مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید نعمت الله شجاعی

821
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام نعمت الله
نام خانوادگی شجاعي
نام پدر حسنعلي
تاریخ تولد 1346/06/03
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/03/13
محل شهادت آذربايجان غربي
مسئولیت فرمانده پاسگاه
نوع عضویت كادرنيروي انتظامي
شغل كادرنيروانتظامي
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • خاطرات
  • روستاي زيارت صداي قدمهايش را در قاب لحظه ها به تماشا گذاشته است.او را نعمت الله صدا مي زدند و اين نامي بود كه مادرش برايش انتخاب كرده بود ، زيرا چند فرزندش در بدو تولد مرده بودند.اكنون به سن مدرسه رسيده است و پا به ميدان علم و دانش گذاشته است.دبستانش سرشار از شور و شوق كودكي بود كه موفق از آزمون اين دوره بيرون آمده است.دوران راهنمايي و سپس دبيرستان را نيز با موفقيت به پايان مي رساند و موفق به اخذ ديپلم مي گردد. در سال 1365 به مناطق عملياتي اعزام و پس از مراجعت در امتحانات ورودي نيروي دريايي ارتش قبول شد كه اين موضوع مصادف با قبوليش در ژاندارمري نيزگرديد. بر سر اين دو راهي ژاندارمري را پذيرفت و جهت آموزش عزيمت نمود.پس از پايان آموزش با درجه استوار يكم فارغ التحصيل شد وجهت ادامه خدمت به بوكان در استان كردستان - اعزام گرديد و به عنوان يكي از فرماندهان پاسگاه آن شهرستان اقدام به خدمت نمود ه و سر انجام در تاريخ 13/3/1367 براثر اصابت تير به دست افراد ناشناس در محل پاسگاه به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    «كردستان او را به ياد مي آورد»

    از طريق بسيج اعزام شد. محل خدمتش در كردستان شهر بوكان در كوه   بود . فرمانده پاسگاه بود كه شب هنگام،با اصابت گلوله به سرش به شهادت مي رسد. در حالي كه 22 سال بيشتر نداشت.درب مغازه بودم كه يك نفر آمد و گفت كه پسرت شهيد شده است.

    زمان انقلاب خيابان ها را جارو مي كرد و سنگ ها را جمع مي كرد.شب ها به بسيج مي رفت و روزها به بنايي مي پرداخت و دست مزد خود را به بسيج مي داد.وقتي ديپلم خود را گرفت به ژاندارمري رفت.شبي كه به شهادت رسيد در خواب ديدم كبوتري كه روي شانه هايش چفيه انداخته بود به خانه آمد بعد از مدتي پر زد و رفت.نعمت الله فرزند دوم خانواده بود و هميشه دلش مي خواست به جبهه برود و شهيد شود و مي گفت:من بهتر از دوستاني كه شهيد شده اند نيستم.موقع اعزام چون سنش كم بود فتوكپي شناسنامه شخص ديگري را گرفت و به جبهه رفت.محل تولدش بنار آبشيرين بود. ديپلم خود را در مدرسه شهيد بهشتي گرفت.دوستان وي همگي شهيد شده اند.يكي از دوستانش شهيد سيد اكبر زاهدي بود كه سوخت.عبدالله شبانكاره مجروح شد و پايش قطع شد.
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x