مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمود جشن

717
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمود
نام خانوادگی جشن
نام پدر افضل
تاریخ تولد 1342/10/01
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1363/12/05
محل شهادت مجنون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات ديپلم
مدفن خليفه اي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    زهجر ناگهانيت شكست پشت سروها

     

    صداي دل نواز و خوش طنين مادر به گوش مي‌رسد . گويي جواني دوباره فرا رسيده است . چنان شادي در خود احساس مي‌كنم كه گويي بهاري دلنواز و شاداب گونه‌هاي مرا نوازش مي‌كند . با صداي گرم و مهربان مادرم احساس مي‌كنم ، كه نام محمود را بر زبان مي‌آورند . آري ! با اين نام به طرف من مي‌آمده و مرا بيدار مي‌كند . راستي بسي تعجب مي‌كردم ! چون ، نام محمود را بر زبان و دل مادرم احساس مي‌كردم . آري ، آري اين نام من است .

    شهيد محمد جشن فرزند افضل در تاريخ 7/9/1342 در روستاي خليفه متولد شد . هنوز چند ماهي از زندگي وي نگذشته بود كه مادرش را از دست داد . سپس با سعي و تلاش و قدرت خداوند شروع به درك مفاهيم و فراگيري علوم مذهبي نمود تا اينكه به دبستان راه يافت . سپس تحصيلات خود را در دبستان علامه خليفه ( شهيد جشن فعلي ) با موفقيت پشت سر گذاشت ودوره راهنمايي را در كنگان سپري كرد . در اين دوران به علت مذهبي و مقيد بودن به اصول اسلامي و ديني در كتابخانه مسجد به فعاليت مي‌پرداخت . دوستان خود را جمع مي‌كرد و همراه آنها به فراگرفتن علوم مي‌پرداخت . اين دوران را با موفقيت پشت سر گذاشت . ايشان تحصيلات خود را به علت عدم وجود دبيرستان در اين روستا ، در اهواز شروع كرد . در اين دوران بعد از گذراندن سال اول دبيرستان در پايگاه بسيج اهواز فعاليت مي‌نمود و نيز با پيشرفت در اين امور مديريت بسيج مدرسه را نيز به او محول كردند او پس از سال دوم دبيرستان ديگر احساس تنهايي شديدي را در خود حس مي‌كرد به همين دليل و حس مسئوليت وي هر چند ماه با فرار از مدرسه به جبهه مي‌رفت سپس بعد از مدتي برمي‌گشت و كمي دوران تحصيلي خود را ادامه مي‌داد تا اينكه ديگر دبيرستان را تمام كرد شايد به جرأت بتوان گفت كه او در طي دو سال آخر دبيرستان نزديك به هشت ماه را در جبهه گذرانده بود . و با توجه به اينكه به اين مدت كه در جبهه بود باز باهوش و ذكاوتي كه داشت با سعي و تلاش خود دو سال آخر را نيز همراه با جبهه تمام كرد .

    بعد از اتمام دوره دبيرستان قريب به يك سال بعد هنگامي كه به خانه باز مي‌گشت به جدي بهه مادر ، برادر ، خواهرانش مي‌گفت كه اين بار ديگر برنمي‌گردم ما گفته او را به شوخي مي‌گرفتيم حال آنكه بعداً دريافتيم كه اين يك وحي قلبي است كه به او شده است . چون او دقيق مي‌دانست كه چه وقت به درجه شهادت نائل مي‌شود . او مي‌گفت كه اگر من رفتم و برنگشتم خودتان را ناراحت نكنيد زيرا به آنچه كه من مي‌خواستم مي‌رسم و با اين گفته خود را راضي به درگاه خداوند مي‌نمود . او براي آخرين بار كه يك سال بعد از دبيرستان بود قدم به جبهه‌ها گذاشت هنوز چيزي از رفتن او نگذشته بود كه خبر شهادت وي را آوردند سرانجام وي در جبهه حق عليه باطل در تاريخ 5/12/63 به ديار عاشقان شتافت و ما را با اين جهان فاني تنها گذاشت او مي‌خواست راه برادر را طي كرده باشد و حق خود را نسبت به دين و مردم ادا كرده باشد .

     
    ادامه مطلب
    با سلام و دورود بر مهدي عصر (عج) و نايب بر حقش خميني كبير بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و با سلام و درود بر رزمندگان هميشه پيروز اسلام در تمام جبهه‌هاي اسلام عليه كفر جهاني و با درود بي‌كران بر امت شهيد‌پرور ايران و خانواده‌هاي شهداء .

    باري ! پدرم و برادرانم و دوستانم من براي چندمين بار به جبهه‌هاي حق عليه باطل مي‌روم تا بتوانم در راه خدا و اسلام جان ناقابل خود را فدا كنم . تا بتوانم خدمتي كرده باشم اميدوارم شما خانواده‌ام و دوستان و آشنايان كه بدون اطلاعتان به جبهه رفته‌ام مرا ببخشيد . چون موقعيت برايم طوري بود كه نتوانستم در اين مورد با شما مشورتي داشته باشم و اميدوارم خداوند متعال مرا ببخشد . از اينكه كه اگر گناهي از ما سر زده باشد . باري دوستان و آشنايان من اين‌بار به جبهه مي‌روم تا بتوانم در جبهه با نبرد حق عليه باطل سهمي داشته باشم . اگر شهيد شدم چه بسيار خوب است كه جان خود را نثار كرده باشم و من تا قطره خون در بدن دارم از اسلام و انقلاب اسلامي ايران دفاع خواهم كرد و نمي‌گذارم خدشه‌اي به انقلاب و امت ما وارد بياورند .

    زهي خيال باطل آنان كه اين فكر را در سر پرورانده‌اند همان اصطلاحي را كه شريعتي بكار برد و من اين اصطلاح را بكار مي‌برم : (( آنان كه رفته‌اند كاري حسيني كردند ، آنان كه مانده‌اند كاري زينبي كرده‌اند وگرنه يزيدند .))

    امت شهيدپرور ايرا ن ، خدا انسان را آفريده و خودش انسان را به طرف خود جذب مي‌كند . انسان در اين چند سال زنده مي‌ماند بايد هدفي را دنبال كرده باشد . آنان اهداف رهايي از خودپرستي و نابود ساختن خود و برقراري اسلام و قصد عدل اجتماعي حاكم بر جامعه داشته‌اند .

    امت شهيد پرور ايران انسان خليفه‌الله ـ هميشه تقوا را پيشه خود مي‌سازد و راه راست را دنبال مي‌كند و هميشه در آخرت پاينده و جاويد است . انسان كامل هميشه به ريسمان الهي چنگ مي‌زند و با فعاليت خود زمينه را براي ظهور امام زمان (عج) فراهم مي‌كند .

     

    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي  خميني را نگهدار                نصر‌من الله‌و فتح قريب

    به اميد پيروزي دلاوران اسلام و نابودي صداميان تا آخر. مرگ بر دشمنان اسلام .

     

     

    برادر رزمنده شما محمود جشن

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    خصوصيات و ويژگيهاي شهيد

     

    محمود فردي بسيار مؤدب ، سربزير ، ساكت و آرام و متين و داراي اخلاص ، تواضع و فروتني نسبت به همه    بود .  در كنار تحصيل در تمام برنامه‌هاي مذهبي و گردهمايي‌ها شركت ميكرد . عاشق امام و انقلاب بود و به همين خاطر هم بارها به جبهه رفت .

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخليفه اي
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x