مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عباس خسروی

705
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عباس
نام خانوادگی خسروي
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1345/06/07
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/05/03
محل شهادت سومار
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباززميني ارتش
شغل -
تحصیلات ديپلم
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    شهيد عباس خسروي در سال 1345 در خانواده اي متدين ومذهبي چشم به جهان گشود دوران طفوليت وي در كانون گرم و پر مهر ومحبت خانواده سپري شد شهيد در سن 6 سالگي پا به عرصه در س ومدرسه گذاشت . دوران ابتدايي را در دبستان 7 تير ودوره راهنمايي را در مدرسه راهنمايي شهيد محمد منتظري گذارند وسپس وارد دبيرستان ها ي طالقاني وشهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي گرديده وتا سال سوم متوسطه در رشته اقتصاد اجتماعي به تحصيل دانش پرداخت در تيرماه 63 بود كه شهيد پدر خود را از دست داد واز نعمت پدر محروم گرديد واز آنجا كه در آن زمان يكي از برادرانش به خدمت مقدس سربازي اعزام گرديد ايشان ترك تحصيل نموده ومسئوليت اداره خانواده را با وجود سن كمي كه داشت عهده دار گرديد. شهيد عباس خسرو ي فردي متدين و متعهد به مباني دين مبين اسلام بود ودر برنامه ها محافل ومجالس مذهبي شركت فعال داشت وي انساني آزاده فروتن وداراي اخلاقي نيكو بود، برخورد متواضعانه ايشان با اعضاي خانواده وديگران زبانزد مردم بود. در تاريخ 18/10/65 با اينكه هنوز مدت دو ماه به انقضاي خدمت سربازي برادرش باقي بود با كمال شوق وعلاقه جامه مقدس سربازي را به تن ودر مركز صفر 5 كرمان دوره آموزشي را سپري نمود و سپس به لشكر 88 زرهي زاهدان منتقل وپس از طي دوره تكاوري به ارتفاعات مهم واستراتژيك سومار اعزام شد وي در تاريخ 3/5/66 در حاليكه شجاعانه در سنگر اسلام و جمهوري اسلامي دفاع مي نمود  در يك درگيري تن به تن با نيروي هاي بعثي صهيونيستي عراق به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

     

     
    ادامه مطلب
    وجود امام براي ما معيار است .شهيد خسروي .

    من المومنين رجال صدقوا ماعاهدا الله عليه فمهنم من قضي نحبه ومنهم من ينتظرو ما بلدوا تبديلا .

    در آغاز با سلام بي پايان به ولي عصر ونايب برحقش روح الله و با سلام بي كران به تمامي شهيدان اسلام وسلام به رزمندگان اسلام در تمام جبهه هاي حق عليه با طل . اينجانب محمد خسروي فرزند صفر متولد 1342 صادره از شهرستان برازجان اين بنده حقير برخود واجب دانستم كه وصيت نامه اي بنويسم و با توجه باينكه چندين بار در عمليات شركت كرده بودم وضرورت نوشتن وصيت نامه را حس كرده بودم ولي فرصت نداشته ام وهم اهميت نمي داده ام ولي نمي دانم چرا حس كرده ام كه صرفا اگر ننويسم گناهي مرتكب شده ام بدينوسيله وصيت نامه  خود را در مورد خانواده وبرادران آشنا مي نويسم ودر آغاز وصيت خود را شروع مي كنم تا زنده هستم نمي گذارنم ستمكاران به دولت وفرماندهي برسند مگر اينكه پس از مرگ ما زمان سلطنت ديگران باشد وآنقدر مي روم ومي جنگم تا شهيد شوم از مادرم در خواست بخشش دارم زيرا از دستم ناراحتيها ديده واز كليه برداران وخواهران كه مرا مي شناسند درخواست دارم كه براي من از خدا طلب بخشش كنند شايد بخاطر حرمت مومنين خداوند از تقصيراتم بگذرد احساس مي كنم بار گناهان وخطاها بردوشم سنگيني مي كند بخصوص دعاي آن كساني كه پاسدارند وبه جبهه مي روند از كساني كه با من برخورد داشته درخواست دارم چنانچه از من بدي ديده اند در گذرند ويا اگر كسي را سراغ دارند كه از من بدي ديده به نزدش بروند واز او رضايت بگيرند ديگر اينكه مقاومت را فراموش نكنند كه خداوند با صبر پيشه كنندگان است ودر اين اين شرايط تاريخي خداوند تبارك وتعالي بار سنگين انقلاب اسلامي را بردوش ملت مسلمانان ايران گذاشته است ومارا در آزمايش عظيم قرار داده است اگر امت اسلام از مقاومت خود دست بردارند زحمات شهدا به هدر مي رود گر چه آنها به سعادت رسيده اند واين ما هستيم كه ازمايش مي شويم وديگر اينكه با تجربه اي كه ما صدر اسلام داريم كه بخاطر عدم آگاهي مسلمين درس عبرت باشد شما با دقت كلمات اين روح خدا را كه خط او خط رسول خدا است دقت كنيد كه وجود امام امروز براي ما معيار است راه او راه سعادت وانحراف از رهش خسروان دنيا و آخرت است من با تمام وجودئ اين اعتماد را دارم كه شناخت ومبارزه با جريانهايي كه بين مسلمين است وسعي در به انحراف كشيدن انقلاب از اصيل و مكتبي دارند به مراتب حساستر وسختر از مبارزه با رژيم صدام و آمريكاست ووصيتم به برداران اين است كه سعي كنند توده مردم را كه عاشق انقلاب هستند از نظر اعتقادي  وسياسي آماده كنند تا بتوانند كادرهاي صادق انقلاب را شناسايي كنند وعناصري كه جريانهاي انحرافي دارند بشناسند كه شناخت مردم در تدوام انقلاب حيات است .درپايان اين بنده حقير وصيتي به مادران اي كه مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري كنيد كه فردا در محضر خدا نمي توانيد جواب زينب را بدهيد كه تحمل 72 شهيد را نمود وصيت ديگر دارم به امت مسلمان كه با روحانيت باشيد كه اگر خداي نكرده از روحانيت جدا شديد آن روز ،روز نابودي انقلاب ونابودي شما است كه تنها روحانيت است كه مي تواند اين انقلاب را رهبري وهدايت كند وانقلاب را به آقا امام زمان بدهد ودشمنان اسلام را نابود كند خدايا جندالله را كه با سوگند ثارالله در لشكر روح الله براي شكست عدوالله واستقرار حزب الله وزمينه ساز حكومت جهاد بقيه الله است حمايت كن در پايان طول عمر رهبر انقلاب رااز خداوند خواستارم .

    1/7/62

    محمد خسروي
    ادامه مطلب
    مصاحبه با برادر شهيد محمد خسروي :

    نامبرده چهارمين فرزند خانواده مي باشد و ايشان داراي جاذبه بسيار قوي داشت و نزد اعضاي خانواده محبوبيت خاصي داشت . با پدر و مادر بسيار مهربان بود و به آنها خيلي احترام مي گذاشت . و رابطه اش با اعضاي خانواده بسيار حسنه بود . ونسبت به خواهران و برادران بزرگتر از خود بسيار كوچك نفس بود . و هميشه به ما سفارش مي كرد كه در همه كارها ي خود خداوند را ناظر بر كار خود بدانيد . و در ميان دوستان محبوبيتي خاص داشت . هميشه قرآن كوچكي همراه داشت كه بعد از خواندن نمازش هميشه آن را تلاوت مي كرد . و سعي مي كرد كه نمازش هميشه با جماعت باشد . و هميشه واجبات را انجام مي داد و نسبت به ترك محرمات بسيار حساس بود .  در ايام محرم بيشتر در عزاداراي ها شركت مي كرد و در مراسم مذهبي شركت فعالانه داشت . تحول فكري او بر گرفتنه از آقايان استاد مطهري و شهيد مظلوم دكتر بهشتي در قبل از انقلاب در راهپيمايي ها شركت فعالانه داشت . ايشان در مسجد صاحب الزمان يك كتابخانه تشكيل دادند . تحصيلات شهيد ديپلم ناقص بود و بعلت علاقه اي كه داشت مدرسه را رها نمود وبه جبهه شتافت . و هميشه درباره جبهه مي گفت كه ما بايد جنگ شركت مي كرد . بار اول كه به جبهه رفت 15 سال بيشتر نداشت . و در تمام نامه هايش ما را دعوت به خدا شناسي مي كرد و  هميشه اجراي عدالت را دوست داشت . از طريق همرزمان وي از شهادت وي با خبر شديم . و شهادت ايشان اتحاد و دوستي را بيشتر بين اعضاي خانواده برقرار كرد وبقيه اعضا وادار شدند كه د جبهه ها شركت نمايند. و افتخار مي كنيم كه جز خانواده شهدا هستيم .

     
    ادامه مطلب
    خاطرات برادر شهيد عباس خسروي:

    بنده نويسنده نيستم و حتي بسياري از نويسنده گان واقعا هم از وصف شهيدان عاجز هستند كه بتوانم جملات و كلماتي رادر شان ومنزلت شهداء مرقوم نمائيد.

    شهيد عباس خسروي در تاريخ 6/5/1345 چشم به جهان گشود و در شهر مذهبي و تاريخي برازجان در يك خانواده بسيار مذهبي و پايبند به عقايد دين مبين اسلام دوران كودكي را سپري و در دبستان آفتاب (7تير) مقطع دبستان را گذراند و در مدرسه راهنمايي دانش (شهيد منتظري) مقطع راهنمايي را با موفقيت به پايان رساند و در دبيرستان طالقاني برازجان تا سال سوم مدرسه را ادامه داد و در نيمه سال چهارم بود كه به خدمت سربازي رهسپار گرديد و بعد از اتمام دوره آموزش كه در مركز آموزش صفر 5 كرمان بود به خط مقدم جبهه يعني در منطقه عملياتي سومار (غرب كشور) اعزام گرديد.ايشان در دوران مدرسه متأسفانه به دليل نداشتن نعمت پدر مجبور به كار كردن بود (كار ساختماني و در بعضي اوقات كار در بازار) در اين دوره كم زندگيش تمام سعي و تلاشش جهت جلب رضايت مردم با اخلاق و خوي پسنديده اي كه داشت صرف نمود و تمام دوستان شهيد در وصف امانتداري ،متانت ،دينداري در يك جمله يك فرد بسيار معتقد و متعهد به اسلام ود اوفردي بود در بيست بهار زندگيش حتي پرنده اي كوچك را آزار نداد به راستي خداوند در اين بوستان بهترين گلها را مي چيند.

    شهيد عباس خسروي در لشكر 88 زاهدان در رسته تكاوري خدمت مي نمود در دوران جبهه خود در يك مرخصي كه آمده بود مي گفت:باراني از گلوله و خمپاره بر سر ما فرود مي آيد شهيد درشب حمله تعدادي از دوستان و همدوران سربازيش به او اصرار مي كنند كه صحنه جنگ را ترك و به قول خودشان فرار را بر قرار ترجيح دهند ولي شهيد خسروي با جمله زيبايش مي گويد :انسان يكبار به دنيا مي آيد و يك بار هم از دنيا مي رود چه بهتر كه با سربلندي و ايثار و دفاع از مملكت از دنيا برود.

    شهيد تا آخرين لحظه شهادتش در سنگر باقي مي ماند و حتي چندين نفر از دوستان مجروحش را از سنگر دور مي كند و در شب حمله غذايش را براي تعدادي مجروح مي برد و حتي شدت حمله از ناحيه دشمن چنان بوده كه لشكر 88 زاهدان حدود 60% آسيب جدي مي بيند كه متأسفانه تعداد زيادي از رزمندگان به شهادت رسيدند شهد عباس خسروي در يك نبرد تن به تن نيز شركت مي كند دوستان شهيد گفته اند چنان جرأت و دلير مردي را فقط از بر و بچه هاي جنوبي بايد ياد گزفت.ايشان در شب سوم حمله به وسيله تركش خمپاره كه در سنگر آنها اصابت كرده بود به جهان باقي شتافت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد وتاريخ شهادت اين بزرگوار 3/6/66 بود كه بر سنگ قبر آن عزيز حك گرديد.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x