مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید رسول عبدالله زاده

627
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام رسول
نام خانوادگی عبدالله زاده
نام پدر عبدالله
تاریخ تولد 1332/01/09
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1359/07/22
محل شهادت خرمشهر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت پاسداركميته
شغل پاسداركميته
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن مفقود
  • زندگینامه
  • مصاحبه
  • زندیگنامه شهید

    رسول عبدالله زاده در روستاي جتوط متولد شدند . خانواده ايشان به خاطر ارادت و محبتي كه به ائمه داشتند نام ايشان را رسول انتخاب كردند . ايشان در دوران كودكي فردي مؤدب و متين بودند در كارهاي خانه و كشاورزي به پدر و مادر خود كمك مي كرد . ايشان در همان دوران كودكي به نماز و روزه علاقه خاصي داشتند و از همان كودكي نماز مي خواندند . شهيد در سن شش سالگي به مدرسه رفتند و با وجود مشكلات فراوان و سختي هاي بسياري كه بود تا كلاس اول راهنمايي درس خواندند و سپس ترك تحصيل كردند و به پدر خود در كارهاي كشاورزي كمك مي كردند . ايشان هميشه به دوستان و خانواده خود توصيه مي كردند كه نماز را فراموش نكنيد و هميشه نماز خود را به جماعت و در مساجد بخوانيد و توصيه به شركت در كارهاي خير و خداپسندانه مي كردند و تا جائي كه مي توانست به افراد روستا و مردم كمك مي كرد . در برخورد با همه اهالي روستا با گشاده روئي و خوش اخلاقي برخورد مي كرد .

    ايشان در زمان پيروزي انقلاب مبارزات گسترده اي را عليه شاه و حكومت جنايتكار وي انجام دادند و در راهپيمائيها شركت فعالانه داشتند . در مراسماتي كه در پايگاه مقاومت و مسجد برگزار مي شد هميشه حضور داشتند ايشان بعد از انجام خدمت سربازي خود تصميم گرفتند كه به جبهه بروند و عليه دشمن بعث بجنگد . شهيد در سال 59 در اوايل جنگ تصميم گرفتند كه به جبهه بروند و بعد از آن زمان تا كنون اثري و خبري از ايشان نداريم ولي با توجه به شواهد و گفته ها به احتمال زياد ايشان شهيد شده اند ولي تا كنون جسد ايشان كشف نشده است .

    از مردم عزيز مي خواهيم كه پاسدار آرمانهاي شهدا و با رعايت مسائل و دستورات دين اسلام و ارزشهاي انقلاب حرمت خون شهيدان را حفظ كنند و از مسئولين هم مي خواهم كه با ارائه آثار شهيدان و برگزاري يادواره ها ، ارزشها و آرمانهاي شهيدان را به جوانان و آيندگان اين كشور معرفي كنند .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    مصاحبه با اعضاي خانواده

    شرح زندگي رسول عبدالله زاده

    مادر شهيد :

    الف ) دوره پيش از تولد :

    به خاطر تعلق خاطر خانواده جاويدالاثر به ائمه معصومين و خاصه پيامبر اكرم ( ص ) نام رسول را براي وي انتخاب نموديم و من به خاطر سن زيادم خاطره ي خاصي از آن دوران ندارم .

    ب ) دوران كودكي :

    در دوره كودكي آموزش خاصي نديد ولي نماز خواندن و روزه گرفتن را شروع كرد و علاقه خاصي به خواندن نماز از خود نشان داد . به پدر و مادر و تمام اعضاي خانواده علاقه زيادي داشت و به خانواده كمك مي كرد

    ج ) دوره خردسالي

    در سن شش سالگي به مدرسه رفت و با اين مشكلات كه در آن دوران وجود داشت . شهيد تا كلاس ششم قديم در خواند و تكاليف را به خوبي انجام داد و بعد از آن ديگر به مدرسه نرفت و كمك به پدر در كار كشاورزي را ترجيع داد . رابطه دوستانه و صميمي با هم كلاسي ها و دوستانش داشت و در اين دوران مسائل مذهبي را به طور كامل انجام مي داد .

    د ) دوره نوجواني و جواني

    مدارك و پرونده شهيد در مدرسه مي باشد و از دوستان صميمي وي كرم كهن و ايرج عبدالهي مي توان نام برد رابطه بسيار خوبي با

    اعضاي خانواده و دوستان و هم ولايتي ها داشت و پيروزي انقلاب و مبارزه با استعمار و ظلم خان ها در روحيه ي او اثر داشت و در دوران سربازي كه قبل از انقلاب بود با افكار امام آشنا شد و شهدا را بسيار دوست داشتند و با احزاب و گروهكهاي مخالف انقلاب و رژيم بسيار مخالف بود و به خاطر علاقه اي كه به نهادهاي انقلابي داشت در كميته انقلاب آن دوران كه به صورت مجزا از نيروي انتظامي بود عضو شد و همكاري زيادي با بسيج و كميته داشت .

    از خصوصيات بارز ايشان شجاعت و دلاوري ، وفاي به عهد و خوش خلقي با ديگران را مي توان نام برد . و همان طور كه گفتم علاقه و محبت خاصي به ائمه معصومين و اهل بيت داشت و يك شب در خواب ديدم كه رسول به خانه آمد و به او گفتم : كجا بودي ؟ ايشان گفتند در حسينيه بودم و داشتم سينه مي زديم ، خسته هستم و آب مي خواهم .

    در زمينه ورزشي در رشته هاي فوتبال فعاليت داشت و علاقه زيادي به اين ورزشها داشت .

    د ) دوره ي سربازي :

    در سال 1356 به خدمت سربازي اعزام شد و بعد از فرمان امام خميني مبني بر فرار سربازان و ترك خدمت او هم مانند ديگر سربازان به روستا برگشت و بعد از پيروزي انقلاب دوباره به خدمت رفت و از خاطرات دوران سربازي كه وقتي از خدمت برگشت قبل از پيروزي انقلاب مي گفت : ما نبايد براي شاه خدمت كنيم و از دوستان و هم خدمتي هاي ايشان اسماعيل رستمي و ابراهيم حيدري را مي توان نام برد .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمفقود
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x