مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمد نجفی

918
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد
نام خانوادگی نجفی
نام پدر عوض
تاریخ تولد 1330/06/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1362/05/01
محل شهادت پیرانشهر
نوع عضویت بسیج
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • ادامه مطلب
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهم صل علی محمد و علی محمد

    درود خداوند بر تمام پیامبران از آدم تا خاتم بخصوص محمد (ص) و درود خدا بر اوصیاء الله از علی(ع) تا حجه ابن الحسن مهدی_عج) و درود بر تمام نابیانش بخصوص نائب بر حقش در این زمان امام امت آیت الله العظمی امام خمینی و درود بر همه شهیدان راه حق و آزادی.

    من محمد نجفی فرزند عوض نجفی وصیت می کنم به تمام دوستان و فامیل‌ها که به خدا و قرآن و امام امت و قیامت ایمان داشته باشند و بدانند احل حق است و هر کجا باشد انسان یا می میرد یا شهید می شود و دیگر وصیتم به تمام مسلمین این است که قرآن را بهترین کتاب سعادت بدانند و امام امت را بهترین مجری این کتاب در زمان غیبت کبری بدانند و دست از این دو نکشند مسجدها را رها نکنید، روحانیت متعهد را از دست ندهید، وپشتیبان آنها باشید و سپاه و جهاد را به عنوان نهاد انقلابی حافظ باشید.

    از پدر و مادر بزرگوارم می خواهم که مرا عفو و دعا مکنند که من از صالحین گردم و برایم گریه نکنند بلکه برای غریبی امام حسین(ع) گریه کنید از خانواده ام می‌خواهم صبر و استقامت را پیشه کنند و فرزندان مرا و فرزندان برادر شهیدم حسین را خوب تربیت کنند و بیشتر از آموختن و عمل به احکام قرآن آنها را تشویق کنند و در موقع جلسات من قرآن بخوانید تا بیشترین استفاده را کرده باشید و ابر جنایتکاران را رسوا کنید.

    همه مرا ببخشید و عفو کنید دیگر اینکه یاوران امام را همراه باشید.

    سلام مرا به امام امت برسانید.

    والسلام علی عبادالله الصالحین
    محمد نجفی
    ادامه مطلب
    مصاحبه با مادر شهيد محمد نجفي :

    به نام خدا من ستاره رئيسي مادر شهيد محمد نجفي هستم. ايشان بسيار مهربان ودلسوز بودند واجبات را هيچ گاه ترك نمي كردند. فرزندم در سال 1346 ازدواج كرد 12 سال بعد از ازدواجش بود كه راهي جبهه نبرد حق بر عليه باطل گرديد.دوران ابتدايي تحصيل خويش را در مدرسه نصر بنداروز سپري نمود. ايشان در دوران تاريك رژيم طاغوت بر ضد رژيم منحوس پهلوي فعاليتهاي زياد و چشمگيري داشتند و حتي از ناحيه دست زخمي شدند.از جمله فعاليتهاي ايشان آي بود كه اعلاميه بر ضد رژيم پخش مي كردند همچنين ايشان با آيت ا... طباطبايي در قم ديداري داشتند وايشان را از قم جهت سخنراني به برازجان آوردند.محمد و آيت ا... طباطبايي روزها را در خانه خودمان سپري مي كردند و شبها در مسجد بودند و محمد جوانان را براي شنيدن سخنراني آيت ا... طباطباي جمع مي كرد كه يك شب كه محمد به همراه آيت ا... طباطبايي از مسجد به خانه بر مي گشتند متوجه مي شوند كه مأموران حكومتي (رژيم پهلوي)در تعقيب آنها هستند. پس آنها شب را در نخلستانها به سر مي برند تا از بازگشت جاسوسان حكومت مطلع شوند.سرانجام آنها صبح به خانه بر مي گردند.

    بعد از شروع جنگ نيز ايشان به صورت داوطلبانه به ميدان نبرد حق بر عليه باطل شتافتند و بعد از 17 روز خبر شهادتش را براي ما آوردند.فرزندم سه شب متوالي را خواب مي بيند كه:« سوار بر اسب سفيدي است و به سوي دشمن حمله مي كند كه ناگهان از اسب بر زمين مي افتد و هنگامي  كه دشمنان مي خواهند به سوي او حمله كنند ايشان از ديد دشمن محو مي شود». فرزندم اين خواب را براي آيت ا... طباطبايي تعريف مي كند و آيت ا... طباطبايي نيز سه بار مي فرمايند:محمد جان،شهيد مي شوي،شهيد مي شوي،شهيد مي شوي.اين خواب را فرزندم قبل از پيروزي انقلاب ديده بود كه چند سال بعد از آن با آغاز جنگ تحميلي اين رؤياي صادقه تعبير گرديد.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    گالری فیلم
    مشاهده سایر ویدیو ها
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    کتابخانه
  • جانِ کیمیا
  • مشاهده سایر کتاب ها
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x