مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید غلامعلی ستوده

728
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام غلامعلی
نام خانوادگی ستوده
نام پدر احمد
تاریخ تولد 1345/05/01
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1361/04/23
محل شهادت شلمچه
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید
    شهيد غلامعلي ستوده فرزند احمد و خاني سال 1345 در خانواده اي معتقد وپايبند به مباني اسلام در برازجان متولد شد.سال 1352 در حالي كه هفت سال بيشتر نداشت پدرش به سراي باقي شتافت و از نعمت وجود او محروم شد.مادرش سرپرستي خانواده را به عهده گرفت و او را با رنج و محروميت بزرگ كرد و مقدمات آموزش و پرورش او را فراهم نمود.دوران دبستان خود را در مدرسه ابن سيناي برازجان در حالي شروع و به پايان رسانيد كه نيازمنديهاي روزانه خانواده اش را بستگان و نزديكان فراهم مي كردند.
    در كلاس اول راهنمايي بود كه انقلاب اسلامي سرتاسر ايران را فرا گرفت و كوس رسوايي رژيم منحوس پهلوي عالم گير شد.مردم آگاه و بيدار به رهبري امام خميني (ره) و روحانيت مبارز به خيابان ها ريختند و نداي «استقلال-آزادي- جمهوري اسلامي»را سر دادند.
    شهيد ستوده نيز با اين كه نوجواني يازده ساله بود،همگام با مردم در راهپيمايي هاي اعتراض آميز عليه رژيم شاهنشاهي شركت مي نمود و حتي در منزل و در بين دوستان دانش آموزش،شعارهاي انقلابي را كه حفظ كرده بود، زمزمه مي كرد.
    انقلاب اسلامي پيروز شد اما استكبار جهاني از ترس فراگيري انقلاب در سطح كشورهاي اسلامي خصوصاً شيعي مذهب،آتش جنگي نابرابر را شعله ور كرد.شهيد ستوده در اين عرصه نيز به فرمان امام خميني(ره) وارد نيروي مقاومت بسيج شد.عشق به امام و انقلاب اسلامي كه همانا عشق به ذات اقدس باري تعالي بود،و علاقه بي نظير او به دفاع از كيان نظام مقدس ايران اسلامي، او را با وجود كمي سن،به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل كشانيد.
    او در تاريخ 13 خرداد سال 1361 با آن كه شانزده سال بيشتر نداشت،عازم رويارويي با دشمنان تا بن دندان مسلح بعثي شد،ونبرد خود را با سپاه سيه روي صدامي در منطقه مرزي شلمچه آغاز كرد.او همواره اين رباعي را با خود زمزمه مي كرد و يا در بعضي نامه هايش مي نوشت:
    گر مرد رهي ميان خون بايد رفت از پاي فتاده سرنگون بايد رفت
    تو پاي به راه در نه و هيچ مپرس خود راه بگويدت كه چون بايد رفت
    آن شهيد جاويد پس از چهل روز دلاوري ها و رشادت ها سرانجام در تاريخ 23/4/61 به دست كفار بعثي به شهادت رسيد و به لقاء الله پيوست.
    ادامه مطلب
    قبل از رفتنم به مأموريت براي اين كه نوشتن وصيت نامه واجب است، مي خواهم چند كلمه اي با مادر گرامي و برادران و خواهرانم صحبتي كنم .
    به مادرم مي گويم كه بر تو بشارت باد كه خداوند اين سعادت را نصيب تو كرد كه فرزندت شهيد شد.البته اگر خدا «مرا براي»كشته شدن در راه خودش و براي تحقق آرمانش قبول كند . و مادرم!به گفته امام بزرگمان ما يا پيروز مي شويم و يا كشته.در هر دو حال پيروزيم و شما دعا كنيد كه اين خون ناقابل و جان بي ارزش كه امانتي در نزدم است،خداوند از من قبول كند.مي دانيد زندگي اين دنيا ابدي نيست و بالاخره همه ما رفتني هستيم پس چرا عمر خود را تلف كنيم.نهضت هاي حسيني ثابت كرده اند كه تنها راه كمال و سعادت انسان آن است كه در راه حق و آزادي و اسلام كشته شود.پس چرا ما در اين راه قدم برنداريم.عزيزان من مگر بچه هاي شما با ديگران فرق دارند.انتظارم از مادرم و برداران و خواهرانم اين است كه در شهادت من ماتم نگيرند ودر نظر داشته باشيد چه برادراني كه در راه اين مهين اسلامي شهيد شدند.اگر خواست مرا مي خواهيد انجام دهيد ، هميشه گوش بفرمان امام بزرگمان باشيد.
    والسلام امضاء غلامعلي ستوده 3/3/1361
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x