مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عنایت الله صولتی

733
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عنايت الله
نام خانوادگی صولتي
نام پدر حبيب الله
تاریخ تولد 1347/06/11
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/01/06
محل شهادت پنجوين
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    شهيد صولتي در سال 1347 در شهر دالكي پا به عرصه حيات گذاشت و در 6 سالگي جهت كسب علم و دانش در دبستان شريعتي دالكي به تحصيل اشتغال ورزيد. تا كلاس پنجم ابتدايي در اين دبستان درس خواند سپس جهت ادامه تحصيل همراه خانواده خويش به برازجان  عزيمت نمود و در مدرسه راهنمايي شهيد محمد منتظري تا سال دوم راهنمايي به تحصيلات خود ادامه داد. وي به تكاليف شرع مقدس اسلام مقيد بوده به انقلاب شكوهمند اسلامي ايران عشق مي ورزيد. وقتي به سن قانوني رسيد جهت خدمت مقدس سربازي خود را آماده كرد لذا جهت تعيين وضعيت سربازي خود را به حوزه نظام وظيفه برازجان معرفي نمود و در تاريخ 18/5/66 جهت آموزش به پادگان كرمان رفت و پس از طي آموزش نظامي به لشكر قزوين در كردستان اعزام گرديد.با ايماني راسخ و علاقه اي وافر به جهاد با كفار بعثي و خود فروختگان به استكبار جهاني داوطلبانه جهت آموزش تكاوري خود را معرفي كردو پس از پايان اين دوره به مريوان اعزام شد و در نبرد روياروي با كفر جهاني در جبهه اسلام عليه كفر در مورخ 16/1/67 به فيض عظماي شهادت نائل آمد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    «سلام بر او كه پدر مي خواندمش»

    علائم طبيعي كه در چهره اش نمايان بود مشخص بود كه ذاتاً داراي روحي صبور و خاموش  است . ساكت بود و با همسالان خود در بازي كه طبيعت همه خرد سالان است بسيار مهربان وعاطفي بود و دوست داشت كه اسباب بازيهايش مورد استفاده بقيه بچه ها هم قرار بگيرد تا آنها نگران نباشند.به سن تحصيل كه رسيد در مدرسه ابتدايي (كورش قديم )دالكي نام نويسي كرد ..بزرگتر كه شد به مسجد قديمي كه روبروي خانه پدرش واقع است و بيشتر اوقات بينوايان وغريبان در آن جاي مي گرفتند مي رفت  و آب و نان براي آنها مي برد و با آنها مهرباني مي نمود . بعضي مواقع كه غذاي لذيذ و مطبوعي در خانواده پخته مي شد حاضر مي شد خود از خوردن آن خودداري كند ولي آنها را به فقرا بدهد. در ماه هاي مبارك رمضان همه شب در منزل پدر بزرگش در دالكي مجالس قرائت قرآن و روضه خواني و دعا برقرار بود و شهيد علاقه و ايمان مخصوصي به پذيرايي از آنهايي كه در مجالس شركت مي نمودند داشت كه مورد توجه و علاقه همه افراد شركت كننده قرار مي گرفت. وقتي از ادامه تحصيل خودداري كرد در كار كشاورزي با پدرش همكاري نمود. به محض اين كه زمان خدمت مقدس سربازيش فرا رسيد خود را به منطقه نظام وظيفه معرفي  كرد و در انجام خدمت علاقه مند و كوشا و ساعي بود.

     

    «مادر برايم دعاي شهادت بخوان»

    به مرخصي آمده بود.در كنار مادرش ايستاد و گفت مادر اول حق مادريت را بر من حلال كن  چون دعاي مادري در حق فرزند اجابت پذير است ، در حق من دعا كن تا به فيض عظماي شهادت نائل گردم و اگر چنين توفيقي حاصل كردم براي من بي تابي نكن هر چند مهر مادري نسبت به فرزند خيلي زياد است ولي مطمئن باش كه ارزش و ارج ودرجه آن نيز به همان نسبت است . چون بهاي هر چيز در خور ارزش آن است و تو مطمئن باش كه خداوند به تو صبر و اجر مي دهد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x