مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسین عباسی

907
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسين
نام خانوادگی عباسي
نام پدر علي
تاریخ تولد 1337/07/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1364/09/20
محل شهادت هور العظيم
مسئولیت جهادگر
نوع عضویت جهادگر
شغل جهادگر
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    در گوشه اي از شهر برازجان خانواده با ايماني زندگي مي كردند كه در انتظار تولد فرزندي لحظه شماري مي كردند.هنگامي كه چشم هايش را گشود نام حسين را بر او نهادند.از اخلاقي نيكو برخوردار بود . در برخوردهايش هميشه داراي روحيه اي شاد و بشاش بود و تبسم از لبهايش دور نمي شد.بين افراد خانواده داراي اخلاقي خوب و نمونه بود و اين خصوصيات باعث گرديده بود تا هيچ يك از افراد خانواده و يا دوستانش از او دلگيرنشوند . حسين در سن 6 سالگي پا به مدرسه نهاد و تا سال پنجم دبستان تحصيلات را در مدرسه معرفت برازجان سپري نمود.

     

    «دستان كوچك»

    مدرسه را دوست داشت اما فشار مالي و فقر خانواده او را بر آن داشت تا درس و مدرسه را رها كرده و به ياري خانواده بشتابد . با انجام كارهايي چون رنگ آميزي و جوشكاري سعي نمود تا قسمتي از بار زندگي را به دوش بگيرد. در جريان پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام امت  همگام با مردم در صحنه انقلاب اسلامي حضوري فعال داشت.پس از پيروزي انقلاب  به مدت دو سال در نيروگاه اتمي بوشهر به كار و فعاليت مشغول شد .  با توجه به عشق و علاقه خاصي كه نسبت به اسلام و امام داشت تصميم گرفت كه به جبهه برود.لذا از طريق بسيج راهي جبهه گرديد و در ناو تيپ اميرالمونين(ع) با استكبار جهاني به مبارزه برخاست  . پس از برگشت از جبهه چون عشق به اسلام و امام را در سر مي پروراند سر از پا نمي شناخت و نا آرام در پي ستيز با دشمنان بعثي كافر بار ديگر همچون جوانان صحراي كربلا به ياري امام خويش شتافت و اين بار در  لبيك به مولا و مقتداي خويش تصميم گرفت كه از طريق جهاد سازندگي به جبهه برود و پس از عزيمت به منطقه تبود در قسمت قايقراني - كه تخصص ايشان بود به خدمت پرداخت .

     

    «براي شهادت آمده ام»

    براي تعمير يكي از سنگرها رفته بود.كار تعمير تمام شده به سمت قايق خود مي آيد غافل از اين كه دو فرشته آمده اند تا بالهاي خود را به او هديه دهند.ناگهان هواپيماهاي عراقي در آسمان ظاهر مي شوند ... با بمباران منطقه او نيز بال مي گشايد و به آسمان پرواز مي كند.
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    وصيت نامه ام را با نام خدا شروع مي كنم:

    من افتخار مي كنم كه در راه خدا شهيد شوم من براي ياري اسلام و قرآن از جان و مال خود گذشتم و راه حق را پذيرفتم.به گفته امام راه حق گرفتاري دارد.خدايا اگر مي خواهي مرا شهيد كني من را بي سر به پيشگاه مولايم حسين بن علي(ع) بفرست.خدايا من شرم مي كنم كه در پيشگاه مولايم حسين(ع) سر داشته باشم . خدايا از تو مي خواهم كه شهادت را نصيب من بگرداني. از خواهرانم مي خواهم كه حجاب خود را حفظ كنند و با حجاب خود مشت محكمي به دهان ياوه گويان بزنند و نگذارند كه عروسكهاي شرق و غرب ما را مثل خودشان كنند . از برادرانم مي خواهم كه راه خونين حسين(ع) سرور شهيدان را انتخاب كنند.اگر خونم بريزد و تكه تكه ام كنند نام مقدس خميني را در هر قطره خونم مي بينم.از پدر و مادر عزيزم       مي خواهم كه مرا حلال كنند و صبر و استقامت كنند تا خداوند از آنها راضي باشد.اشهد انّ لا اله الا الله و اشهد انّ محمدًرسول الله(ص).
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    «بهشت زير پاي توست مادر»

    در سن دو سالگي پدرش را از دست داد و بعد از آن من او را بزرگ كردم. خيلي او را دوست داشتم . هميشه به من مي گفت: مادر جان بهشت زير پاي شماست . به من احترام مي گذاشت و در كارهاي خانه كمكم مي كرد.

    جبهه مدرسه من است.

    هنگامي كه مي خواست به جبهه برود به نزدش رفت و گفت:مادر جان من امانتي در نزد شما بودم حال موقع آن رسيده است كه اين امانت را به خدا بازگرداني.دستش را بوسيد و راهي جبهه شد در جبهه كه بود برايش نامه  مي نوشت در نامه هايش مي نوشت كه: اين جا مدرسه اي است كه من در آن تحصيل مي كنم.جبهه خانه دوم من است ومن در اين جا چيزي كم ندارم . همرزمانش مي گفتند حسين خيلي صبور بود در جبهه در بدترين شرايط قرار مي گرفت ولي ما مي ديديم كه او صبور است  . يكي از همرزمانش مي گفت:شهيد عباسي در آخرين لحظات ودر هنگام شهادت اين جمله را بر لب داشت(مادر،مادر،بهشت زير پاي شماست)
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x