنند و به نسل هاي آينده انتقال دهند .

    حاج ابراهيم بحريني

    شهيد به روايت همرزم

     من در تاريخ 23/ 11/ 1361 در منطقه قصر شيرين به همراه و همسنگر   شهيد بحريني پور  بودم او علاقه زيادي به امام و اسلام داشت و هميشه مي خواست كه در اين راه شهيد شود و عاقبت به آرزوي خود رسيد.

    هميشه دوست داشت كه يك خادم اسلام باشد شهيد درمراسمات مذهبي جبهه حضوري فعال داشت ، بر خورد ش با همسنگرانش آنقدر خوب و آرام بود كه آنهادوست داشتنداو هميشه در كنارشانباشد  . در ماموريت هاي محوله هميشه دوست داشت آن را را به نحو احسن انجام دهد .

    هنگام شهادت  شهيد من در سنگر بودم كه يكدفعه خمپاره آمد و تركش آن به وي اصابت كرد و به درجه رفيع شهادت نايل گرديد .

     يوسف بحريني

     
    ادامه مطلب
    خاطره هايي از دوستان و خويشاوندان شهيد:

    شهيد در وقت تقسيم كردن غذا  هميشه مي گفت :  بايد اول غذا را  به برادران عزيزم بدهم و بعد براي خودم بگيرم. وقتي من غذا مي گرفتم به وي مي گفتم : براي خودت چي ، مي گفت :   اول برادران عزيز . اوبسيار  شوخ طبع بود . ما به وي مي گفتيم : تو يكي از شهيدان ما هستي و او خوشحال مي شد .يك روز ما سنگر خود را درست مي كرديم كه ناگهان خمپاره اي كنار منفجر شد  و اسماعيل براثر تركش آن بشهادت رسيد.  

     ( يوسف بحريني _همرزم شهيد )
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاركنگان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x