مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین سعادت نیا

649
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی سعادت نيا
نام پدر محمود
تاریخ تولد 1313/6/5
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/1/7
محل شهادت دشت عباس
مدفن دالکی
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندگینامه شهید

    و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياءٌ عند ربهم يرزقون.

    شهيد حسين سعادت نيا فرزند محمود در5شهريور سال1313ه.ش در خانواده اي فقير و مذهبي و متدين در روستاي دالكي ديده به جهان گشود.در همان دوران كودكي به دليل اينكه  پدرش استطاعت مالي نداشت   دوش به دوش پدرش با مزدي ناچيز شروع به كار و فعاليت نمود.فقر و تنگ دستي باعث شد كه وي نتواند حتي يك روز را در مدرسه يا مكتب خانه بگذراند.اما چون از همان دوران كودكي علاقه فراواني به خواندن و نوشتن داشت همين علاقه باعث شد كه بتواند خواندن را خوب ياد بگيرد  و نوشتن را نيز  تا اندزه اي بياموزد.علاقه بيش از حد ايشان به اسلام و اهل بيت عصمت و طهارت(ع)باعث آن شد كه اغلب اوقات فراغت خود را به مطالعه رساله و كتب مذهبي و حضور و شركت فعال در مجالس روضه خواني و مجالست با روحانيون بگذراند.مسائل زيادي را از رساله احكام فرا گرفت.

    از سال1342در جريان انقلاب و قيام امام امت در رديف محدود افرادي بود كه رساله امام داشت و در آن دوران خفقان رساله امام را در دست مي گردانيد. در جريان پيروزي انقلاب جزء افراد خاصي بود كه با روحانيون اعزامي از قم در تماس بود و در برپايي مجالس و راهپيمايي ها نقش بسيار مؤثري داشت.پيش قدمي او در امر خير و طرفداري از روحانيون مبارز و اصيل مخصوصاً شهيد مظلوم دكتر بهشتي از جمله رفتار بارز ايشان بود. در اين مدت بعد از پيروزي انقلاب در حد توانايي در تحكيم مباني جمهوري اسلامي سعي وافر داشت و در اولين جرقه جنگ تحميلي عراق عليه ايران همراه با ساير رزمندگان به خونين شهر عزيمت كردند و دلاورانه از ميهن اسلامي دفاع نمودند . پس از مدتي جهت سركشي به منزل آمد ولي آرام نداشت . هرچند كه تعداد عائله اش زياد بود و احتياج به نان آور داشتند اما آرزوي حضور در جبهه او را مجدداً به اهواز كشانيد.پس از انجام مأموريت به منزل برگشت و به كار مشغول شد.اما مجدداً در اسفند ماه1360همراه با ساير رزمندگان به اهواز عزيمت نمود و از آن جا به شوش اعزام شد.و سرانجام در عمليات فتح المبين در حالي كه مردانه به مقابله با بعثيون كافر پرداخته بود،در تاريخ7/1/1361در دشت عباس به لقاءالله پيوست و به آرزوي هميشگي خود نائل آمد.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    1-از برادران خود خواهشمندم حتي الامكان فرزندان ذكور و اناثم را به عقايد و آداب اسلامي هم از  نماز و روزه و ... كه اكثر آن ها درتوضيح المسائل آمده است آگاهي دهند و موظف بدارند.

    2-از اولاد خود مي خواهم كه تا مي توانند كارهاي امروز را به فردا نيندازند و هميشه كار آخرت را بر عمل هاي دنيا ترجيح داده و مطابق دستور باريتعالي رفتار كنند.و همچنين تا مي توانند نسبت به امر به معروف و نهي از منكر كوتاهي نكنند ولي در مرحله امر به معروف و نهي از منكر تعصب قومي مانع از آن نباشد كه اين امر براي رضاي خدا و هدايت باشد.صله رحم را رعايت كنند.هر چه داريد در راه اين انقلاب كه جمهوري اسلامي است بدهيد حتي از جان خودتان هم مضايقه نورزيد و در اين زمان هر كدام كه قدرت بدني داريد نگوييد كه كار ديگري دارم زيرا از اين كار كار بالاتري نيست  و جهاد در راه خدا از همه عمل ها شريف تر و مقدس تر است.چرا كه انسان مرگش حتمي است . پس بايد مرگ شرافتمندانه را براي خود انتخاب كند و آن هم شهادت در راه الله است.

    3-از بسيج هم خواهش دارم بچه هايي را كه در بسيج شركت مي كنند نه تنها آن ها را آموزش جنگي دهند بلكه اول آن ها را وادار به خواندن رساله مجتهد وقت كنند تا خودشان آگاهي به آئين اسلام پيدا كنند.و بدانند دين چيست و بسيج براي اين است كه مردم را به اسلام دعوت كند.

    4-تنها پيامم به ملت عزيز و ملت مسلمان ايران اين است كه هميشه تا مي توانيد از روحانيت اصيل پيروي كنيد زيرا اگر حقيقتي هست پيش همين روحاني ها است . و تنها روحاني مي داند كه دستور قرآن چيست و هر زماني كه ديديد بر عليه روحانيون تبليغ مي كنند بدانيد كه از آن روحاني مي ترسند فقط تنها روحاني روحاني را مي شناسد كما اين كه ديديم درباره بهشتي ها چه گفته اند. اميدوارم با اين تجربه ديگر گول مغرضين را نخوريم و نيز از شما مي خواهم كه هميشه ازپشتيباني خود نسبت به ولايت فقيه و رهبر انقلاب اسلامي مضايقه نورزيد هم از مال، هم از جان  و هم از كسان خود ، زيرا از اين طريق مي شود كه مورد عنايت و توجه خداوند يكتا باشيم.

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردالکی
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x