مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید غلامحسین مسیح گل

531
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام غلامحسين
نام خانوادگی مسيح گل
نام پدر محمدعلي
تاریخ تولد 1344/04/08
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت ام الرصاص
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    بسم رب الشهداء

    وي در سال 1344 در خانوادهاي مسلمان ومقدس پا به عرصه وجود نهاد كه از همان كودكي چهره اي نوراني وروحاني داشت .در سن 6 سالگي وارد مدرسه شد دوران ابتدايي را در مدرسه روستاي هم جوار با موفقيت سپري نمود پايان دوران تحصيلي راهنمايي براي ايشان با پيروزي شكوهنمد انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني مصادف گرديد.در همان اوايل پيروزي انقلاب اسلامي با شوقي زايد الوصف وارد بسيج گرديد وبه عنوان نيروهاي فعال بسيج فعاليت خود را شروع كرد وي تحصيلات دوران متوسطه را در دبيرستان امام خميني ادامه داد با شروع جنگ تحميلي پس از آموزشي كوتاه ومختصر به جبهه عازم گرديد ومدت شش ماه در جبهه هاي غرب با دشمن زبون در حال رزم بود پس از اين ماموريت براي ديدار با خانواده و بستگان خود به مرخصي آمد ولي عشق به جبهه او را لحظه اي آرام نمي گذاشت وبراي دومين بار مجدداً راهي جبهه شد در ايام جنگ تحميلي بيش از 5 بار به نداي «هل من ناصر ينصرني» حسين زمان لبيك گفت ودر آخرين بار در آبان ماه 1365 بود كه با قلبي سرشار از عشق به خدا و شايد مي توان گفت اين بار با چهره وروحيه ديگر عازم جبهه گرديد كه هنگام خداحافظي طلب عفو و بخشش از همه بستگان نمود و گويا نزديك بود كه به آرزوي ديرينه اش دست يابد وزماني بود كه به اوج درجه عرفاني وروحاني رسيده بود تا اينكه در عمليات كربلاي 4 كه در تاريخ 20/10/65 شروع شد به عنوان فرمانده دسته وبه همراه اولين قايق وارد ام الرصاص گرديد و در همان جا در حين عمليات به درجه رفيع شهادت نائل گرديد وپس از 11 سال بعنوان مفقود الاثر بود تا اينكه توسط گروه تفحص پيكر پاكش كشف گرديد وپس از تشيع در گلزار شهدا برازجان كنار ديگر همرزمانش جسدش به خاك سپرده شد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء

    خاطره مادر شهيد غلامحسين مسيج گل :

    فرزندم در سال 1344 چشم به جهان گشود با توجه به اينكه فرزندم در ماه محرم بدنيا آمد همسرم نام غلامحسين را انتخاب كرد فرزند شهيدم در دوران تحصيل كوشا ومنظم بود. در زمينه  واجبات ديني و اوامر الهي ايشان بسيار كوشا بودند در بجا آوردن نماز اول وقت تاكيد فرواني داشت و به مستمندان و فقرا كمك مي كرد هرچه را داشت با ديگران قسمت مي كرد .عاشق امام خميني بود يكي از آرزوهايش اين بود كه به درجه رفيع شهادت نائل شود. سر انجام در اسل 1365 به آرزويش رسيد فرزندم در سال 1365 عازم جبهه شد و بيست روز بعد خبر شهادت ايشان را آوردند زماني كه اين خبر را شنيدم خيلي ناراحت شدم و گريه كردم و فرزندم در خوابم آمد و مرا آرام كرد. وبعد از آن خدا را شكر كردم كه فرزندم به آرزويش رسيد با عشق و علاقه اي كه فرزندم به شهادت داشت من مي دانستم كه سرانجام روزي به  درجه شهادت نائل مي شود. از اينكه مادر شهيد هستم احساس سربلندي وافتخار مي كنم و اميدوارم كه ياد شهدا براي هميشه زنده نگه داشته شود.

    در آينه كلام خواهر

    ايشان بسيار خوشرو و مهربان بود و به مسئله حجاب،نماز و روزه اهميت زيادي مي داد و تأكيد فراوان داشت.از صحبت هاي ايشان بود كه مي گفت:« ياور و همراه رهبر بزرگوار امام خميني باشيد . پشتيبان مملكت و قشر روحانيت باشيد ».
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x