مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالرضا مختاری

694
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالرضا
نام خانوادگی مختاري
نام پدر مختار
تاریخ تولد 1338/12/02
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1359/09/04
محل شهادت سوسنگرد
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سربازنيروي انتظامي
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن خوش آب
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید

    شهيد عبدالرضا مختاري در سال 1338 در خانواده اي مذهبي در روستاي خوشاب متولد گرديد. دوران ابتدائي را در مدرسه خوشاب گذرانيد. براي ادامه تحصيل به برازجان رفت. و مدرك سوم راهنمايي خود را گرفت. وي به علت فقر مادي ترك تحصيل نمود و به كار كردن مشغول شد. در تاريخ 16/6/1358 به خدمت سربازي اعزام شد. يك سال از خدمتش مي گذشت كه جنگ تحميلي شروع شد و به جبهه بستان اعزام گرديد. عبدالرضا مختاري خيلي كم به مرخصي مي آمد. و هميشه به فكر جنگ و شهادت بود.و آرزوي او اين بود كه بعد از سربازي در يكي از نهادهاي انقلاب اسلامي كار كند. شهيد هميشه به دوستان خود مي گفت: مگر ما از علي اكبر امام حسين(ع) بهتريم. من مي روم براي اسلام و در راه خدا جنگ كنم و از ناموس و شرف خود دفاع كنم و مي گفت: اگر كشته شدم سر بلند خواهم شد . سرانجام در تاريخ 4/9/1359 بعد از 4 ماه نبرد در جبهه هاي سوسنگرد بر اثر تركش توپ دور برد بعثيون به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

     

    خصوصيات اخلاقي:

    شهيد عبد الرضا مختاري داراي خصوصيات اخلاقي والايي بود .ايشان در صداقت ، امنت داري، وفاي به عهد ، خوش خلقي، سعه صدر صميمت متواضع و فروتني نمونه اي بارز به شمار مي رفت و بارزترين خصوصيت اخلاقي او شجاعت بودكه در ميان دوستان و همرزمانش زبانزد بود.

    ايشان با وجود اينكه در مقابل سختي ها آرام و صبور بود، در اكثر فعاليت ها و مناسبت ها حضوري فعال داشت و به معاشرت با مردم علاقه نشان مي داد. وي   در حالت روحي خوبي بود. و از اين كه براي دفاع از ميهنش مي جنگد خوشحال بودو سفارش كرد كه اگر  كشته شدم هرگز براي من گريه نكنيد زيرا من  براي  پاسداري از ميهن عزيزم كشته شدم و خونم هرگز پايمال نگرديده است.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
     

    اين جانب مختار مختاري پدر شهيد عبدالرضا مختاري با كسب علو درجات براي روح پاك مادر شهيد از درگاه ايزد منان به مطالبي چند از زندگي ايشان اشاره مي كنم.

    وي روابط صميمي و پسنديده و يك ساني با اعضاي خانواده داشت. وي نسبت به مسائل ديني  اعتقاد زيادي داشت.

    برادر شهيد مي گويد: شهيد بزرگوار از همان كودكي در بين اعضاي خانواده از جذابيت خاصي برخوردار بود. و نسبت به اعضاي خانواده عشق ورزيد و همواره شادي خود را با اعضاي خانواده تقسيم مي نمود. ايشان متواضع و فروتن بود. اين شهيد بزرگوار در امر تحصيل كوشا بود. ايشان روحانيت را طبقه اي بزرگ مي دانست و با توجه به اينكه جامعه ما جامعه اسلامي است همواره تأكيد مي نمود كه روحانيون بايد نقش خود را به خوبي ايفا كنند.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخوش آب
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x