مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسن کریمی راد

736
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسن
نام خانوادگی كريمي راد
نام پدر محمدكريم
تاریخ تولد 1329/06/09
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1365/10/04
محل شهادت خرمشهر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل آموزش وپرورش
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • شهيد حسن كريمي راد  در سال 1329 در روستاي درودگاه از توابع شهرستان دشتستان در يك خانواده مذهبي ديده به جهان گشود. دوران ابتدائي  را در روستاي درودگاه  ودوران دبيرستان را در مدرسه فرخي برازجان با موفقيت به پايان رسانيد .در تاريخ 12/2/53 به خدمت سربازي سپاه دانش در يكي از روستاههاي كرمان نائل آمدند.بعد از سپري كردن  خدمت سربازي به استخدام آموزش وپرورش در آمدند . فعاليت خود را از سال 1354 در بندر لنگه آغاز كردند. بندر لنگه يكي از بنادر استان هرمزگان مي باشدكه  از نظر آب و هوا جز گرم ترين مناطق كشور محسوب ميشود ولي ايشان با عشق  و علاقه اي كه به شغل مقدس دبيري و همچنين احساس پدرانه اي كه نسبت به شاگردان خود داشتند هرگز سختي كار و دوري از خانواده را به خود راه نمي دادند . ايشان بمدت پنج سال از بهترين سالهاي عمر خويش را در دور افتاده ترين مناطق كشور در راه خدمت به مردم سپري كردند . ايشان اعتقاد داشتند كه زندگي يعني مرگ با افتخار در راه خداوند و دفاع از ميهن را يكي از وظايف مهم و والا ترين عبادت  تلقي ميكردند و در اين مدت فعاليت خود را در زمينه دفاع از انقلاب و ميهن اسلامي ادامه ميدادند و در مقابل رژيم  پهلوي ايستادگي ميكردند و بالاخره در سال 1357 كه انقلاب اسلامي با تلاش ملت غيور ايران به رهبري امام خميني (ره) به پيروزي رسيد و با شروع جنگ تحميلي شهيد چندين بار به جبهه ههاي نبرد جهت نبرد با بعثيون كافر و دفاع از ميهن  اسلامي اعزام گرديد .شهيد در سال 1360 به منطقه سعدآباد از توابع برازجان انتقال يافت .ايشان در دبيرستان طالقاني در سمت معاون شروع به فعاليت كردند در همان سال برادر ايشان شهيد محمد كريمي راد به درجه رفيع شهادت نائل آمدند. ايشان از سال 1360 در كميته امداد امام خميني (ره) برازجان به عنوان مددكار شروع به فعاليت كردند هميشه حامي محرومان و مستضعفان بودند .ايشان فعاليت زيادي در ارائه اردوهاي سياحتي و زيارتي براي خانواده هاي تحت پوشش از خودنشان مي دادند همچنين فعاليت زيادي در سپاه پاسداران و بسيج داشتند شهيد در تاريخ 4/4/1360 ازدواج نمود كه حاصل اين ازدواج سه فرزند كه دو دختر و يك پسر بود .در مهر ماه 1365 به سمت معاونت تربيت معلم شهيد رجائي نائل آمدند .در اين مدت ايشان به دفعات مكرر با خلوص نيت و عاشقانه به جبهه هاي جنگ مي رفتند و هميشه از خداوند منان خواستار رسيدن به درجه والاي شهادت بودند و بالاخره در تاريخ 5/10/65 در عمليات كربلاي 4 صادقانه جنگيدند وعاشقانه پرواز كردند.
    ادامه مطلب
    با توكل بر خداوند متعال و با درود بر مهدي موعود عج و با درود بر پدر ومادر شهيد پرورم توبه نامه ام كه وصيتنامه ام مي باشد خطاب به همسر  ايثارگرم كه وارث همه مسئوليت شهادتم در بين بستگانم مي باشد مي نويسم.همسر چند روز قبل به ميدان انتخاب رفتم جائي كه بايد انتخاب كرد كه با چه كسي مي خواهي معامله كني و من با توجه به انكه در ظرف چند سالي كه خدايم را كه ربم و همه چيزم هست شناختم جز ندامت و توبه به درگاهش و سجده كردن و در خواست استغفار چيزي نداشتم تصميم گرفتم در اين ميدان و در اين عرصه تجارتم را سودمندترين قرار دهم بخاطر همين در بين هر چه داشتم (همسرم  مادرم  اولادم و دنياي پشت سرم)آن چيزي كه نداشتم انتخاب كردم چرا كه براي يافتنش از خانه به سوي نور تقاضا دارم كه نسبت به محرومين عزيز بيشتر زحمت بكشند و در موقع كمك به آنها مرا فراموش نكنند  و خواهش ميكنم مرا حلال كنيد و خانواده ام را فراموش نكنيد.آخرين حرفم اگر شهيد شدم  چون خانواده ام در برازجان زندگي مي كنند اين است كه مرا در جوار شهداء گلستان شهداء برازجان بخاك بسپارند.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء

    خاطرات همسر شهيد حسن كريمي راد:


    مخلصانه ترين سلام ودرود خود را به روح مطهر امام (ره) وشهيدان والامقام تقديم مي نمايم و فضل ورحمت الهي را براي آنها مسالت مي دارم.

    در مردادماه 1365 براي نقل مكان به منزل شخصي براي نظافت و شستشو به همراه شهيد كريمي راد به آن خانه رفته بوديم و به كمك يكديگر به نظافت وجمع آوري خانه پرداختيم.بعد از چند روز براي اسباب كشي به خانه جديد اقدام كرديم و در آنجا سكنا كرديم. شهيد كريمي راد از شهادت خود آگاه بود و تنها خاطرهاي كه هميشه براي من زنده خواهد ماند اين بود كه ايشان به من گفتند كه اين خانه متعلق به شما وبچه ها مي باشو و خودت براي زندگي كردن در اين مكان با بچه ها را به تنهايي ادامه بدهيد. من از ايشان سئوال كردم كه منظورتان از اين حرفها چيست ايشان گفتند من مطمئن هستم كه اين بار كه به جبهه رفتم شهادت نصيبم خواهد شد. . به لطف خداوند اين چند سالي كه من به جبهه مرفتم وشهيد نمي شدم بخاطر اين بود كه شما پناگاهي براي زندگي نداشتيد و الان كه شما هم صاحب خانه شده ايد من هم به آرزوي ديرينه خود خواهم رسيدو در تاريخ 4/10/65 در عمليات كربلاي 4 به در جه رفيع شهادت نائل آمد و به بزرگترين آرزوي خود كه شهادت در راه معبود وخداي خود بود رسيد . روحش شاد وراهش مستدام باد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x