مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسن ولایتی پور

393
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسن
نام خانوادگی ولايتي پور
نام پدر علی اکبر
تاریخ تولد 1344/9/20
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/4/22
محل شهادت موسیان
مسئولیت رزمنده
مدفن دالکی
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندگينامه شهيد

    بسم الله الرحمن الرحيم

    من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا

    اين بار سخن از شهيدي پاك و متعهد به فرامين الهي از دالكي است كه با عشق به معشوق و با ياد خدا و در راه خدا از وطن هجرت كرد و در اين راه از نثار جان دريغ نكرد و مرگ سرخ را بر زندگي مرفه ترجيح داد و تحمل مصيبت و سختي در راه خدا را بر غرق شدن در لذات دنيوي ترجيح داد . كه اين شيوه تمام عاشقان و پويندگان راه سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع) است.

    عشق ماه است و زندگي چون شب      شب كه بي ماه خوب و زيبا نيست

    جان و دل چيست از براي نثـــار       در ره عــشق حــرف اينها نيست

    كيمائي است عشق پـــــاك اما        بـهر هـر ناكسي مهيـــــا نيست

    كربلاي حسيــــن(ع) ثابت كرد        عــاشقان را ز مــرگ پروا نيست

    آري شهيد حسن ولايتي پور در خانواده اي مستضعف و مذهبي در سال 1344 در روستاي بنه جاموشي چشم به جهان گشود و در دامان مادري باتقوا و پدر ي مهربان پرورش يافت. در سال 1351 وارد مدرسه شد و سال هاي اول و دوم ابتدايي را در زادگاه خويش سپري نمود.سپس همراه با خانواده به دالكي مهاجرت نمود و سال سوم دبستان را تا پايان دوره راهنمايي با موفقيت در دالكي گذراند. همزمان با تحصيل در اوقات فراغت تابستان كار مي كرد تا در امرار معاش به خانواده كمك كند.همزمان با اوج گيري انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره)با وجود سن كم در راهپيمايي و ساير برنامه هاي سياسي و مذهبي شركت داشت.شهيد ولايتي پور از آن جا كه عشق و علاقه فراوان به اسلام و انقلاب اسلامي داشت،در مرداد ماه سال 1362 به عضويت بسيج دالكي درآمد و ضمن تحصيل شب ها همدوش ديگر برادران بسيجي به پاسداري از دست آوردهاي انقلاب اسلامي همت گماشت.وي پس از اتمام دوره راهنمايي در سال 1363 به استخدام ژاندارمري جمهوري اسلامي درآمد و جهت گذراندن دوره آموزشي به مرزن آباد رفته و پس از اتمام دوره آموزشي عمومي در سال 1364 جهت گذراندن دوره تخصصي خود در رشته مهندسي رزمي عازم تهران شد . و پس از 6 ماه كه آموزش تخصصي خود را به پايان رسانيد به درجه گروهبان دومي نائل آمد و جهت ياري رزمندگان اسلام و مرزباني از مرز و بوم ميهن اسلامي راهي ميادين نبردبا كفر جهاني شد.  اين شهيد زنده ياد اخلاقي بسيار نيكو و پسنديده و چهره اي بشاش وگشاده داشت.  پس از يك سال حضور در جبهه در دي ماه 1365 جهت ازدواج به مرخصي آمد و در حالي كه بيش15 روز از ازدواج وي نمي گذشت عازم جبهه شد و سرانجام در تاريخ 21/4/1367 در دفاع از مرز و بوم كشور اسلامي پس از رشادت ها و دلاوري هاي بي نظير به خيل ديگر شهداي اسلام پيوست.

     

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيد در گنجينه خاطر مادر:

    سكينه عباسي مادر شهيد حسن ولايتي پور هستم.فرزندم بسيار ساكت و آرام بود.بعد از تولد پدرش نام او را انتخاب كرد.وقتي حسن به دنيا آمد تا 40 روز مريض بود واصلاً شير نمي خورد .

    حسن به خواندن نماز و گرفتن روزه خيلي علاقه داشت.پدر ،مادر،برادر و خواهرش را خيلي دوست داشت و بيشتر به فكر كمك به خانواده بود.از نظر اخلاقي   پسر خيلي خوبي بودو هيچ وقت باعث ناراحتي و رنجش اطرافيان خود نمي شد. حسن در دوران كودكي بسيار زجر كشيد.

    حسن علاقه زيادي به مدرسه و درس خواندن داشت.او تكاليفش را خيلي خوب انجام مي داد.رفتارش با والدين بسيار خوب و محترمانه بود.از نظر اخلاقي از ساير فرزندانم ساكت تر بود و از همان كودكي به مسائل ديني و اعتقادي عشق مي ورزيد. در دوره نوجواني بعد از گزفتن مدرك سيكل خود وارد نيروي انتظامي شد.از دوستان نزديك وي مي توان از برادران اصغر مجرد،ابراهيم عبدالهي و ... را نام برد كه آنها هم در دالكي سكونت دارند.

    وي قبل از اين كه وارد كسوت مقدس نيروي انتظامي شود به پدرش كمك مي كرد.حسن به ورزش علاقه زيادي داشت و بيشتر اوقات فراغت خود را به ورزش مي گذراند.رفتار وي با همسايگان و خويشاوندان بسيار صميمي و خوب بود.از همان كودكي به امام خميني علاقه زيادي داشت و افرادي همچون شهيد رجايي ،دكتر بهشتي،دكتر چمران و طالقاني را اسوه و الگوي خود قرار داده بود.روحانيت را بسيار دوست مي داشت.به اهل بيت و ائمه طاهرين(ع)ارادت خاصي داشت و به قرآن و راز و نياز با خداوند عشق مي ورزيد.بسيار مهربان بود و به همه احترام مي گذاشت مردم نيز متقابلاً او را خيلي دوست داشتند.

    شهيد دوره سربازي خود را در سال 1366 به مدت دوسال در مركز آموزشي مرزن آباد به پايان رسانيد.بزرگترين هدفش دفاع از دين و سرزمينش بود.دو تن از دوستان نزديك وي اصغر عدالت و غلامرضا صادقي بودند كه هر دوي آنها به فيض عظماي شهادت نائل آمدند.

    حسن با خود تصميم گرفته بود كه ازدواج كند و ملاك او در انتخاب همسر پاكي و صداقت بود. همسرش دختر دايي اش بود.مراسم ازدواج آنها به سادگي در خانه پدري برگزار شد.براي انجام امر ازدواج به مدت 15 روز به مرخصي آمده بود و بلافاصله بعد از اتمام مرخصي به جبهه باز گشت.رابطه اش با همسرش بسيار خوب بود.

    حسن به جبهه و جنگ خيلي علاقه داشت ومدت 2 سال در جبهه با رشادت هاي زيادي جنگيد.اولين بار در سال 1366 در سن 18 سالگي بعد از اتمام دوره 6 ماهه تخصصي مهندسي رزمي به جبهه اعزام شد. در حمله منافقين به بستان به شهادت رسيد و تا 40 روز از ايشان  خبري نداشتند.چون مفقود شده بود . بعد هاجسد  او را در كنار كوهي يافتند.75 روز بعد از شهادتش او را تا گلزار شهداي دالكي تشييع كرديم.

    شهيد در خاطر پدر:

    علي اكبر ولايتي پور هستم پدر شهيد حسن ولايتي پور.

    انسان وقتي فرزند عزيزش را به جبهه جنگ مي فرستد آمادگي شهادت فرزندش را دارد و خودرا براي چنين مقام والايي آماده مي سازد. تمامي زندگاني حسن  براي من خاطره مي باشد.كار كردن ايشان در اوقات فراغت براي تامين معاش خانواده بهترين و شيرين ترين خاطره است.

    فرزندم در خانواده اي مستضعف و مذهبي در سال 1344 در روستاي بنه چاموشي چشم به جهان گشود.و در دامان مادري باتقوا پرورش يافت. در سال 1351 وارد مدرسه شد و سال هاي اول و دوم ابتدايي را در زادگاه خويش سپري نمود.سپس به دالكي مهاجرت نمودم وحسن سال سوم دبستان را تا پايان دوره راهنمايي با موفقيت در دالكي گذارند.وي همزمان با تحصيل در اوقات فراغت تابستان كار مي كرد تا در امرار معاش ياري گر ما باشد شهيد بعد از اتمام دوره راهنمايي براي پاسداري از كشور خود در سال 1363 به استخدام ژاندارمري جمهوري اسلامي در آمد و بعد  از اتمام دوره آموزشي در رشته مهندسي رزمي براي ياري رزمندگان اسلام به جبهه جنگ اعزام شد و در تاريخ 21/4/1367 در منطقه عملياتي زبيدات پس از شهامتها و دلاوري هايي بي نظير به ديگر شهيدان اسلام پيوست.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردالکی
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x