مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مبارک زورقی

712
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مبارک
نام خانوادگی زورقی
نام پدر محمود
تاریخ تولد 1338/01/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/01/22
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • شهید مبارک زورقی در تاريخ 1338/01/03 در ديلم به دنيا آمد  او در محيطي كاملاٌ مذهبي رشد كرد و تمام احكام اسلام با گوشت و پوست او چنان عجين شده بود كه از همان ابتدا در اجراي احكام حساسيتي عجيب داشت .پدر و مادر جنان او را تربيت كرده بودند كه در عين نياز هيچ چشم داشتي به مال دنيا و بيت المال نداشت و از استفاده شخصي از بيت المال وحشت داشت، و اينها نيست جز نتيجه و ثمرة لقمه اي حلال و طيب.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    روحيات معنوي و تقيدات مذهبي :

    در مورد مقام مؤذن روايتي است كه هر كس اذان بگويد در قيامت تا هر مسافتي كه صداي اذان او برود از چهار طرف زمين براي او گواهي و شهادت مي دهد .شهيد زورقي نيز به دليل علاقه اي كه به محيط با صفاي مسجد داشت مؤذن مسجد بود و هميشه مراسمات دعا و قرآن را او قرائت مي كرد .مسجد را منزل و مأ وايي براي دلش مي دانست چون در آن جا جسم و جانش در نتيجه نزديكي به خدا آرامش پيدا مي كرد .پس مي توان گفت كه او دو مقام والا دارد مقام مؤذن و مقام شهادت.

    شغل شهيد:

    شهيد زورقي در اوايل انقلاب به استخدام اداره آموزش و پرورش در آمد و در آن جا مشغول به خدمت شد .او علاوه بر خدمت در آموزش و پرورش در بسيج و سپاه و تعاوني (كمك به  محرومين ) به صورت افتخاري كار مي كرد .

    وضعيت تأهل :

    شهيد زورقي حدود سالهاي 59-60 ازدواج كرد و دو سالي زندگي مشترك داشت با وجود اين كه علاقة زيادي به همسر خود داشت و خود او را انتخاب كرده بود با اين وجود به مقتضاي موقعيت زماني و نياز كه به اين گونه انسانهاي وارسته و والا بود اكثر اوقات خود را در جبهه و جنگ بود .

    جبهه:

    شهيد زورقي از همان اوايل تحصيل فعاليت خود را در بسيج و سپاه شروع كرد وزمان شكل گيري انقلاب در راهپيماييهاي ضد رژيم شاهنشاهي شركت فعا ل داشت و در تبليغا ت  اسلامي دانشجويان نيز فعاليت مي كرد  مبارك بعد از شهادت برادرش مرتضي انگيزه بهتري براي رفتن به جبهه و خدمت به اسلام داشت و درست يازده ماه بعد از شهادت او در بهمن ماه سال 1361 به جبهه رفت و به مدت يك سال در جبهه بود .مبارك در آخرين اعزام در سال 1362 با مخالفت خانواده براي رفتن به جبهه مواجهه شد مادر و پدرش و ديگر اعزاي خانواده سعي مي كردند مانع از رفتن او شوند ولي او تصميم خود را براي رفتن به جبهه اين بار نيز گرفته بود و به نحوي راضي به ماندن نبود .مادرش كاملاٌ با رفتن او مخالف بود و دليل اين مخالفت بيشتر اين بود كه مي گفت : تو متأهل هستي و همسرت تحمل اين دوري تو را ندارد و بر اثر عواطف مادرانة خود شب قبل از رفتن به او گفت : اگر بروي شير م را حرامت مي كنم .مادرش مي گويد همان شب خودم از گفتن اين حرف پشيمان شدم كه چرا اين حرف را زده ام چون او خود هدف و راه خود را انتخاب كرده بود  .بلاخره فردا براي  بدرقه او به خانة  آنها رفتم به همراه خود پول و شكلات برده بودم و موقع براي شاد كردن او به روي سرش ريختم و گفتم برو پسرم ترا به خدا مي سپارم. او خوشحال شد و سرو صورتم را بوسيد و گفت : مادر انتظار من نيز از تو همين بود و از تو ممنونم و اين آخرين ديدار مبارك با مادرش بود تا اين كه دوباره بعد از گذشت نه سال مفقودالاثر بودن به ديدار مادر آمد . او هميشه مي گفت : اعتقا د ما با دشمن فرق دارد ،ما  خدا را داريم و بايد براي رضاي او جسم وجان خود را براي احياي اسلام به خطر بيندازيم .


    مبارك در تاريخ 22/1/1362 در جبهه عين خوش مفقودالاثر گرديد تا اين كه بعد از سالها دوري پيكر پاكش توسط گروه تفحص شناسايي شد كه اين مدارك در موقع شناسايي همراه او بود .

    • قرآن جيبي

    • جانماز و تسبيح

    • پلاك

    • كارت شناسايي كه روي آن اين مشخصات حك شده بود (مبارك زورقي –نام پدر: محمود تاريخ تولد:1338    ش.ش:   26      تيپ المهدي    گردان 9041 روح الله گروهان 3 و   دسته يك – اعزامي از بندر ديلم


    مردم ديلم بعد از سالها انتظار در نا باوري كامل  در سال 71 13 پيكر پاك مبارك را با ديدگاني پر اشك در آغوش گرفتن و او را در آن روز به بهترين نحو تشييع كردند. مادرش نيز در آن روز بالاي سر او آمد و گفت : مبارك جان شهادتت مبارك بعد از نه سال بي خبري خوش آمدي عزيزم .

     

    ويژگيهاي  مديريت و فرماندهي :

    شهيد زورقي با وجود شغل دولتي كه داشت مسئو ليتهاي محوله را به نحو احسن انجام مي داد و در تصميم گيريها فقط ملاك او رضايت خدا بود وا گر كار او مورد رضاي خدا بود نظر و عقيده ديگران بر تصميم او تأ ثيري نداشت و در هر شرايطي حاضر بود خود و خانواده در سختي باشند ولي ديگران در آسايش و راحتي باشند .

    او در استفاده از بيت المال بسيار حساس بود و حتي اگر تسلطي هم بر آن داشت ان را جز در راه حقيقي بيت المال مصرف نميكرد . در طول دوران زندگي بسيار ساده زيست و دور از تجملات بود و كلامش قدرت نفوذ بسيار داشت و امر به معروف و نهي از منكر در رأس كارهاي او بود و هر جا منكري را مي ديد امر به خير و ني
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x