مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهيدقاسم بحريني

688
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام قاسم
نام خانوادگی بحريني
نام پدر حسن
تاریخ تولد 1350
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 4/10/1365
محل شهادت آبادان
مسئولیت بسیجی
نوع عضویت غواص
شغل محصل
تحصیلات سوم راهنمایی
مدفن گلزار شهدا شهر دالکی
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندگي نامه شهيد قاسم بحريني:

    شهيد قاسم بحريني  در تاريخ1350 در راهدار پا به عرصه گيتي گذاشت نام پدر ايشان حسن بحريني نام مادر بزرگوارش نيز نرجس غلامي بود.

    دوران كودكي را در دامان پر مهر پدر و مادري دلسوز و مهربان سپري كرد تحصيلات ابتدايي را در راهدار گذراند و تا سال سوم راهنمايي در برازجان به تحصيل پرداخت.

    شهيد قاسم بحريني در خوش اخلاقي و صبر و خوشرويي زبانزد دوستان و خانواده و اطرافيان بود.  در برازجان در پايگاه مقاومت مالك اشتر به عنوان عضو فعال حضور داشت.  سال1364 براي اولين بار به جبهه رفت  شهيد بحريني در پشت جبهه نيز به عنوان يار و مددكار مردم به فعاليت مي پرداخت  ا ز جمله در جريان سيل1364 در روستاي اطراف خورموج به ياري سيل زدگان شتافت و سرانجام در تاريخ 4/10/1365 در حالي كه براي دومين بار به جبهه اعزام شده بود در سن15 سالگي در عمليات كربلاي4  به كاروان شهيدان پيوست و نام خود را در فهرست بلند شهادت جاودانه كرد.

     

     
    ادامه مطلب
    وصيت نامه بسيجي شهيد قاسم بحريني:

    بسمه تعالي

    وصيت من به پدر و مادر و اعضاي خانواده اين است كه هميشه در خط رهبر  و ولايت فقيه باشند   اگر من سعادت شهادت نصيبم شد تنها از خدا صبر و حوصله آرزو كنند و شكر اورا به جا آورند  كه چنين نعمتي نصيبشان شده است.الا بذكرالله تطمئن القلوب با ذكر خدا قلبها اطمينان پيدا مي كند . هميشه پاسدار خون شهيدان باشيد و با كساني كه مخالفت با اين انقلاب و دين الهي مي كنند مقابله كنيد . شما نبايد بگذاريد از قول من به امام امت بگوييد كه سربازانت تا آخرين قطره خونشان دست از جنگ عيله كفار عراقي بر نخواهند داشت تا اين كه همه آنان را نابود كنند.

    والسلام قاسم بحريني       23/5/1365

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    تا كلاس دوم راهنمايي در س خوانده بود  از دوستان دوران تحصيل ايشان در برازجان مي توان  رسول جماعتي رحمان جمالي علي باصولي علي بهمني را نام برد كه از دوستان صميمي او بودند. ايشان به  نماز و روزه و بسيج  اهميت زيادي مي داد . و خوشرو و صبور بود  و رفتار خوبي با دوستان و پدر و مادر و خويشان و همسايگان داشت.از دوستان هم رزم در جبهه حق عيله باطل غلام حيدري،كريم سلماني،كريم جماعتي بودند.به ورزش فوتبال و مخصوصاً دروازه باني علاقمند  بود و از مربيان او علي اسفندياري ( رئيس بهداري راهدار در گذشته ) و از هم بازي هاي او شهيد محمد تركي را مي توان نام برد .

    در بسيج مركزي مالك اشتر عضو فعال بود و از آن جا هم بود كه به جبهه اعزام شد و در راسته غواصي در عمليات كربلاي4 شركت كرد . و در دو مرحله به مدت 6 ماه در جبهه هاي نبرد حضور پيدا كرد و در نهايت در سن 15 سالگي شهد شيرين شهادت را نوشيد .

    در نامه آخر نوشته بود كه در منطقه ، جنگ سخت است و احتمال90 درصد شهيد خواهد شد.يكي از دوستان او مي گويد302 نفر از غواصان كه بعد از24 ساعت شناسايي براي استراحت در مدرسه اي در آبادان اقامت داشتند با خبر منافقين به نيروهاي عراقي بمباران شد.و به شهادت رسيدند كه قاسم نيز جزو ايشان بود . اين خبر در مراسم تدفين و ترحيم  شهيد از طرف يكي از دوستان از پشت كوه اظهار شد .

    شهيد در آن موقع 5 برادر و يك خواهر داشت كه با آن ها خيلي دوست و خوش برخورد بود.مادرش مي گويد  او(شهيد قاسم بحريني)در بين  همه بچه هايم نمونه بود .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارگلزار شهدا شهر دالکی
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x