مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید علی هوشیار

726
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام علی
نام خانوادگی هوشیار
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1347
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 64/11/22
محل شهادت اروند رود
مدفن گلزار شهدای روستای بردستان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • دانش آموز شهید علی هوشیار، در سال ۱۳۴۷ در خانواده ای مومن و متدین در بردستان، به دنیا آمد. خانواده به علت عشق و ارادت به مولا امیرالمومنین (ع)، نام زیبای علی را برای او انتخاب کردند. سال های کودکی را همراه با هم سن و سالانش پشت سر گذاشت و وارد دبستان شد؛ پنج سال دبستان و یک سال راهنمایی را با مشقت زندگی و اوضاع آن روزهای جامعه پشت سر گذاشت.

    اخلاق نیکو و رفتار حسنه، از او انسانی ساخته بود که مورد توجه همگان بود. دوران نوجوانی اش مصادف بود با مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی؛ در بین هم سالانش به عنوان انسانی جسور، مبارز، ظلم ستیز و فدایی مکتب و کشور شناخته می شد. با شکل گیری بسیج با فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی، در بسیج بردستان ثبت نام کرد و در گشت شبانه و پاسداری از امنیت مردم حضوری فعال داشت. در برنامه های مذهبی و بویژه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضور فعال و پررنگی داشت.

    طی پنج نوبت در تاریخ های ۲۰/۳/۱۳۶۲، ۳۰/۷/۱۳۶۲، ۱۵/۱/۱۳۶۳، ۴/۱۲/۱۳۶۳، ۱۷/۹/۱۳۶۴ به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و بیشتر با مسئولیت قایقران خدمت می رکد. در آخرین مرحله اعزام با شرکت در عملیات پیروزمندانه والفجر ۸ در اروند رد در حالی که به نبرد با دشمن بعثی مشغول بود، بر اثر اصابت تیر به سر به درجه ریع شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون

    بنام خدايي كه فطرت خداجويي را در نهاد آدمي نهاد و طبيعت انسان را آنگونه سرشت گه طبيعتاً به جستجوي معبود ي توانا برخيزد .

    بفرمان امام كه مي فرمود : جنگ مسئله اصلي كشور است به جبهه ها مي رويم تا اينكه دين خود را به اين انقلاب و اسلام ادا نماييم . چون استعمارگران بوسيله صدام به كشور ما هجوم آورده و مي خواهند اسلام عزيز را از ما بگيرند وظيفه خود دانستم كه بروم و از كيان خود دفاع نماييم و اجازه هيچ كونه فعاليتي به آنها ندهيم . من به دلخواه خود به جبهه مي روم و كسي مرا به اجبار به جبهه نفرستاده است فقط مسئله اسلام است كه مرا به خود وداشته است ­­­­­­­­­­­­­­­ .

    وصيتم به تمام مردم شهيد پرور دير اين است كه نگذارند گروهها بر عليه اسلام عكس العملي انجام دهند .

    به پدر و مادرم و تمام اقوام و خويشانم اگر شهادت كه سعادت است ، نصيبم گرديد در مرگ من گريه نكنيد زيرا با گريه شما اجري كه خدا به يك شهيد داده است نصيبم نمي شود .

    و برادرانم بعد از من اسلحه ام را بر دوش بگيريد و راهم را ادامه دهيد و خواهرانم شما همچون زينب (س) پيامم را به گوش مردم برسانيد .

    و اي همكلاسيها يم شما هم كتاب و دفتر من را كه ته ميز ها بجا مانده است برداريد و همچون من آن را بخوانيد تا كشورمان از نظر فرهنگي خودكفا شود . و اگر شهيد شدم مرا در قبرستان روستاي بردستان در كنار برادران شهيدم دفن نماييد./

     

    سرباز اسلام

    علي هوشيار

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگلزار شهدای روستای بردستان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x